Categories: Marketing

Bloggeri de Romania

Reading Time: 3 minute

Peste 3 milioane de romani citesc bloguri. Chiar daca s-a crezut ca multi vor abandona blogurile pentru Facebook, asa cum s-a intamplat in 2009 in favoarea a ceea ce devenea fenomenul Twitter, evolutia de anul trecut a blogosferei demonstreaza contrariul. Blogosfera este in continuare pe val.

Stim cate bloguri exista in Romania. Iar anul trecut, cu ocazia lansarii studiului realizat impreuna cu Treeworks, am aflat si cine sunt cei mai influenti bloggeri in social media. Care este insa situatia pe regiuni geografice? Care dintre regiuni conduce detasat in social media? Ce regiune are cea mai consistenta reprezentare pe harta bloggingului din Romania? Si, cum bloggingul si Twitter-ul merg mana in mana, care regiune are cea mai intensa activitate pe Twitter? Zelist Monitor (zelist.ro) a realizat in exclusivitate pentru Biz un studiu care reflecta starea blogosferei si a twittosferei romanesti, asa cum se vede pe regiuni geografice. Studiul, desfasurat in intervalul noiembrie 2010 – ianuarie 2011, a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 4.178 bloguri romanesti, care insumeaza peste o treime din totalul posturilor publicate in 2010, precum si pe toate conturile romanesti de Twitter existente la 15 februarie 2011.

Pe intreg parcursul anului 2010, au fost publicate 2.587.715 articole, iar blogurile selectate pentru analiza Zelist au publicat 831.540 articole, adica 32,13% din totalul postarilor. Bloggerii din Bucuresti si lfov au generat 404.748 articole anul trecut (ceea ce inseamna 48,67% din totalul postarilor in blogosfera), depasind fara drept de apel orice alt judet din tara. Acest lucru nu poate fi explicat decat prin numarul mare de bloguri si prin importanta pe care au capatat-o, ceea ce i-a stimulat sa creeze materiale noi. 15,77% din postari au fost generate din Transilvania, iar 11,52% din Moldova. Restul regiunilor au inregistrat procente mult mai mici, de sub 10%. Bucuresti, Cluj,Iasi, Timis si Brasov reunesc 66,39% din numarul total de bloguri din acest studiu, generand un total de 543.720 de posturi (65,39%).

In cazul in care s-ar face o ordonare a listei judetelor in functie de cantitatea de informatie generata pe bloguri s-ar putea observa cateva mutari surprinzatoare. Desi in Cluj se gasesc mai multi bloggeri decat in Iasi, cantitatea de informative creata de clujeni este mai redusa decat a celor din Iasi. Acelasi lucru se intampla si in alte judete. Mures, de exemplu, depaseste Constanta la capitolul informative creata desi in Constanta se gasesc de 3 ori mai multe bloguri decat in Mures.

Vedete regionale
Cei mai activi si totodata vizibili bloggeri sunt concentrati in Bucuresti (53%) si Transilvania (22,33%), in timp ce procentele cele mai mici apartin Moldovei (2%) si Dobrogei (0,67%). La realizarea topurilor pe regiuni geografice au fost incluse blogurile din Top 300 Zelist, cu exceptia celor susceptibile de a face link farming. Pe langa acestea au fost introduse spre analiza si alte bloguri cu o larga notorietate, care pe parcursul timpului s-au retras din Zelist. Topul bloggerilor cu cea mai mare vizibilitate se gaseste aici

Au fost luate in calcul mai multe dimensiuni, si anume: impactul blogului in blogosfera (masurat prin mentionarile in diferite categorii de bloguri in functie de locul ocupat in Top Zelist: 200, 201-2.000, peste 2.000), impactul blogului pe Twitter (masurat prin mentionarile pe categorii de conturi Twitter in functie de numarul de followers: intre 1 si 200 de followers, intre 201 si 2.000 de followers si peste 2.000 de followers) si impactul blogului pe Facebook (mentionari, like-uri, share-uri, comentarii). Toti acesti factori au fost confirmati cu ajutorul analizei factoriale. Datele au fost standardizate si ponderate in functie de aportul fiecarui element la dimensiunea din care face parte. Blogurile colective au fost incluse intro categorie separata, tinand cont ca multe dintre ele au colaboratori din mai multe regiuni ale tarii.

Geografia Twittosferei
La data de 15 februarie 2011, numarul total de conturi monitorizate de ZeList Monitor este de 50.152, iar numarul total de posturi al conturilor monitorizate este de 24.862.849. Un numar de 3.987 conturi de Twitter sunt marcate ca Private, iar continutul lor nu este public. Estimativ, aceste conturi ar putea adauga inca 2.148.000 de posturi. Per total, utilizatorii de Twitter care si-au facut publica locatia au generat 59,26% din totalul posturilor monitorizate, asa cum se poate vedea in tabelul de mai jos.

Evolutia conturilor de Twitter
Pana la data de 15 februarie anul acesta, numarul de conturi de Twitter inregistrate de utilizatorii romani era de 50.152. Cresterea este foarte mare avand in vedere ca in 2006 in Romania existau numai 23 de conturi de Twitter. Cea mai mare crestere s-a produs in 2009, cand au fost create 26.882 de conturi de Twitter fata de 4.471 in 2008. Topul conturilor de Twitter din Romania se gaseste aici

Team

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

6 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

6 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

6 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

6 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

6 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

7 ore ago