Booking Holdings: Gigant american, securitate românească
Reading Time: 4 minuteLa jumătatea lunii trecute, Booking Holdings, cel mai mare furnizor global de servicii turistice online, a deschis primul Centru de Excelență al companiei la București, care se concentrează pe cybersecurity, monitorizarea fraudelor, infrastructură IT dezvoltare software, o investiție de peste 100 de milioane de euro pe o perioadă de cinci ani. Detalii despre această investiție am aflat de la Anca Fotache, director general al Centrului de Excelență Booking Holdings.
Ați venit la conducerea Centrului de Excelență al Booking Holdings în luna aprilie a acestui an. Cum au fost ultimele luni pentru dumneavoastră?
Lunile acestea au fost o experiență extraordinară, pe cât de solicitantă, pe atât de satisfăcătoare. Românii sunt familiarizați de multă vreme cu brandurile Booking Holdings, inclusiv Booking.com, și vestea deschiderii primului Centru de Excelență din lume la București a fost primită foarte bine, mai ales de către grupurile-cheie de specialiști din zonele pe care le vizăm pentru extinderea echipei. Avem deja 150 de angajați cu diferite roluri care lucrează pentru brandurile din portofoliul nostru. În prezent, Centrul de Excelență se concentrează pe cybersecurity, monitorizarea fraudelor, infrastructură IT, dezvoltare software și analiza achizițiilor, urmând să adăugăm specializări noi din zone precum analiza datelor, finanțe și marketing anul acesta și în 2023.
Studiile și propria noastră cercetare internă arată că angajații preferă munca hibridă și noi susținem acest mod de lucru. Anii de pandemie au evidențiat beneficiile muncii de acasă, cum ar fi o mai bună concentrare, iar pentru zilele când angajații vin la birou am creat o atmosferă excelentă, care să îi stimuleze să colaboreze și să inoveze. Mă refer la spații moderne de socializare în diferite forme, iar în centrul biroului avem un lounge, o replică a sufrageriei cu covoare și fotografii personale ale colegilor, pentru a-i face pe oameni să se simtă confortabil și să se conecteze cu ceilalți.
Booking Holdings a deschis recent primul Centru de Excelență al companiei la București. De ce a optat compania pentru un oraș din România?
Booking Holdings a analizat cu atenție mai multe orașe din diferite țări, înainte de a selecta Bucureștiul. Am avut motive foarte bune care au înclinat balanța – orașul este recunoscut pentru oamenii talentați, abilitățile lingvistice și aptitudinile în domenii relevante precum cybersecurity, suport și expertiză IT. La fel de importante pentru noi sunt numărul mare de parteneri și furnizori cu experiență relevantă, infrastructura digitală, viteza internetului, perspectivele încurajatoare de creștere economică a țării și excelentele facilități în zona clădirilor de birouri.
Câți angajați are compania în prezent și care este pragul la care vă doriți să ajungeți?
Sunt 150 de colegi acum și planul este să creștem echipa, astfel ca în cinci ani să ajungem la 500 de angajați. Sunt mai multe roluri disponibile momentan, cum ar fi tehnologie financiară, cybersecurity & fraudă, software development, IT, analiza datelor, shared business services și altele. Oferim un pachet foarte atrăgător pentru angajații noștri, atât financiar cât și nonfinanciar, și, așa cum am mai menționat, un program de lucru flexibil.
Dincolo de un loc de muncă vibrant și expunerea la o cultură dinamică și diversă, oferim constant programe de învățare și dezvoltare profesională, precum și beneficii cum ar fi ziua de naștere liberă. În prima vară petrecută împreună la Centrul de Excelență am implementat proiectul „Vinerea scurtă” pentru ca angajații să înceapă weekendul mai devreme. Propunem și diverse activități pentru a-i ajuta pe colegi să se concentreze mai bine și să evite rutina, să se dezvolte și să fie motivați pentru a atinge echilibrul între viața personală și activitatea profesională.
Care sunt planurile pe care le aveți ca General Manager al noului Centru de Excelență al Booking Holdings și ce-și propune Booking Holdings pentru piața din România?
Planul meu de bază, pe termen scurt, mediu și lung, este să fac din Centrul de Excelență din București un loc de de muncă extraordinar. Una dintre prioritățile mele acum este să formez și să modelez o echipă superperformantă, care să contribuie și să consolideze viziunea pe care Booking Holdings o promovează în toate brandurile sale de a elimina neplăcerile din experiența călătoriilor clienților din toată lumea și de a stimula afacerile partenerilor grupului. Prioritatea mea acum este să indentificăm și să aducem în echipă experți pentru a colabora la diverse proiecte digitale, să contribuim la proiecte comune și să participăm la viziunea Booking Holdings privind viitorul călătoriilor.
Acest lucru presupune desigur să fidelizăm și să încurajăm acești specialiști să se dezvolte, să întreținem o comunitate diversă și dinamică de colegi care evoluează, învață și cresc. Pe termen lung, planurile includ dezvoltarea centrului la 500 de angajați în cinci ani, pe baza unei investiții de aproximativ 100 de milioane de euro. Abia aștept să ne consolidăm prezența în București, să maximizăm conectarea și colaborarea între colegi și branduri și să contribuim la obiectivele companiei, creând experiențe chiar mai plăcute și mai bune prin tehnologia pe care o punem la dispoziție.
Cariera dumneavoastră este strâns legată de domeniul IT&C. După aproape zece ani petrecuți în Orange România a urmat o perioadă de peste opt ani la conducerea Stefanini. Care au fost cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în tot acest timp ca femeie în industria IT?
Cariera mea este într-adevăr strâns legată de domeniul IT&C. Organizațiile pentru care am lucrat sunt companii care promovează diversitatea, egalitatea șanselor și, mai ales, meritocrația. De altfel, România este recunoscută pentru procentul femeilor care lucrează în industria IT&C, mult mai mare decât media europeană. Bărbații și femeile pot avea experiențe și contexte diferite, care le pot modela abordarea profesională, dar genul nu este un factor care să condiționeze abilitățile necesare pentru a îndeplini un rol sau altul. Nu m-am poziționat niciodată ca o femeie printre bărbați în industria IT sau în management, ci ca o persoană printre alte persoane și un om printre alți oameni. Lecțiile de leadership (și lecțiile în general) pot veni de oriunde, nu neapărat din mediul profesional și poate că una dintre ele este cea a modestiei – să poți învăța de la oricine pentru că valoare există în fiecare dintre noi și să nu uiți niciodată că există o diferență între ceea ce ai (inclusiv un rol) și cine ești.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz