Bogdan Georgescu, un renumit barista, lansează propriul magazin online de cafea de specialitate
Reading Time: 3 minuteVicecampionul mondial la prăjit cafea, Bogdan Georgescu lansează propriul magazin online de cafea de specialitate MABÓ Coffee, un nou magazin online de cafea care s-a lansat pe piața e-commerce din România.
Bogdan a pornit în această călătorie extraordinară având în minte un singur gând, acela de a oferi o cafea de cea mai bună calitate tuturor iubitorilor de cafea, selectând cu atenție cele mai bune loturi de specialitate la cele mai ridicate standarde. La originea acestui concept stau Marius Beju și Bogdan Georgescu, ambii pasionați de cafea.
Denumirea MABÓ vine de la numele celor doi antreprenori Marius Beju și Bogdan Georgescu. Marius Beju provine dintr-un mediu artistic, fiind impresarul Amadeus, Aylin Cadir, Vlad Miriță, în timp ce Bogdan are un background tehnic, fiind inginer și având experiență în zona de vânzări de echipamente IT, însă pasiunea pentru o cafea de calitate i-a unit și ajutat să construiască acest business.
‘’Eu am învățat de la Bogdan ce înseamnă o cafea bună, până atunci aceasta fiind doar o băutură consumată într-un moment de socializare. Percepția mea despre cafea era că trebuie mereu să fie amară, greu de băut fără suficient zahăr. Am descoperit o lume fascinantă, sunt atâtea variabile care pot influența cafeaua care ajunge în ceașcă, este știință pură și trebuie respectate mai multe aspecte. Bogdan este foarte riguros, fiind uneori foarte dificil să lucrezi cu el dat fiind faptul că este un perfecționist, pentru că la MABÓ calitatea e mereu pe primul plan’’, ne-a declarat Marius Beju, cofondator MABÓ Coffee.
Bogdan Georgescu a devenit vicecampion mondial la prăjit cafea la ediția din 2019 a World Coffee Roasting Championship. La acest campionat au participat 23 de țări, cel mai mare număr de țări participante din istoria concursului, podiumul fiind completat de doi concurenți din Rusia, respectiv Polonia.
’’Înainte să deschidem oficial prăjitoria au venit clienții către noi deoarece voiau să încerce cafeaua prăjită de „campion”. A durat ceva până am avut toate autorizațiile de funcționare, iar pentru că întrebarea ’’când bem și noi o cafea de la tine?’’, era zilnic pe buzele multor pasionați de cafea, am decis să deschidem un mic coffee shop, pe strada Vulturilor, nr. 31, București, în aceeași locație unde prăjim cafeaua’’, ne-a spus Bogdan Georgescu, co-fondatorul MABÓ Coffee.
Cu toate că sunt la început, MABÓ se regăsește în aproximativ 60 de cafenele din România și din străinătate.
’’Sunt mulți oameni care nu ne știu încă bine, poate că au auzit de MABÓ și sigur își aduc aminte de personajul funky de pe eticheta pungilor de cafea’’, ne-a declarat vicecampionul Bogdan Georgescu.
Calitatea cafelei pe care o oferă MABÓ Coffee este una la cele mai ridicate standarde internaționale, având printre cele mai bune loturi de cafele verzi disponibile. Magazinul online MABÓ Coffee dispune de o multitudine de cafele de specialitate care sunt proaspăt prăjite și provin din diferite zone și ferme de cultură din Columbia, Etiopia, Brazilia, Kenya, Rwanda sau Peru. Fiecare cafea este însoțită de detalii relevante despre notele de gust, ferma de proveniență, fermentație și scor de degustare.
În general, cel mai mare market share este deținut de cafeaua comercială, despre care nu există informații clare și sigure în legătură cu originea, fermentația sau notele de gust ale cafelei, iar aroma predominantă este una de bitter sau amară. Acești indicatori, precum și procesul de preparare sunt elementele care fac marea diferență de calitate între cafeaua de origine proaspăt prăjită și cea comercială.
’’Cafeaua de specialitate reprezintă ce este mai bun din cafelele de origine care au peste 80 de puncte SCA (Specialty Coffee Association). Noi alegem ce e mai bun dintre cafelele de specialitate, de aceea vei vedea mereu pe site sau pe pungă informația cu privire la punctajul cafelei, originea, ferma etc. De multe ori fermele sunt atât de mici încât nu au o producție foarte mare, ci numai niște loturi mici de câteva zeci sau sute de kilograme, adică microloturi. Dintre cafelele alese de clienții noștri, putem spune că se preferă originile din Brazilia, Columbia și Etiopia’’, a mai declarat Bogdan Georgescu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz