fbpx
IMM

Cum se adaptează un atelier de cofetărie couture la criză

Scris de Loredana Săndulescu
Cum se adaptează un atelier de cofetărie couture la criză

Grace Couture Cakes, business care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 1,65 de milioane de euro și o echipă de 57 de oameni, a ajuns acum la o reducere a vânzărilor cu 60% în retail și cu 80% din evenimente. Cake Shop-ul din Băneasa Shopping City a fost închis și angajații de acolo trimiși în șomaj tehnic, doar atelierul de producție și Cake Shopul din Piața Dorobanți au rămas deschise în această perioadă, precum şi shopul online.

Cum se adaptează antreprenoarea Alina Sudriu, fondatoarea Grace Couture Cakes, la criza cauzată de epidemie și cum plănuiește să-și mențină businessul activ?

În primul rând, a luat măsuri sporite de igienă și siguranță atât în laborator cât și în magazin, dar a fost nevoită să ia și măsuri de restrângere a activității. Echipa din atelier a fost păstrată integral, dar lucrează part-time. În acest moment, lucrează 80% din echipă, cu program redus, iar trei posturi administrative au fost reduse.

”Am vorbit foarte deschis cu echipa, am prezentat provocările şi 80% din angajaţi au decis să îşi continue activitatea. Avem şi angajaţi care au în grijă persoane cu grad ridicat de risc, iar aceştia au preferat să intre în şomaj tehnic”, spune fondatoarea Grace Couture Cakes.

Antreprenoarea monitorizează starea de sănătate a echipei și tratează cu responsabilitate recomandările autorităților. Producția se realizează într-un laborator cu un spațiu amplu, care respectă toate normele de siguranță alimentară. Toate suprafețele, atât în atelier cât și în cake-shop sunt dezinfectate des și livrarea se face cu personal și mașini frigorifice proprii, autorizate ANSVSA, astfel încât să poată controla siguranța procesului de livrare. Comenzile se pot ridica din Cake Shop Dorobanți sau pot fi livrate acasă.

În plus, pentru a păstra tradiția începută cu 8 ani în urmă de a lansa colecţii dedicate pentru momentele de sărbătoare ale anului, dar și pentru a susține afacerea care trece acum prin momente dificile, a lansat o colecţie de produse de Paşte și se așteaptă ca vânzările să crească cu 50% în următoarele 2 săptămâni.

Pentru noi toţi, Paștele acesta va arăta diferit față de anii trecuți. Am gândit colecția specială ”Easter Hope” ca pe o invitație la a ne cultiva speranța, păstrându-ne o parte din tradițiile care ne fac sărbătoarea frumoasă: surpriza aromată de la iepuraș, vânătoarea de ouă de ciocolată și mesele în familie.

Impactul pe termen lung

”Multe companii din servicii de HoReCa, retail, lifestyle, şi nu numai, vor fi nevoite să repornească afacerea de la zero. Diferenţa este că atunci când începeai o afacerea în trecut aveai acces la diferite instrumente de a analiza foarte în detaliu piaţa. Acum însă va fi foarte greu de estimat comportamentul consumatorilor în perioada de după criză”, spune Alina Sudriu.

”Companiile care au o bază solidă de clienţi fideli, care oferă o experiență  impecabilă şi garanţia calităţii şi siguranţei, care sunt flexibile şi au capacitatea de a se readapta rapid mediului de business dinamic, îşi vor reveni mai uşor”, mai crede antreprenoarea.

Publicat la data de: 08-04-2020