fbpx


Leadership Sustenabil

Măsuri de prevenire și celulă de criză la Lidl România

Scris de Alexandru Ardelean
Măsuri de prevenire și celulă de criză la Lidl România

Lidl a luat măsuri încă de la începutul sezonului gripal și a informat colegii în legătură cu recomandările de igienă făcute de autorități. Acestea au fost întărite odată cu apariția primelor cazuri de infectare cu COVID-19 în Europa și apoi în România.

“Cel mai important obiectiv al nostru este de a ne proteja angajații și clienții și de a asigura disponibilitatea produselor pentru clienți. Ca partea asigurării continuității activității, Lidl a conceput diverse procese pentru diferite scenarii care să asigure procesul operațional în depozite și magazine în condiții speciale. În unele regiuni și magazine avem vânzări semnificativ mai mari, în special pentru produse precum conservele și pastele, sau pentru produse de igienă, cum ar fi hârtia igienică și dezinfectanții. Lidl România lucrează intens cu furnizorii și partenerii săi logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazinele sale și pentru a aproviziona depozitele logistice cu articolele în cazul cărora cerere este ridicată”, au spus oficialii Lidl România.

Încă din primele momente, compania a înființat o linie telefonică dedicată angajaților Lidl care au călătorit în zone afectate sau care cred că ar fi putut contacta virusul, prin care li se acordă asistență si sunt îndrumați către Direcțiile de Sănătate Publică locale. De asemenea, compania informează și încurajează angajații să meargă la medic dacă prezintă simptome specifice infecțiilor respiratorii.

Pe baza anunțurilor oficiale ale autorităților, Lidl face o serie de recomandări pentru clienți, printre care se numără:

  • Evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00)
  • Evitarea zonelor aglomerate
  • Păstrarea distanței de cel puțin 1 m față de alte persoane
  • Plata cu cardul bancar
  • Spălarea foarte bine a alimentelor înainte de consum
  • Spălarea cât mai frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde
  • Evitarea atingerii feței, ochilor, nasului sau gurii dacă nu au mâinile igienizate
  • Adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate
  • Evitarea deschiderii ambalajelor produselor pe care nu le achiziționează
  • Atingerea doar a fructelor și legumelor pe care urmează să le cumpere

Recomandările au fost publicate atât în mediul online, pe rețelele sociale unde activează, în newsletter și pe site-ul www.lidl.ro, cât și în incinta și în parcările magazinelo, prin afișe, respectiv billboard-uri. Aceste recomandări sunt comunicate și prin mesaje audio în magazine.

Pentru a ajuta clienții care stau la coadă să păstreze distanța recomandată de 1 metru față de cei din jurul lor, au fost montate indicatoare pe podea în zona caselor de marcat.

Ca o măsură în plus pentru a proteja colegii din magazine, s-au montat unor panouri transparente de protecție la casele de marcat.

A fost limitat numărul de clienți prezenți în același timp în anumite magazine Lidl. Astfel, în magazinele cu flux mare de clienți, accesul în magazin se face dirijat. Clienții intră în magazin eșalonat, ca să se evite aglomerația. Această măsură le este semnalată clienților în parcările magazinelor și prin intermediul agenților de pază.

A fost suplimentată cantitatea de dezinfectant disponibilă pentru angajații din magazine și s-a pus dezinfectant și la dispoziția celor din sediul central și sediile regionale.

S-au sporit măsurile de curățenie și dezinfecție a zonelor, respectiv obiectelor expuse și/sau intens tranzitate, așa cum ar fi toaletele, mânerele, coșurile și cărucioarele de cumpărături.

Oficialii Lidl România urmăesc în permanență evoluția răspândirii virusului COVID 19 și recomandările autorităților și reevaluează aceste măsuri ori de câte ori este nevoie, astfel încât angajații și clienții să fie în siguranță.

Publicat la data de: 24-03-2020