Stiri

Bogdan Naumovici la Zilele Biz: Adevărata măsură a performanței e share-ul, nu view-ul

Reading Time: 3 minute

O strategie smart de comunicare trebuie să includă o înțelegere profundă a pieței țintă, a vieții de zi cu zi a consumatorilor, să știe care sunt provocările și bucuriile lor. În teorie, totul sună excelent, însă pandemia care a adus cu sine distanțarea socială a răsturnat aproape tot ceea ce știam despre marcomm.

Oamenii simt anxietate, rutina lor zilnică s-a schimbat complet, unii și-au pierdut slujbele sau își riscă sănătatea pentru a menține serviciile esențiale funcționale. Așadar, rolul brandurilor nu se mai limitează la a oferi niște produse sau servicii, ci la a fi acolo pentru comunitate.

v=HZ8z6JU913g

În acest context, Bogdan Naumovici a lansat o pagină de Facebook și Youtube, Bancul de luni, „o jucărie cu bancuri”, cum i-a spus el. Din mai multe motive. Unul ar fi frustrarea că nu mai vede atât de mult umor din calupul de publicitate, nu doar acum, ci de mai mulți ani.

M-am gândit să fac umor pur și simplu. Iar a doua motivație a fost că îmi place să filmez, îmi place să regizez. Altfel se primesc foarte multe bancuri. Lumea shăruiește foarte mult umor. Deci e o moară de bancuri pe lume, unde nu trebuie să plătești drepturi de autor, iar mie mi-e drag să le filmez.

Pentru a nu intra în competiție cu ceilalți stand-up comedianți și umoriști, Bogdan Naumovici a spus că nu îi copiază sau nu creează umor, ci doar îl filmează. Pe de altă parte, în această perioadă de pandemie, este nevoie de umor.

În publicitate, în toată perioada asta toată lumea a ieșit cu plâns pe umăr. Lumea vrea altceva acum. Am avut nevoie de consolare, la începutul pandemiei, în cu totul altă ipostază față de acum. Iar umorul ne ajută cu toate ipostazele să trecem de covid. Lumea caută umor.

Lui Bogdan Naumovici i s-a părut exagerată comunicarea despre covid a brandurilor. ”Înțeleg părerea unitară a unui marketer, nu înțeleg însă să dureze luni de zile. Dacă acum un an la centenar, făceau toți despre 100 România, știai al cui este fiecare spot, cam așa mi s-a părut și comunicarea în pandemie. Toată lumea plângea pe umărul clientului”.

Pagina poartă numele ”Bancul de luni”, pentru că un banc nou în fiecare lui dimineața vine ca să mai îndulcească ziua. Mesajele și bancurile se pot trimite și pe mail la banculdeluni@gmail.com.

Am primit și un document de 4000 de bancuri. Acum când îmi amintesc un banc, scriu repede pe telefon ca să nu îl uit. La fiecare masă, apar 10000 de bancuri. Iar acum cu telefonul mobil, știu de ce am râs.

Ce îl motivează pe Bogdan Naumovici să facă acest proiect?

Este un proiect de unde aș vrea să vină și bani. Cheltuielile de producție sunt de suta de mii de euro, pe an, fără actori mari. Este un proiect pe care sper să-l monetizez, cu product placement, cu bancuri oferite de. Eu cred că chiar dacă le este frică să pună bancuri pe televizor, în sinea lor ei – brandurile – își doresc să fie cool. Dacă nu vor avea bani să bage sute de mii în produsul lor, atunci poate vor să bage bani într-un banc.

Bancurile sunt pentru toată lumea și ne bazăm pe milioane de likeuri și shareuri, nu poți fii elitist în milioane de views.

Nu știu să îi măsor performanța decomandată. Adevărata măsură a performanței, este share-ul, nu view-ul. Asta pentru că share-ul ți-l asumi. Primul banc de exemplu l-am pus luni, a ajuns miercuri pe WhatsApp. De exemplu, ultimele două bancuri, le pun luni pe la 10, la ora 14 este deja pe WhatsApp.

Apare un val de hate de undeva

Aici nu au apărut. Am avut vreo două trei comentarii pe undeva, unde atacau polițiștii și le-am șters.

Cum se adaptează industria de publicitate la această pandemie

Bogdan Naumovici vede adaptarea industriei de publicitate în această pandemie într-un mod complicat. Odată în mediul intern, cum lucrezi de acasă, cum ții oamenii conectați la tensiunea proiectului. Cum îi faci să se gândească la publicitate când oamenii se gândesc la problemele sociale de zi cu zi.  Apoi este o discuție împreună cu clienții, cum aleg ei să treacă prin criza economică. Dacă ai puțini clienți, începi să te uiți din ce categorie îi ai. De exemplu berea a ratat vânzări importante. Și aici depinde de marketer, în ce investește si ce vrea să facă mai departe. Depinde foarte mult de fiecare agenție în parte și fiecare client în parte.

Iar creativitatea a devenit șablon la începutul pandemiei ca lumea să plângă pe umărul persoanelor vulnerabile.  Acum nu se văd campaniile care să iasă în evidență. Întotdeauna ies mai bine campaniile în vreme de foame, nu de foamete. Când vrei să cucerești teritorii, când vrei să crești. Nu in vreme de frică. Noi suntem acum în vremuri de frică.

Lecția învățată din pandemie ar fi că sănătatea e mai bună decât toate.

Am rămas la fel întreg la cap sau neîntreg, ca până acum. Cumva în pandemie începem să ne reducem la cercul apropiat. Nu e un lucru rău să revenim la povestea asta mai des decât în pandemie. Nu pot să spun că am descoperit ceva despre mine. Nu am nici cea mai mică problemă să stau în curte sau în incintă. Nu simt nevoia să mă plimb.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

3 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

11 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

17 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

17 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

18 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

18 ore ago