Bogdan Bălașa, HILS Development: Comunități pentru viitor
Reading Time: 3 minuteCând ai un plan pe termen lung de a construi locuințe pentru mii de familii, creezi în realitate comunități noi și spații pentru viață pentru locuitorii care caută condiții de trai de calitate. Cum se poate face responsabil acest lucru explică Bogdan Bălașa, General Manager al HILS Development.
Ce înseamnă HILS Development astăzi?
HILS Development este unul dintre cei mai mari și importanți dezvoltatori imobiliari din România. Construim de 19 ani. Dincolo de faptul că noi construim apartamente și case, noi construim comunități. În apartamentele pe care noi le-am dezvoltat până acum am ajuns la un număr de aproximativ 11.000 de unități finalizate și recepționate și vândute efectiv către clienți, probabil că locuiesc undeva în jur de 25-30.000 de oameni, ceea ce înseamnă câteva comunități foarte importante. Avem șase proiecte de mari dimensiuni lansate, care însumează aproximativ 270.000 mp ce au fost construiți sau urmează să fie construiți în următorii 2-3 ani.
În momentul în care construiești la o asemenea scară, este clar că schimbi peisajul urban și acest lucru pe care îl faci lasă o amprentă pe următorii zeci de ani, iar acest lucru ne responsabilizează foarte mult. Construim comunități și construim responsabil! Asta devine evident când vedem că aproximativ 30% dintre actualii rezidenți ai HILS Development au revenit în primul semestru al anului 2024 pentru a achiziționa noi apartamente sau au recomandat prietenilor compania. Numărul de vânzări în primul semestru al anului 2024 a fost mai mare cu aproximativ 28% față de aceeași perioadă anului 2023.
La ce sunt atenți acum cumpărătorii atunci când aleg un apartament?
Este evident că piața a trecut printr-o serie de transformări în ultimii ani și ne aducem aminte poate de perioada de dinainte de criza din 2008 când aproape tot ceea ce se construia se vindea instant, cumpărătorii nu își puneau foarte multe întrebări și creditele se acordau fără avans. Lucrurile s-au schimbat, piața a devenit din ce în ce mai educată, cumpărătorii sunt din ce în ce mai informați.
Cumpărătorii sunt mult mai atenți la notorietatea dezvoltatorului, dacă poate să finalizeze ansamblul pe care îl promite spre vânzare, dacă își poate respecta termenele. Sunt atenți la caracteristicile tehnice ale apartamentelor, dacă există eficiență energetică, dacă sunt apartamente care pot fi locuite sustenabil și postcumpărare.
Cum căutați să vă diferențiați pe piață?
În general încercăm să acoperim o tipologie cât mai mare de apartamente, inclusiv pentru clienții investitori. Evident, principalul factor prin care ne diferențiem față de alți dezvoltători este know-how-ul, pentru că în 19 ani de experiență acumulezi foarte multe cunoștințe. În momentul în care intri într-un business ca acesta este foarte important să ai o echipă puternică, internă, profesioniști, oameni care să înțeleagă piața, care să se priceapă la lucrurile pe care le fac.
Spre deosebire de alți dezvoltatori, suntem tot timpul flexibili și ne adaptăm tuturor schimbărilor într-un ritm mult mai rapid. Faptul că suntem într-o continuă schimbare și îmbunătățire a proceselor, revizuire a tuturor lucrurilor pe care le facem intern și nu ne este frică să ne asumăm decizii care sunt mai riscante. Ne ajută să fim întotdeauna relevanți în contextul actual. Avem personal internalizat 100% românesc și strategii integrate, ceea ce ne permite să menținem un control strict asupra întregului proces, de la proiectare la vânzare. Pentru a oferi soluții complexe de locuire, colaborăm cu o echipă extinsă de arhitectură, design interior și peisagistică.
Care sunt cele mai căutate configurații?
Clienții investitori caută de regulă apartamente cu o compartimentare cât mai eficientă, garsoniere, studiouri sau apartamente cu două camere, pentru că pe ei îi interesează foarte clar cifrele, randamentul investiției, vor să blocheze capital cât mai puțin pentru a putea obține un randament cât mai bun al investiției lor. Clienții care aleg să cumpere pentru a locui, care sunt în proporție de 75-80%, caută cu precădere apartamentele de două și trei camere.
Am observat o schimbare de gândire și după perioada pandemiei, când oamenii au petrecut mai mult timp acasă și a existat o nevoie de a avea spații mai mari. Au devenit interesați de apartamentele care au două camere, dar au și un birou anexat, o cameră care poate fi organizată ca zonă de lucru.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz