Black Sea Fund a cumpărat Gymboland, liderul pieței locale de locuri de joacă indoor pentru copii
Reading Time: 4 minuteBlack Sea Fund a achiziționat o participație majoritară în Kids Element SA (Gymboland Group), compania care deține și operează spațiile de joacă indoor Gymboland și sălile de jocuri distractive Rematch. Grupul are în prezent o rețea de 13 locații în București, Constanța și Ploiești.
Tranzacția va permite o dezvoltare accelerată a grupului Gymboland, acționarii plănuind să dubleze numărul de spații în următorii trei ani, să se extindă în afara României și să introducă concepte inovatoare de divertisment și recreere pentru copii.
“Ceea ce ne-a atras la Gymboland a fost oportunitatea de a investi într-o echipă extraordinară și într-o companie lider atât ca rețea cât și ca cifră de afaceri pe un segment care are un potențial uriaș de dezvoltare în România. Piața de servicii de entertainment și recreere pentru copii are foarte mult loc de creștere dacă ne uitam la cerere vis-a-vis de ofertă, mai ales dacă luăm în considerare că majoritatea serviciilor de divertisment indoor pentru copii sunt în București, în special în nordul Bucureștiului, și în câteva orașe mari. Ne dorim ca prin investiția în Gymboland să contribuim la dezvoltarea acestei nișe, iar locurile de joacă indoor să devină accesibile pentru cât mai multi copii și părinți.”
Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiții Black Sea Fund
Valoarea tranzacției este confidențială. Tranzacția a fost semnată în a doua jumătate a lunii noiembrie și a implicat atât achiziția de acțiuni existente de la fondatori, cât și o majorare de capital.
„În cei 14 ani de când am lansat Gymboland, brandul a crescut puternic și și-a construit o reputație bună care ne-a ajutat să luăm decizia de a continua împreună cu Black Sea Fund. Credem că echipa Black Sea Fund este un partener cu adevărat interesat de lumea copiilor și își dorește ca acest proiect să ia amploare. Astfel, am văzut în acest demers o oportunitate de a extinde lanțul Gymboland & Rematch și de a bucura mai mulți copii. Odată cu acest pas, intenționăm să lansăm spații noi în centre comerciale și, totodată, să deschidem primul nostru centru de divertisment pentru familii, care va oferi soluții pentru toate vârstele printre care servicii de food, zone separate pentru părinți, spectacole pentru copii și alte servicii necesare părinților și copiilor într-un singur loc.”
Adi Shalom, Cofondatoare & Managing Director Kids Element
Planuri de extindere în Europa Centrală și de Est
Gymboland este un brand lansat în 2009 de cuplul Adi și Lavi Shalom, împreună cu Favi Stelian. La momentul lansării, Gymboland a fost unul dintre primii jucători care au intrat pe piața locală a spațiilor indoor de joacă pentru copii și a devenit în scurt timp lider pe acest segment prin numărul de locații. Rematch este un brand lansat în 2022 și reprezintă săli de jocuri distractive cu activități pentru întreaga familie.
Gymboland se adresează copiilor mai mici de zece ani, în timp ce Rematch este pentru toată familia, dar mai ales pentru adolescenți. Anul acesta, aproximativ 280.000 de copii s-au jucat în sălile Gymboland și Rematch.
În 2022, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro, iar în prezent, rețeaua are 125 de angajați și 13 spații în București, Ploiești și Constanța. Conducerea grupului intenționează să depășească 25 de unități Gymboland și Rematch până la sfârșitul anului 2026, iar orașele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori.
De asemenea, acționarii iau în calcul extinderea regională a brandului și a conceptelor sale în țări din regiune, precum Polonia și Cehia.
O piață de 75 de milioane de euro
Piața locală de spații de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber și alte concepte de divertisment (karting, etc.).
“Ideea de a crea centre de joacă pentru copii a apărut după ce am venit în România după mai mulți ani pe care Adi și cu mine i-am petrecut în SUA. La acel moment nu aveam copii, dar am observat această nevoie a pieței din România. Acum avem trei copii și ne dorim ca serviciile noastre să răspundă cât mai bine dorințelor părinților și copiilor. Și, tocmai pentru că vrem să aducem în România cele mai noi idei, strategii și servicii, în fiecare an mergem la cele importante evenimente și expoziții de divertisment din lume, în special în SUA și Europa.”
Lavi Shalom, fondator Kids Element
BICF | IMAP România a asistat Gymboland în calitate de consultant financiar al tranzacției, echipa fiind coordonată de Alin Pop (Partener). Din echipă au făcut parte Bogdan Cîmpean (Vicepreședinte) și George Dolea (Analist). PeliPartners a fost consultantul legal al Gymboland, iar RTPR al Black Sea Fund. Echipa PeliPartners a fost coordonată de Carmen Peli (Partener) și a inclus pe Delia Dumitrescu (Associate), Alexandra Ioniță (Managing Associate) și Valentina Bujor (Associate). Echipa RTPR a fost condusă de Roxana Ionescu (Partener) și secondată de Marina Fechetă – Giurgică (Managing Associate) și Șerban Hălmăgean (Associate) pentru coordonarea generală a activităților de due diligence și a tuturor aspectelor legate de tranzacție, cu sprijinul complementar pe partea de due diligence al Irinei Marinescu, Mariei Luca, David Mirea și Dariei Spătariu (Junior Associates).
Black Sea Fund (BSF) este un fond de investiții creat în 2018. Fondul a avut un buget de investiții de 43 de milioane de euro și a investit până în prezent în companiile Intermedio General Group S.A. (Theta), Clinica Dentară S.A. (DigiRay), D-Toys S.A. și Kids Element S.A. (Gymboland). Black Sea Fund este interesat în principal de companiile de companii de mărime medie cu creștere rapidă, iar investiția per companie este cuprinsă între patru și opt milioane de euro. Black Sea Fund are ca principal investitor Fondul European de Investiții, cu resurse din Programul Operațional Regional co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz