Andrei Romanescu, Veeam Software: Continuitatea businessului, cu siguranța datelor se ține
Reading Time: 4 minuteAu crescut de la 0 la 600 de angajați în cinci ani, iar astăzi Veeam Software România este un hub în zona EMEA pentru compania, cu sediul central în Elveția, specializată în soluții de back-up, recuperare date și monitorizare în cloud. Modul de lucru remote, instalat de pandemie pentru sute de mii de angajați, a adus numeroase avantaje mediului business, dar a lansat și o serie de provocări companiilor. Am stat de vorbă cu Andrei Romanescu, Managing Director Veeam Software, despre securizarea datelor în munca de la distanță, despre Cloud Management și automatizarea procedurilor de continuare a activității.
Ce ați învățat din aceasta perioadă de criză?
Nicio țară nu a fost pregătită pentru acest lucru, deoarece pandemia este fără precedent prin natura și amploarea sa. Este, de fapt, o sursă de inspirație să vedem cât de creative sunt echipele noastre și cum s-au adaptat la „noul normal”. Este foarte important ca echipele să rămână conectate și să se sprijine reciproc. Mă asigur ca rămânem conectați între noi, fie la telefon, fie prin videoconferințe și nu discutăm doar despre muncă, ci și despre viața de zi cu zi și ce se mai întâmplă din lume. Acest lucru înlocuiește discuțiile pe care le aveam între noi la aparatul de cafea din birou și înlesnește relații bune de lucru. Departamentele IT sunt supuse unei presiuni crescute pentru a se asigura că datele rămân disponibile și protejate în permanență.
Am identificat patru domenii cheie pe care toate companiile trebuie să le urmeze pentru a asigura continuitatea afacerilor și pentru a garanta că informațiile comerciale sensibile rămân protejate. Prima prioritate este disponibilitatea datelor. Echipele IT trebuie să se asigure că toate datele rămân complet disponibile și accesibile în toate mediile de stocare pentru angajații care au nevoie să le acceseze.
O altă prioritate este securizarea birourilor virtuale. Este esențial ca datele să fie securizate, pe măsură ce tot mai mulți angajați lucrează de la distanță. A treia este back-up-ul frecvent al datelor, iar ultima este automatizarea. Automatizarea procedurilor esențiale de continuitate a activității este o necesitate în această perioadă, mai ales când echipele IT sunt suprasolicitate pentru a sprijini activitatea sporită de acasă, oferind sprijin angajaților. Monitorizarea capacității rețelei și asigurarea securității cibernetice ajută la eliberarea echipelor IT pentru a se concentra să aducă valoare în business.
Ca orice criză, pentru unii este o perioada de oportunități. Cum „exploatați” această perioadă?
Asistăm la o transformare generală. Multe companii care doreau să-și transforme digital compania sunt acum obligate să facă acest lucru și au luat măsuri pentru a rămâne operaționale sau productive, sprijinind programele de lucru acasă, asigurând totodată accesul angajaților la date și oferind protecție împotriva atacurilor cibernetice.
Companiile au adoptat rapid Cloud Data Management pentru a se asigura că toate datele rămân disponibile și accesibile tuturor angajaților de la distanță și au îmbunătățit protocoalele de securitate cibernetică. Conform unui raport din 2019, 72% dintre organizațiile de pe glob intenționează să adopte Cloud Data Management și să facă tranziția la strategii cloud, condiții în care securitatea datelor rămâne o preocupare majoră. De peste un deceniu, suntem liderul de piață clar în domeniul backup-ului și Cloud Data Management, având peste 375.000 de clienți și peste 1 miliard de dolari în veniturile din abonamentele anuale. În viitor, vom putea să ne accelerăm radical creșterea în Actul II al companiei (evoluția către Hybrid Cloud), să creăm noi produse pe piață și să rămânem jucătorul principal și în anii următori.
Care este rolul filialei din România pe harta globală Veeam?
În ceea ce privește biroul din România, încă de la inaugurare, la finalul anului 2015, a cunoscut o dezvoltare constantă. Am evoluat de la 0 la 600 de angajați în numai 4 ani și am devenit cel mai mare hub Veeam în zona EMEA, cu angajați de 17 naționalități care oferă suport în 19 limbi străine. Ne așteptăm ca evoluția din ultimii ani să se mențină și pe parcursul acestui an și să înregistrăm creștere atat a numărului de angajati, cât si a cifrei de afaceri.
Deși lucrăm în IT, am recrutat și continuăm să căutăm candidați din diferite domenii de activitate precum specialiști în vânzări, marketing, finanțe și suport tehnic. Am reușit să atragem și să păstrăm în echipa noastră oameni valoroși oferindu-le un mediu de lucru unic pe care noi îl numim Veeamazing. Cultura Veeamazing este bazată pe excelență și inovație. Angajații învață pe măsură ce lucrează și au posibilitatea de a-și construi o carieră completă urmând toate fazele ciclului de viață al produsului: de la marketing, vânzări, financiar la suport tehnic. Merită mentionat că peste 30% dintre angajații noștri au fost promovați, atât pe verticală, cât și pe orizontală, iar aproximativ 50% vin prin programul de recomandări interne.
Cum ați încheiat 2019 și ce estimări aveți pentru 2020?
La nivel global avem peste 4.300 de angajați, iar în România avem peste 600 de angajați. În birourile din AFI avem peste 500 de stații de lucru, iar în septembrie anul trecut am deschis un nou spațiu de birouri. Este amplasat într-o clădire modernă A+ din zona Grozăvești, cu 250 de stații de lucru pentru a răspunde necesității extinderii echipei în următorii trei ani. Ne propunem să dezvoltăm în continuare echipa noastră locală, angajând pentru toate departamentele, cu accent pe vânzări și suport tehnic.
Suntem o companie în expansiune și continuăm să recrutăm oameni pentru echipa noastră. Am adaptat integrarea noilor angajați într-un cadru virtual, unde beneficiază de instruire online pentru a reuși să dobândească cunoștințele si abilitățile necesare. Oferim tururi virtuale ale biroului prin intermediul cărora aceștia își pot descoperi locul de muncă fizic, chiar dacă se află acasă
În primul trimestru din 2020, veniturile noastre recurente anuale (ARR) au crescut cu 21% de la an la an și am ajuns la peste 375.000 de clienți, la nivel global. În plus, în cel mai recent raport IDC pentru replicarea și protecția datelor, Veeam ocupă locul 1 în EMEA, cu cea mai mare cotă de piață. Am înregistrat cea mai rapidă creștere a veniturilor dintre primii cinci furnizori comparativ cu media generală a pieței, atât secvențial în al doilea semestru din 2019 (11,2%), cât și anual (21,3%).
Ce se schimbă pe piața IT din România în perioada următoare?
Această pandemie obligă companiile să opereze în moduri noi, iar IT-ul a fost testat mai mult ca niciodată. Necesitatea tot mai mare de colaborare la distanță va stimula cererea de servicii de telecomunicații și va genera noi aplicații, platforme de colaborare și noi tehnologii de securitate.
Obiceiurile zilnice, inclusiv așteptările consumatorilor, se schimbă, iar comunicațiile și cumpărăturile online vor deveni indispensabile. Toate acestea necesită investiții continue în IT, așa că ma aștept la o tendință ascendentă în următoarea perioadă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz