Black Friday: Încasări online de peste 245 milioane lei
Reading Time: 2 minuteÎn perioada reducerilor de Black Friday, 15 – 17 noiembrie 2019, românii au comandat și plătit online mai bine de 245 milioane lei, înregistrându-se o creștere cu 24% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cumulat pentru comenzile plătite online, cât și pentru cele achitate cu numerar la livrare, au fost cheltuite peste 1,2 miliarde lei, potrivit PayU România.
Anul acesta, doar în prima zi de reduceri, românii au cheltuit online cât în toate zilele de Black Weekend din 2018. Numărul tranzacțiilor a atins aproape jumătate de milion, 499.632 de tranzacții, în urcare cu 33% față de anul trecut. Aproximativ 80% din această sumă, peste 198 de milioane de lei, s-a înregistrat în ziua de vineri, 15 noiembrie.
“Numărul tranzacțiilor a demonstrat atât interesul românilor pentru Black Friday, cât și încrederea în plățile online. Aceștia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mai mică”, a declarat Marius Costin, Country Manager, PayU România.
În doar un minut a fost stabilit un record al plăților online, în intervalul 7:27-7:28 înregistrându-se 2.140 de plăți online, aproape dublu față de anul trecut.
Electronicele și electrocasnicele rămân produsele preferate
În topul cumpărăturilor online rămân și în acest an produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail și servicii.
Ca urmare a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului, valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut cu 18% față de anul trecut. Acesta a fost de 484 de lei, în timp ce coșul mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% și a ajuns la 974 de lei. Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă.
Cea mai mare tranzacție online a fost de 57.949 lei, coșul de cumpărături cuprinzând produse IT&C. În topul tranzacțiilor online din weekendul reducerilor urmează o tranzacție de peste 47.000 lei, iar pe locul al treilea se află o tranzacție de 34.511 lei.
39% din valoarea totală a tranzacțiilor a fost plătită printr-un singur click
Peste 95 de milioane de lei, au fost plătite cu un singur click, înregistrându-se o creștere cu 16% față de perioada similară a anului trecut. 28% din numărul total de tranzacții din tot wekeendul a fost achitat cu un singur click, în creștere cu 25% față de 2018.
Valoarea medie a coșului de cumpărături în acest caz a fost de 674 de lei.
Peste 21 de milioane de lei au fost cheltuiți utilizând un card emis într-o țară străină
PayU oferă comercianților posibilitatea extinderii peste granițele țării prin intermediul platformei PayU HUB. În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară, înregistrându-se o creștere cu 71% față de anul trecut.
“Comercianții români pot accesa astfel piețe emergente în care comerțul electronic crește exponențial, chiar și cu 20% pe an. Extinderea transfrontalieră ajută și atragerea unei noi categorii de clienți și chiar a viitorilor clienți, 90% din populația globală sub 30 de ani trăind în piețe emergente. Veniturile cresc automat și businessul se dezvoltă”, a conchis Marius Costin, Country Manager, PayU România.
În topul primelor țări după numărul de plăți online înregistrat în platforma PayU se regăsesc Marea Britanie, cu 6,8%, Ungaria, 3,7% și Statele Unite, cu 0,5%.
Foto: © Georgejmclittle | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz