BMW Group a încheiat un an excepțional în România, depășind pentru prima dată cota de 5.000 de înmatriculări de automobile noi BMW și MINI în 2023.
BMW a încheiat anul cu prima poziție în ceea ce privește înmatriculările în segmentul premium, cu un total de 4.689 înmatriculări (+57%). Este pentru prima dată când marca depășește pragul de 4.000 de înmatriculări într-un an, aceasta fiind realizată încă din luna noiembrie. Această performanță solidă poziționează BMW pe primul loc în segmentul premium.
„Să avem coroana în segmentul premium este o confirmare a aprecierii de care se bucură marca BMW. Avem privilegiul să reprezentăm unul dintre cele mai populare branduri din România.”
Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România
Cel mai de succes model al mărcii rămâne, și în acest an, BMW X5 cu 818 livrări în 2023. Acesta este urmat de BMW Seria 3, cu 632 unități, și de BMW X3, cu 391 livrări. Este de remarcat interesul deosebit pentru sistemul de tracțiune intergarlă xDrive al pieței din România, patru din cinci modele livrate local sunt cu tracțiune integrală.
În ceea ce privește electrificarea, BMW se menține la nivelul anului 2022, cu 25% modele electrificate din totalul livrărilor, 10% modele electrice și 16% modele plug-in hybrid. În topul celor mai de succes modele electrice, i4 a urcat pe prima poziție, cu 130 unități, urmat de iX, cu 80 de unități, și nou lansatul iX1, cu 68 de unități.
Oferta de modele electrice BMW este în continuă creștere, urmând să ajungă la opt modele și cel puțin 16 variante de propulsie în 2024, odată cu lansarea noilor BMW iX2 și BMW i5 Touring. Acestea acoperă un spectru larg de modele, inclusiv versiuni M, așa cum este BMW i4 M50, modele de lux, așa cum sunt BMW i7 sau iX, sau modele premium accesibile, așa cum este BMW i4 eDrive35, cel mai accesibil model din gama BMW Seria 4 Gran Coupé chiar și fără Rabla Plus, sau BMW iX1 eDrive20, un SUV compact premium cu un preț foarte atractiv.
În ceea ce privește modelele electrificate, cel mai de succes model al mărcii, BMW X5, este și cel mai de succes model PHEV, cu 196 de unități, aproximativ un sfert din totalul livrărilor. Acesta este urmat de BMW X3, cu 97 livrări, și BMW Seria 5, cu 64 de unități.
BMW Motorrad, cu 809 motociclete livrate în 2023, a realizat un plus de 31% față de anul precedent și un alt record pentru piața din România.
Și BMW M a fost eroul unei performanțe record. Au fost livrați către clienți peste un sfert de milion de cai putere, cu 231 modele M de înaltă performanță și 263 de modele M de performanță. Cu un total de 494 de unități, aceasta reprezintă o creștere de 97% față de anul precedent. Noul BMW XM este și noul bestseller absolut al mărcii, cu un total de 55 de unități, dintre care patru au fost versiuni de înaltă performanță Label Red, care dezvoltă o putere impresionată de 748 CP. Foarte aproape a fost BMW M4 Coupé Competition, care a ajuns în 2023 la 47 livrări. Alte două lansări în acest an au fost noile BMW M2 și BMW M3 Touring, acestea ajungând la 16, respectiv la 11 clienți.
MINI a stabilit un nou reper istoric de înmatriculări în România – 387 unități, un plus de 57% față de anul precedent. Încă dinaintea relansării complete a întregii familii de modele, MINI a stabilit un reper puternic în ceea ce privește automobilele electrice – unul din patru modele înmatriculate în România fiind electric.
2024 va aduce o diversificare a gamei de automobile electrice cu un exponent în fiecare segment și cel puțin două versiuni de sisteme de propulsie electrice pentru fiecare nou model.
Performanța de piață a susținut și implementarea de noi servicii pentru clienții din România. În prim-plan sunt My BMW App și MINI App, aplicații de mobil cu funcționalități extinse, care permit diverse funcții de control al automobilului, inclusiv cheie digitală, control al funcțiilor de climatizare sau programare în service. Aproape 90% dintre mașinile livrate în 2023 în România sunt sincronizate cu aceste aplicații.
Pe parcursul ultimilor ani a fost dezvoltat și lansat un pachet complet de soluții digitale care transformă experiența de service pentru clienții BMW și MINI în România. Astfel, clienții primesc notificări automate despre nevoile de service, putând fi realizată și o diagnoză remote în situații de urgență. Clientul se poate programa în service folosind My BMW App/MINI App sau un formular web. Poate preda mașina flexibil, în orice moment al zilei, fără interacțiune directă cu recepționerul de service, folosind „Digital Service Reception” și un box de preluare al cheii. Ulterior, primește informații detaliate despre mașină și lucrările de service, însoțite de explicații video sub forma de Smart Video Communication. Poate ulterior să plătească factura online, din aplicație. În final, poate ridica mașina prin același serviciu „Digital Service Reception”, inclusiv în afara orelor de program.
Un alt serviciu important, care a debutat la finalul 2023, este BMW Connected Drive Store. Sistemul permite utilizatorilor să achiziționeze diverse soluții prin intermediul My BMW App/MINI App, platformei online sau direct din mașină. Prin acest sistem pot fi achiziționate sisteme care inițial nu erau disponibile pe automobil, așa cum ar fi noi sisteme de asistență, pe perioade de la o lună până la nelimitat – ceea ce asigură mai multă flexibilitate pentru clienți fără să genereze costuri de achiziție inițiale mai mari. Totodată, pentru modelele cu sistem de operare 9.0, în automobil pot fi descărcate o serie de aplicații 3rd party, de la jocuri la toate platformele populare de streaming audio.
Toate mărcile BMW Group beneficiază de lansarea unei serii de modele foarte importante în ultima perioadă, care s-au bucurat de o recepție foarte bună pe piață și sunt foarte importante pentru portofoliu. Pentru 2024, BMW va aduce în prim-plan noile BMW X2 și BMW iX2, noile modele Seria 5 Touring și, o premieră absolută, primul model electric în această versiune de caroserie – i5 Touring. Alături de aceastea, gama M va primi o actualizare pentru modelele M2, M3, M4, urmând ca pe final de an să fie prezentate noi modele.
MINI a prezentat primii membri ai noii familii de modele a mărcii și va reactualiza întreaga gamă – Cooper, Countryman și Aceman pe parcursul 2024, cu modele electrice în fiecare segment.
BMW Motorrad are în prim-plan lansarea noi generații a bestsellerului mărcii, BMW R 1300 GS, dar are o gamă largă de noutăți care merge până la un nou scooter electric accesibil, ideal pentru mobilitatea urbană – BMW CE 02.
Contextul economic favorabil, dar în continuare foarte volatil, susținut de soluții noi de finanțare, așa cum sunt soluțiile de leasing operațional pentru BMW și MINI, dar și portofoliul puternic de modele, reprezintă baza unei perspective optimiste în special pe termen mediu. „România are un parcurs pozitiv și resurse de dezvoltare și în viitor. Credem în această piață. Explorăm noi direcții și căutăm să abordăm noi grupuri-țintă pentru a susține evoluția noastră”, declară Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…
Paradis Hotels & Resorts a preluat Hotel Zenith Conference & Spa din Mamaia crescând la 12 numărul unităților de cazare…
Cunoscut ca „nașul sustenabilității”, John Elkington este un pionier în domeniul sustenabilității și responsabilității corporative. Dezvoltator al conceptului de „Triple…
PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…
Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…
Schneider Electric anunță lansarea noii game de lămpi de lucru profesionale cu LED, Thorsman Premium, concepute special pentru a răspunde…