Analize Business Companii Tech

BizRemote: Cum s-a schimbat piața IT sub impactul muncii de acasă

14 iul. 2020 3 min

BizRemote: Cum s-a schimbat piața IT sub impactul muncii de acasă

Reading Time: 3 minute

Munca de acasă reprezintă viitorul pentru companiile prezente pe piața locală, și nu numai. Cele trei luni de distanțare socială și de work from home (WFH) au fost o lecție importantă pentru mulți manageri, care au înțeles, mai mult ca niciodată, că adaptabilitatea și digitalizarea au fost esențiale pentru mediul de business, în noul context. Acest mod de lucru va continua și în lunile următoare, ba chiar va schimba complet politicile de lucru, consideră Wizrom Software, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de software de business din România.

”Înainte de COVID-19, o parte din companii erau reticiente la ideea lucratului de la distanță, temându-se de scăderea productivității sau de imposibilitatea de a controla calitatea activității angajaților. Trecerea foarte rapidă de la un mod de lucru la altul, făcută aproape peste noapte, a scos în evidență diferențele dintre companiile care digitalizaseră deja o parte a activității lor și cele care nu făcuseră acest pas”, precizează Adrian Bodomoiu, Director General al Wizrom Software.

Perioada pandemiei a adus o perspectivă nouă asupra lucrului remote. Numeroși angajați s-au declarat mai productivi pentru că au putut lucra fără întreruperi, în timp ce alții au fost de părere că au căpătat mai mult timp pentru viața personală datorită faptului că nu au mai petrecut timp în trafic. Din punct de vedere economic, lucrul de la distanță a generat și beneficii financiare: de exemplu, reducerea spațiului necesar pentru birouri și a costurilor cu chiria și întreținerea.

Cele mai căutate soluții IT

Digitalizarea forțată de coronavirus a determinat companiile tehnologice să lucreze la foc continuu, în ultimele luni. Numeroase organizații, din diverse industrii, s-au văzut nevoite să investească în soluții IT pentru a-și putea derula operațiunile. Indiferent că a fost vorba despre echipamente, soluţii sau servicii IT, tehnologia a devenit suportul tuturor activităţilor din economie, în condiţiile în care restricţiile au impus digitalizarea muncii şi a comunicării.

Soluțiile de mobilitate sunt aproape să devină un adevărat must-have. Se va observa un apetit crescut pentru soluțiile de automatizare a activității din partea companiilor mari, în timp ce zona de IMM va explora îndeaproape cum se traduce conceptul de digitalizare în activitatea lor – fie la nivel de soluții de cloud, fie prin soluții software care să ușureze activitatea de la distanță.

“Am văzut, în această perioadă, multe magazine care și-au îmbunătățit prezența online sau chiar au creat-o de la zero ori restaurante care au profitat de aplicațiile mobile de food delivery și care au reușit, astfel, să continue să genereze venituri. Soluția variază de la caz la caz, dar cred că aceste luni ne-au reamintit nevoia de a fi deschiși către noi oportunități și de a căuta noi moduri de a ne desfășura activitatea, chiar dacă, la prima vedere, ni se par total diferite de ceea ce știm și am fost obișnuiți până acum”, punctează Adrian Bodomoiu.

Personalizare

În perioada următoare se va pune accent pe personalizarea soluțiilor IT, multe companii realizând că o soluție generică nu le oferă toate beneficiile de care au nevoie. Soluțiile care pot fi personalizate variază în funcție de mai mulți factori: dimensiunea organizației, specificul industriei, locație, obiectivele de business, modul de lucru, soluții software deja existente etc. Versiunile standardizate de soft nu pot oferi maximul de eficiență, în special pentru clienții cu afaceri complexe.

Companiile din distribuție au fost printre primele care au văzut în digitalizare un răspuns la problemele de eficiență a costurilor. În cazul lor, a fost vorba de complexitatea proceselor operaționale, ce a făcut ca administrarea lor manuală să devină ineficientă. Vom continua să vedem cerere puternică din partea companiilor din zona de producție, în condițiile în care deja de anul trecut, s-a observat un apetit crescut al organizațiilor mari și foarte mari pentru automatizarea prin retehnologizare. Urmând tendința statelor dezvoltate din Vest, segmentul serviciilor se află pe un trend ascendent, în ultimii ani, iar soluțiile digitale reprezintă un suport pentru continuarea acestei dinamici pozitive.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: