fbpx
CompaniiIMMResurse umaneTehnologie

Timea, noul asistent virtual de HR

Scris de Alexandru Radescu
Timea, noul asistent virtual de HR

Digitalizarea proceselor de resurse umane este esenţială în contextul crizei cauzate de pandemia de COVID-19. În această perioadă, departamentul de HR  trebuie să pună la dispoziția angajaților toate documentele de care au nevoie, să răspundă rapid la solicitările acestora, să poată continua procesele de recrutare și angajare, să editeze contracte de muncă și să le depună electronic la ITM, toate acestea fără interacțiune față în față, respectând cerințele de distanțare socială.

În acest sens, TotalSoft a investit în dezvoltarea a două soluții software care ajută companiile și profesioniștii din resurse umane să rămână productivi chiar și lucrând de acasă: semnătura electronică și chatbot, asistentul virtual de HR.

Semnătura electronică

Soluția de semnătură electronică propusă de TotalSoft simplifică întregul proces, care se rezumă la câțiva pași digitali: specialistul HR face modificarea de contract sau adaugă datele noului contract în Charisma HCM, soluția software pentru managementul resurselor umane, și începe fluxul de semnare electronic. Astfel, aplicația transmite pe email, către angajat, documentul electronic rezultat, iar angajatul poate să vizualizeze documentul și să-l semneze electronic cu o semnătură autorizată de la CertSign, valabilă pe o anumită perioadă de timp.

Odată semnat, contractul este securizat și nu se mai poate interveni asupra acelei versiuni. Acesta urmează fluxul firesc și se trimite pe rând, tot electronic, către ceilalți semnatari legali din organizație care pot semna electronic documentul. Părțile sunt notificate de fiecare dată când cineva îl semnează și la final, fiecare parte primește câte un exemplar complet, format care poate fi depus la ITM fără alte intervenții, semnătura electronică fiind recunoscută de autoritățile statului.

Chatbot HR

Dacă în urmă cu câțiva ani părea greu de crezut, în prezent, grație avansului tehnologic, majoritatea solicităror de HR se pot rezolva transmițând mesaje simple către un asistent virtual, căruia oricine îi poate solicita ajutorul folosind platformele de comunicare disponibile: Facebook Messanger, Skype, WhatsApp, Slack, etc. Timea, chatbotul TotalSoft, poate ajuta angajații să afle imediat și la orice oră soldul zilelor de concediu, le poate trimite imediat pe email diverse adeverințe, și poate iniția fluxuri de tipul cererilor de concediu sau raportarea concediului medical către organizație.

Foto: Gorkem Tursucu, CEO TotalSoft

Publicat la data de: 06-04-2020