Un procent de 98% dintre companiile din industria românească de servicii de business au luat ca principală măsură modul de lucru de acasă, potrivit unui sondaj realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada 12 – 16 martie.
În 43% dintre companiile industriei, un procent cuprins între 90 – 100% dintre angajați lucrează de acasă în această perioadă. 20% dintre companii au răspuns că în jur de 70-80% dintre angajații lor lucrează acum de acasă, în timp ce în 16% dintre companii procentul angajaților care lucrează la domiciliu se află cuprins între 50-60%.
„Din fericire industria noastră este poate cea mai bine pregătită pentru izolare. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. 57% dintre companiile industriei au apreciat în sondaj că vor lucra astfel pe termen nedeterminat, în timp ce aproximativ 40% dintre companii au luat aceste măsuri până la finalul lunii martie (cu posibilitatea de prelungire, în funcție de situație)”, spune Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte ABSL.
Referitor la impactul pandemiei asupra businessului, 51% dintre companii estimează că situația va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an. Industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creștere de peste 4,5 miliarde euro, ajungând la peste 2% din PIB. Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică 2,4% din totalul angajaților din economia românească.
ABSL consideră că mediul de business are nevoie de măsuri coerente și sprijin din partea administrației centrale, cum ar fi eșalonarea datoriilor companiilor aferente acestor luni către stat pe o perioadă mai lungă, de până la 2 ani, fără dobânzi. Prin implementarea acestei măsuri, creșterea la taxele lunare obișnuite ar fi de numai de 2-5% corespunzând unei perioade de activitate scazută de 1-2 luni.
„La finalul lui 2019 estimam o creștere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deși ne-am adaptat cu ușurință la noua situație și la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienții noștri din Europa, USA și Asia vor fi afectați, ceea ce va avea impact și asupra industriei de business services din România”, spune Dragoș Ștefan, Președinte ABSL.
Companiile din industrie au luat și alte măsuri în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor și, în unele cazuri, achiziționarea echipamentelor tehnice necesare derulării activității angajaților de acasă.
Pentru angajații care nu pot lucra de acasă, companiile s-au asigurat că nu vor folosi mijloacele de transport în comun, oferind servicii plătite de taxi / ride sharing / combustil / mașină de companie, locuri adiționale de parcare. De asemenea, au fost rearanjate spațiile de birouri, asigurând o distanță de 2 m între stațiile de lucru, programul este flexibil, pentru evitarea perioadelor aglomerate, și s-au luat măsuri de protecție, precum monitorizarea temperaturii angajaților, igienizarea spațiului zilnic sau suplimentarea substanțelor dezinfectante.
Sondajul ABSL a mai relevat faptul că lucrul la domiciliu a fost unul dintre cele mai atractive beneficii acordate în ultimii ani angajaților, înainte de pandemia COVID-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaților posibilitatea de a lucra de acasă măcar o zi pe săptămână.
În primele două luni de toamnă, numărul turiștilor internaționali care au mers în vacanță în Egipt a crescut cu aproape…
Fundația Culturală Gaudium Animae invită publicul în data de 26 noiembrie, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare…
Un nou proiect cultural al Asociației Urbandada a completat scena culturală românească în această toamnă - spectacolul „ORFANI”, în regia…
Revista Haute Culture le dă pasionaților de colaje ocazia de a transforma numerele sale de colecție în noi opere de…
Opera Națională București prezintă joi, 28 noiembrie, ora 19:30, un concert de gală intitulat Ziua Națională a României pe scena…
Cu o tradiție de 20 de ani pe scenele din România, concertul „Viena Magic”, cel mai reprezentativ eveniment muzical al…