fbpx
Resurse umane

Andreea Mihnea: Provocările unui HR Director în timpul crizei coronavirus

Scris de BizTeam
Andreea Mihnea: Provocările unui HR Director în timpul crizei coronavirus

Ca profesionist în HR, pe timp de criză, experiența este cel mai bun aliat. Asta ne arată … experiență. Există însă momente, cum este și cel prezent, în care orice ai fi știut și trăit în zeci de ani de muncă în multe departamente de HR se dovedește prea puțin sau irelevant în momente de criză generalizată, care afectează oamenii din jur în calitate de angajat, cetățean, pacient, părinte și așa mai departe.

De Andreea Mihnea

La nivelul companiilor, criza provocată de coronavirus este cea mai mare criză de sănătate publică cu care angajații actuali s-au confruntat de-a lungul vieții lor. Ba mai mult, există semne puternice că ea va fi urmată, sau se va suprapune cu o criză economică generalizată. Așadar, pe lângă experientă, orice politica de gestionare a crizei trebuie să fie bine inradacinată in realitatea care ne inconjoară, să fie un raspuns direct la situatia actuală si să ia in considerare toti factorii care afectează un angajat. De acceea, la UiPath am făcut tot posbilul să ne asigurăm că răspunsul departamentului de resurse umane ia în calcul provocările cu care se confruntă angajații noștri, luând în seamă și temerile acestora legate de locul de muncă, pericolele pentru sănătate, și evoluția economiei globale în general.

De asemenea, am vrut să ne asigurăm că măsurile luate acum au fost concentrate pe rezultate, și că au fost gândite și comunicate cu empatie și într-o manieră transparentă. Ca întotdeauna, atitudinea arătată de către companie față de angajați are un impact semnificativ asupra modului în care aceștia se raportează la munca lor, la companie și la ecosistemul de clienți și parteneri ai UiPath. Iar pe timp de criză, când angajatii sunt foarte receptivi și sensibili, răspunsul companiei este un factor cheie.

La baza planificării și implementării unor astfel de măsuri s-a aflat un grup de lucru intern instituit de companie la 4 martie, care include pe lânga alții pe UiPath Chief People Officer Mandy Sebel precum și alți colegi din echipele noastre globale de travel, legal și securitate. De la înființare, grupul de lucru a monitorizat în permanență situația și ia toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților UiPath în toate regiunile și comunică toate recomandările lor printr-un canal dedicat Slack, deschis tuturor angajaților.

Ca o primă măsură, începând cu a doua săptămână a lunii martie, călătoriile din și către zonele cele mai afectate au fost limitate la călătorii esențiale de afaceri. Curând după aceea, am implementat o „no travel policy”, care rămâne în vigoare. Pentru a seta un exemplu pentru companie, echipa executivă globală și-a mutat rapid interacțiunile online. Având experiența primului eveniment live online organizat de către UiPath – #UiPathLive, echipa își va organiza întâlnirea trimestrială online.

De asemenea, UiPath a monitorizat constant evoluțiile din toate regiunile și a implementat rapid recomandările emise de guvernele naționale. Ca o companie digitală încă de la început, am oferit întotdeauna angajaților noștri posibilitatea de a lucra de acasă. Asadar, in momentul in care autoritățile naționale au anunțat măsurile care restricționează mobilitatea persoanelor am acționat prompt. Ca răspuns la criza de sănătate cu care ne confruntăm, UiPath a luat măsura obligatorie ca toți angațatii să își continue activitatea în regim de de telemuncă pentru următoarele trei luni.

De asemenea, angajații UiPath de pretutindeni au primit asistență prin intermediul a două aplicații: în a doua săptămână a lunii martie, am lansat SOS Internațional (ISOS), care este un serviciu oferit de către unul dintre liderii companiei de servicii de securitate medicală și de călătorie. Acest lucru ne va ajuta să ne asigurăm că angajații noștrii sunt în siguranță în timp ce călătoresc pentru afaceri în afara țării de origine. În al doilea rând, angajații UiPath au la dispoziție resurse gratuite și confidențiale pentru a-i ajuta pe ei și familia lor prin CCA @ YourService. Această aplicație oferă angajaților și membrilor familiei UiPath sprijin emoțional și practic, oferit în mod confidențial, 24/7.

Nu în ultimul rând, UiPath a mutat online toate întâlnirile programate cu comunitatea de RPA, și ne așteptăm ca acest lucru să atragă o audientă și mai mare. De asemenea, evenimentele majore programate pentru perioada următoare, precum UiPath Together Londra (programat pentru 6 mai) și UiPath Forward, pentru noiembrie, au fost amânate pentru 2021 și nu vom tine nici un eveniment offline până la sfârsitul anului.

De asemenea, angajații din România, alături de toti angajații din regiunea EMEA, beneficiază de oportunitatea de a face exerciții fizice precum yoga sau pilates, dar și sesiuni de meditație ținute fie de către antrenori, fie de către colegii noștri. De asemenea, am fost inundați de zeci de idei de activități prin intermediul cărora să rămânem conectați în aceasta perioadă de mobilitate redusă: call-uri săptămânale cu colegii, canale de Slack unde împărtășim cu colegii rețete și fotografii cu prânzul nostru din fiecare zi, un canal dedicat copiilor angajaților UiPath care sunt provocați să deseneze în fiecare zi, șamd.

Până acum experiența acestor zile ne-a învățat că trebuie să fim mereu atenți atât la condițiile schimbătoare din exterior, cât și la semnalele din interiorul companiei și să acționăm rapid. De asemenea, că suntem susceptibili să ne contaminăm cu teamă și că, acum mai mult decât oricând, a trăi autentic valorile companiei și a le practica în fiecare zi creează un sentiment de apartenență, iar asta cântărește greu acum când nu ne mai putem întâlni colegii la cafeaua de dimineață

Andreea Mihnea este HR Director la UiPath

Publicat la data de: 30-03-2020