Interviuri MarComm Video

BizInsights: Cât crește comerțul online în 2020? (Video)

22 iun. 2020 2 min

BizInsights: Cât crește comerțul online în 2020? (Video)

Reading Time: 2 minute

Care este impactul pandemiei asupra pieței de fashion și cât va crește ponderea online-ului în totalul pieței? Ce estimări sunt în privința evoluției pieței până la finalul acestui an? Află din discuția cu Robert Berza (Fashion Days) și Lucian Căruceriu (Veranda Mall) de la  Biz Insights.

”Pre-Covid piața online de fashion era de 10%, restul de 90% fiind offline. În martie, aprilie, mai și parțial iunie, cu majoritatea magazinelor închise, piața a căzut foarte mult, rămânând în piciare doar magazinele online și generaliștii, gen Kaufland sau Lidl, care operează și pe zona de fashion. Așadar, piața totală de fashion va suferi o pierdere anul acesta, foarte accentuată în Q2 (aprilie, mai, iunie) și apoi o pierdere cauzată de potențiala criză economică. La ultima criză economică prin care am trecut, datele pe care le avem ne indică o cădere a pieței în 2009 de 24%. Ne așteptăm ca piața totală de fashion să scadă, la nivelul trimestrelor 3 – 4 cu aproximativ 20-25%  față de anul trecut. Dacă vorbim de cuantum, credem că ponderea online-ului va ajunge la 25%. Este un nivel care înainte de Covid în Europa doar în UK exista și pe care noii îl estimam să se atingă prin 2023. În trei luni de zile s-au câștigat 3 ani, dar niciun jucător din online nu și-ar fi dorit acest context sau să facă un pas înainte dat de o criză globală ca aceasta.” – Robert Berza, General Manager, Fashion Days. 

”În trimestrele 2 și 3, creșterea cumulată a pieței de online estimăm că ar trebui să fie pe 50% sau mai mult. Pe fashion online va fi de cel puțin 50%” – Robert Berza

Fashion Days a lansat, la începutul lunii iunie, Romanian Corner, un ”corner online”, menit să sprijine jucătorii locali din industrie. Conceptul reunește o selecție a celor mai noi colecții de branduri și creatori autohtoni, haine, încălțăminte și accesorii. Printre brandurile oferite, în prezent, în aplicația Fashion Days și pe fashiondays.ro se numără: MURMUR, piesele semnate Andreea Raicu, creații Alina Cernătescu, bijuterii Malvensky, piese și accesorii minimaliste UNDRESS, Lin Apparel, Framboise, Bluzat și colecția de încălțăminte dedicată Fashion Days, realizată de Mihaela Glăvan. În această vară vor fi adăugate o nouă serie de branduri și creații ca: Manuri, Nalu, Skin Deep, Venera Arapu, Ana Radu, Optimef, iar proiectul va continua să se dezvolte pe parcursul anului.

În contextul pandemiei, Fashion Days a lansat și FD Mall, o inițiativă menită să sprijine magazinele offline care nu aveau prezență online. Prin intermediul acesteia, Fashion Days pune la dispoziție infrastructura logistică, platformele tehnologice și de plată, și acces la clienții din 3 țări (România, Bulgaria și Ungaria), iar retailerul offline partener vine cu gama și stocul de produse. Partenerul are acces la rapoarte de vânzare, de stoc, iar termenele de plată propuse sunt de 30 de zile. Factura este emisă lunar pentru vânzările lunii precedente, la care se aplică un comision agreat în prealabil cu partenerul.

Veranda Mall a lansat la jumătatea lunii iunie o platformă de e-commerce, devenind astfel primul primul mall din România care vinde și online. Shop-ul poate fi accesat de pe shop.verandamall.ro, iar reprezentanții mall-ului nu-l consideră o soluție temporară, doar pentru perioada de criză. Și-au propus ca platforma online să fie un proiect pe termen lung, pe care să îl dezvolte și după ce lucrurile se vor liniști. Totodată, dezvoltarea ei le va oferi partenerilor o plasă de siguranță în situația în care măsurile luate de autorități se vor repeta și criza se va întinde pe o perioadă mai lungă, declară aceștia.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: