Bloggeri sau media tradițională? #bizsmscamp
Reading Time: 3 minuteAceasta a fost tema de “bătaie” la dezbaterea din cea de-a treia zi a taberei Biz Social Media Snow Camp 2016. Participanții la Social Media Snow Camp au participat la o sesiune de dezbatere susținută de Radu Atanasiu, Adjunct Lecturer, Maastricht School of Management Romania.
Pentru a urma cu strictețe regulile competițiilor de formal debate, David Moscovici, Trainer de Debate, Asociația Română de Dezbatere, Oratorie și Retorică și Nae Șovăială, Trainer de Debate, British Council, au fost prezenți și au făcut o demonstrație pentru participanți.
Tema a vizat cea mai buna alegere de comunicare și promovare pentru branduri – care canal este mai eficient: blogul sau media tradițională?
Cristian China Birta a fost căpitanul echipei bloggerilor, formate din cinci membri: Irina Manole, Ion Alexandru (Malaezu), Alin Pândaru, Mihaela Ivan și Robert Diaconeasa. Aceștia au adus argumente pentru a convinge publicul că bloggerii merita să fie implicați în campanii. Căpitanul echipei a specificat din start că bloggerii sunt calea de mijloc și nu resping media tradițională.
Cristian Manafu a reprezentat echipa pro media tradițională, formată din Corina Georgescu, Alexandru Negrea, Nicoleta Scarlat, Ruxandra Predescu și Alexandru Oancea. El a deschis dezbaterea cu argumente ce au vizat experiența pe care o au oamenii din mediul tradițional și încrederea pe care o oferă informațiile transmise prin intermediul acestor canale. Oferta media este atât de complexă și nișată, încât niciuna tânără nu o poate egala.
Membrii fiecărei echipe au fost pregătiți să îi bombardeze pe cei din echipa adversă cu argumente și contra-argumente, însă fiecare discurs a fost cronometrat.
Prima echipă a mizat pe elementul emoțional, pe comunicarea de la om la om ca fiind mai rapidă și mai eficientă, pe avantajul pe care îl oferă internetul, posibilitatea de a modifica postările, pe faptul că același buget va atinge o audiență mai mare și targetată pe bloguri, pe faptul că media tradițională nu oferă neapărat încredere, iar jurnaliștii nu mai verifică informațiile livrate. În final, echipa bloggerilor a punctat că nu dorește să înlocuiască media tradițională, ci să o completeze, și au exemplificat cu omul de televiziune Cabral, care s-a îndreptat către blogging.
Echipa lui Cristian Manafu a argumentat preferința brandurilor către media tradițională prin faptul că aceasta are o audiență mult mai mare decât cea a bloggerilor, utilizatorul nu trebuie să tasteze, ci primește informația direct, bloggerii sunt și ei oameni supuși greșelii și, mai ales, că în spatele blogului este un singur om, care nu poate concura cu un serviciu 24/24. S-a punctat ideea de mediu construit în timp, în care lucrează oameni conduși de rigori împământenite în ani de zile, cu școli de jurnalism, și în concluzie, s-a scos în evidență încrederea pe care o oferă canalele tradiționale. Nu în ultimul rând, s-a adus în vederea publicului studiul conform căruia internetul reprezintă 20%, iar media tradițională 80%, ceea ce aduce un procent limitat bloggerilor la momentul actual. Un alt studiu atesta ca doar 5% dintre consumatori cumpără produse pentru că le-au văzut pe bloguri.
Practicarea dezbaterii are multe efecte colaterale, câteodată mai importante decât ajungerea la un verdict. La dezbaterea de astăzi au avut câștig de cauză susținătorii canalelor tradiționale de comunicare, dar mai importante au fost argumentele ambelor părți și felul structurat în care și-au apărat poziția.
În urma participării la o dezbatere dobândești o înțelegere profundă și echilibrată a subiectului, asta pentru că, alături de coerența în argumentație, stilul, tonul și umorul sunt cruciale. Este foarte greu să te încadrezi în timp și să fii atent la tot ce s-a discutat, pentru ca mai târziu să îți structurezi ideile și să contra-argumentezi. Acestea sunt motivele pentru care acest exercițiu practic este foarte valoros pentru participanții la tabără.
Am aflat în cadrul acestei sesiuni că există tineri extrem de dotați de clasa a 9-a care participă la competiții de debate, însă membrii echipei care participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice au nevoie de 20.000 de euro pentru a-și atinge scopul. Acești tineri pot fi susținuți cu o donație pe pagina de Facebook.
Foto: Alex Damian
Featured Foto: © Atanasija1 | Dreamstime.com – Confrontation Photo
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz