SAMEDAY, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piața din România, estimează o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday la nivel regional, față de anul trecut, sprijinită de investițiile continue în extinderea rețelei easybox și de creșterea capacității operaționale. În România, vârful de comenzi este așteptat să atingă aproximativ 850.000 de colete într-o singură zi, o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie.
„Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Estimăm volume semnificative ce vor aduce un grad ridicat de complexitate și suntem pregătiți să depunem toate eforturile pentru a ne asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale, astfel încât să contribuim la succesul partenerilor noștri din e-commerce. Rămânem alături de clienții din regiune în această perioadă intensă, deschizându-le noi oportunități de creștere dincolo de granițele naționale”, a declarat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.
În segmentul livrărilor cross-border, SAMEDAY anticipează o creștere accelerată a numărului de colete, în special pe rutele România-Bulgaria și România-Ungaria, ceea ce reflectă interesul tot mai mare al magazinelor online românești pentru extinderea vânzărilor dincolo de granițe. Compania estimează că, în această perioadă, va livra peste jumătate de milion de colete prin serviciul cross-border, consolidând astfel suportul oferit partenerilor e-commerce în creșterea pe piețele din regiune.
Conform celui mai recent studiu de piață realizat luna aceasta de SAMEDAY, peste 65% dintre consumatorii din mediul urban care își propun să comande online în cadrul campaniei de Black Friday vor alege livrarea la easybox. În plus, cercetarea arată că acest tip de livrare, care oferă un grad ridicat de flexibilitate, a devenit un criteriu esențial în decizia de achiziție, 7 din 10 români declarând că opțiunea de livrare la easybox le influențează alegerea magazinului online de unde cumpără. Datele studiului confirmă, totodată, și popularitatea crescută a serviciului, 95% dintre românii din mediul urban declarând că au utilizat cel puțin o dată rețeaua easybox ca să primească sau să trimită un colet.
În primele 9 luni ale anului, peste 84% dintre magazinele online din ecosistemul SAMEDAY au livrat cel puțin un colet la easybox, ceea ce demonstrează că această opțiune de livrare a devenit un standard pentru comercianții online care doresc să rămână relevanți pentru consumatori. În intervalul ianuarie-septembrie, SAMEDAY a livrat în easybox peste 36 de milioane de colete, în creștere cu 50% față de anul precedent.
În România, SAMEDAY estimează că în primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de aproximativ 330.000 de colete.
În prezent, rețeaua regională easybox a SAMEDAY a ajuns la aproximativ 7.000 de unități, în creștere cu 40% față de anul trecut. Extinderea rețelei a fost susținută prin investiții semnificative de peste 30 de milioane de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii out-of-home. În România, rețeaua easybox numără acum 4.900 de lockere, în creștere cu 1.000 de unități față de anul trecut. În Bulgaria, rețeaua a depășit 900 de unități, cu o creștere de 122% comparativ cu anul trecut, iar în Ungaria, numărul de lockere easybox a atins 1.100 de unități.
În paralel cu extinderea rețelei easybox, SAMEDAY a dezvoltat un nou serviciu de livrare, de tip shop-in-shop. Noul serviciu, SAMEDAY point, completează experiența livrărilor la easybox și asigură capacitate suplimentară de gestionare a volumelor mari în zonele în care lockerele sunt solicitate frecvent, rețeaua numărând 750 de puncte la nivel regional. În Bulgaria, ca parte a strategiei de extindere a rețelei out-of-home, SAMEDAY a încheiat un parteneriat cu Poșta Bulgară, în urma căruia consumatorii din țara vecină vor avea posibilitatea de a ridica trimiterile direct din unitățile poștale, începând de Black Friday.
Pentru a gestiona eficient volumele ridicate de livrări din perioada Black Friday, SAMEDAY Group a alocat anul acesta investiții semnificative, care au vizat creșterea capacității operaționale în toate cele trei țări în care activează. În România, au fost integrate în fluxul operațional șase noi sisteme automate de sortare, care pot procesa peste 38.000 de colete pe oră, urcând astfel capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și în agenții la peste 100.000 de colete pe oră. Astfel, un sistem automat de sortare a fost implementat în hub-ul Central SAMEDAY, iar alte două au fost instalate în agenții ce deservesc centrul țării. Pentru a optimiza procesele de sortare și în zona de vest, trei astfel de sisteme automate au fost instalate, de asemenea, în agenții din Cluj și Timișoara.
Investiții importante au fost direcționate anul acesta inclusiv către Bulgaria și Ungaria, ceea ce a dus la o creștere a capacității de sortare în fiecare țară cu până la 60% față de anul trecut. Investiția totală planificată de grupul SAMEDAY pentru 2024 este de peste 60 de milioane de euro.
În România, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf, SAMEDAY a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu aproape 60% față de perioadele obișnuite. În plus, numărul camioanelor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut de la 230 la aproape 400, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate.
Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcarea acestora. Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul în care ajung în rețeaua SAMEDAY.
*Studiul de piață derulat de SAMEDAY fost realizat între 4 și 22 octombrie 2024, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivel național pentru consumatori, populație urbană care comandă online. Marja de eroare este de +/- 3%, la un nivel de încredere de 95%.
SAMEDAY este compania regională de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piață. Cu o experiență de 17 ani pe piața din România, o echipă de peste 5.000 de angajați și parteneri și o infrastructură digitală integrată, compania este prezentă în România, Ungaria și Bulgaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în aproximativ 7.000 de lockere easybox. Astfel, SAMEDAY operează cea mai extinsă rețea de lockere din regiune, propunându-și să reinventeze experiența de livrare zi de zi.
În prag de Black Friday, 73,74% dintre români spun că nu au încredere în recomandările de produse și servicii făcute…
Cargus, una dintre cele mai importante companii de curierat din România, se pregătește pentru cel mai plin Black Friday de…
TenarisSilcotub își confirmă sprijinul pe termen lung pentru educație și susține oportunitățile de carieră ale studenților de la cele mai…
România ar putea să nu mai fie obligată să reducă pragul de impozitare pentru microîntreprinderi. Conform calculelor finanțelor, această impozitare…
Mastercard și UniCredit Bank lansează „Creștem pasiuni împreună”, o campanie dedicată clienților actuali și noilor clienți ai băncii, care își…
Golin este agenția cu cele mai multe nominalizări din România la European Excellence Awards. Campaniile „Testat e Hot” pentru MedLife…