ESSA Group va investi 2 mil. euro în primul semestru în proiecte noi de dezvoltare
Reading Time: 2 minuteESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, va investi 2 milioane de euro în prima jumătate a acestui an în consolidarea și creșterea serviciilor cerute de la declanșarea crizei sanitare.
Proiectele sunt în domenii precum leasingul de personal pentru serviciile de curățenie și igienizare, picking pentru comerțul online, serviciile de management POSM-uri sau serviciile de tip lucrător comercial.
Fondat în urmă cu un deceniu de antreprenorul Eugen Saulea, grupul a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent.
„Existând cerere de dezvoltare a unui serviciu complex de suport vânzări (preluare comandă, livrare, încasare), planurile noastre de investiție se îndreaptă prioritar în această direcție. Investiția este de cel puțin 2 milioane de euro și se va realiza împreună cu o bancă parteneră. Totodată, pentru a doua parte anului, speranța noastră este de revenire și la programele de BTL (promoteri și consultanți), fiind nevoie de prezența acestora în punctele de vânzare. De fapt, provocarea cea mare astructurii de conducere a ESSA a fost de a recupera cei 23% pierduți prin închiderea programelor de BTL„, spune Eugen Saulea.
Adaptare la realitatea pandemiei
Serviciile ESSA sunt împărțite în trei divizii: merchandising (cu o pondere de peste 60%), structura de leasing personal (peste 15%) și structura de BTL (aproximativ 23%). Așa arătau ponderile înainte de pandemie
Măsurile de limitare a contactului între persoane, dar și scăderea traficului în punctele de vânzare și trecerea bruscă la telemuncă au fost cele care au condus la decizia partenerilor ESSA de a renunța la programele ce pot contribui la transmiterea bolilor. Drept urmare, primele programe închise în 2020 au fost cele de BTL, respectiv proiectele ce implicau prezența promoterilor în punctele de vânzare, cu sesiuni de degustare și de informare.
ESSA Group a implementat rapid diferite servicii astfel încât să nu recurgă la concedieri în rândul angajaților. Mai mult chiar, în plină criză sanitară – în lunile martie și aprilie – a angajat câteva sute de oameni, iar la finalul anului trecut, erau circa 1.643 de angajați cu contracte de muncă.
„Au fost trei ingrediente principale care ne-au salvat businessul anul trecut: flexibilitatea, implicarea și motivarea. Acestea au reprezentat, de altfel, punctele cheie ale întregii structuri ESSA fără de care nu am fi reușit să ne adaptăm schimbărilor bruște din 2020. Am fost atenți la nevoile partenerilor și am customizat serviciile în acord cu bugetele și evoluția vânzărilor. În plus, am fost flexibili în a activa și implementa programe noi, unele dintre acestea diferite de ceea ce făceam până la acel moment”, spune Eugen Saulea.
Un exemplu este dezvoltarea structurilor de curățenie și igienizare cu ajutorul cărora au fost gestionate, printre altele, stații de metrou și spații de socializare.
În plus, odată cu mutarea comerțului în online, ESSA a dezvoltat platforme suport pentru rețele, de la componenta de call center și partea de comenzi online, până la structuri de pregătire a comenzilor direct în punctele de vânzare.
Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, pentru ca în 2020 să depășească 15 milioane de euro.
Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz