fbpx
Ghidul angajatului

Cristian Florea: Cum îți setezi profilul de LinkedIn pentru a fi atractiv pentru potențialii angajatori

Scris de BizTeam
Cristian Florea: Cum îți setezi profilul de LinkedIn pentru a fi atractiv pentru potențialii angajatori

Trecem printr-o perioadă cu care nu ne-am mai confruntat până acum și vedem în jurul nostru lucruri la care nu ne imaginam că vom asista vreodată. După prima săptămână de când a fost declarată starea de urgență, erau deja 200.000 de contracte de muncă suspendate în România. În această situație mulți români sunt nevoiți să-și schimbe locul de muncă sau să găsească activități noi pe care le pot desfășura de acasă și care le pot aduce venituri în plus, în sistem de freelancing.

Text de Cristian Florea

Este, din punctul meu de vedere, un moment bun pentru a vedea ce activități (dintre cele pe care le stăpânești) pot fi făcute remote și, în același timp, e un moment bun pentru a folosi resursele online disponibile pentru a-ți arăta expertiza.

Una dintre cele mai cunoscute platforme pentru recrutare la nivel mondial este LinkedIn. LinkedIn este o platformă cu peste 2.8 milioane de conturi românești, gândită la început ca pe un loc potrivit pentru a găsi și a căuta un job nou, dar dezvoltată ulterior într-o rețea socială în sine, iar acum este una dintre cele mai importante platforme din lume pentru a găsi colaborări și oportunități profesionale noi.

În rândurile de mai jos o să-ți spun câteva lucruri pe care ai putea să le faci pe LinkedIn pentru a avea un profil atractiv pentru potențialii angajatori și pentru a crește șansele de a obține colaborări noi prin intermediul platformei.

LinkedIn spune că în luna martie, numărul de căutări pentru cuvintele “remote working” s-a triplat la nivel mondial. Deci nu vei fi singura persoană care caută un job nou în perioada asta, dar urmând recomandările de mai jos te poți asigura că profilul tău atrage ateția.

Pasul 1: Prima impresie contează

Dacă până acum ai tot amânat să-ți actualizezi profilul de LinkedIn sau să-l organizezi, iată că a venit momentul să faci asta. Prima impresie contează mai ales aici, pe o rețea socială destinată profesioniștilor, pentru că dacă cineva e dispus să-ți acorde un job, înainte de toate îți va accesa profilul ca să vadă care e experiența ta în domeniu și, bineînțeles, să vadă dacă profilul tău îi inspiră încredere.

Așadar, îți recomand să-ți setezi o fotografie de profil profesionistă. Recomand să-ți faci o fotografie de bust cu un fundal neutru (un perete alb sau gri în spate e foarte ok). În niciun caz nu recomand să ai o fotografie de la plajă, una stând la o masă printre sticle și pahare sau o fotografie făcută cu mai mulți prieteni din care decupezi fața ta.

Pentru inspirație te poți uita pe conturile de LinkedIn ale altor persoane. Poți începe cu contul meu, spre exemplu.

Pe lângă fotografia de profil, ar trebui să-ți setezi și o fotografie de cover atractivă. Poți genera foarte ușor fotografii de cover folosind tool-uri gratuite ca Adobe Spark sau Canva. Când creezi o fotografie de cover pentru LinkedIn trebuie să te gândești că acea fotografie este văzută doar de cei care îți accesează direct profilul. Deci dacă ești în căutarea unui nou job, ea va fi văzută, în general, de oameni care caută să angajeze persoane cu experiența ta.

Pornind de aici, îți recomand să scrii pe fotografia de cover un text care să-i convingă pe acei oameni să-ți trimită un mesaj ca să le povestești despre experiența ta. Dacă tot îți pune LinkedIn acel spațiu la dispoziție, de ce să nu-l folosești pentru un call-to-action, nu?

Nu în ultimul rând, asigură-te că ai completat toate câmpurile necesare din platformă. Așadar, îți recomand să scrii câte ceva despre experiența ta în secțiunea About și să notezi în secțiunea Experience toate joburile la care ai luat parte până acum și care a fost funcția pe care ai deținut-o pentru fiecare job în parte.

Mai mult, completează detaliile legate de educația ta (lucruri extrem de importante pentru anumiți angajatori) și gândește-te dacă poți ruga superiori sau colegi de-ai tăi să scrie recomandări în profilul tău de LinkedIn, în secțiunea Recommendetions. S-ar putea ca anumiți recruteri să fie prieteni cu o parte dintre dintre colegii care ți-au oferit acele recomandări și să cântărească mult acest lucru la decizia de a te angaja.

Pasul 2: Atenția la detalii face diferența

Pe lângă notarea funcției pe care ai avut-o pentru fiecare job în parte, îți recomand să adaugi și detalii despre activitățile tale de-acolo. Îți recomand să scoți din tolbă cât mai multe cifre și  statistici care să întărească experiența ta. Spre exemplu, una e să scrii: “Am coordonat echipa de Customer Support din cadrul companiei” și altfel sună “Am coordonat echipa de Customer Support din cadrul companiei, formată din 50 de persoane”.

În aceeași direcție, una e să spui “Am fost implicat în derularea campaniilor publicitare ale clienților agenției” și alta e să spui “Am fost implicat în derularea a peste 100 de campanii publicitare pentru clienții agenției”.

În ambele exemple diferența stă în faptul că, zicând cifre, inspiri mai multă încredere și reușești să-ți arăți și mai bine experiența.

Mai mult, poți încerca să te joci puțin și Headline-ul, acea frază care apare imediat sub numele tău și pe care cei mai mulți o folosesc pentru a-și nota funcția pe care o au în compania actuală.

Îți recomand să folosești acel Headline pentru a arăta și mai bine experiența ta sau chiar pentru a spune că ești în căutarea unui job nou. Spre exemplu, așa arată Headline-ul meu în momentul de față.

Puteam să scriu doar faptul că pot face strategii de social media, dar am vrut ca oamenii să știe încă de la primul nostru contact și câte ceva despre experiența mea în blogging sau despre campaniile în care am fost implicat.

Headline-ul este o frază care apare sub numele tău peste tot: atunci când scrii o postare, atunci când lași un comentariu sau atunci când îi trimiți cuiva un mesaj. E important să-l transformi într-un trigger bun pentru a-i motiva pe recrutori să-ți acceseze profilul și să afle mai multe despre tine.

Pasul 3: Go the extra mile

Ok, ți-ai setat profilul corect, dar acum ai ajuns în punctul în care trebuie să ajungi cu el în fața oamenilor potriviți. Poți aștepta ca ei să te caute, lucru care funcționează bine, dar durează o grămadă, sau poți face tu câțiva pași în plus pentru a-ți fi descoperit profilul mai ușor.

În această direcție am patru recomandări pentru tine:

  1. Folosește funcția Search de pe LinkedIn pentru a căuta și a te conecta cu persoane care te-ar putea angaja. Gândește-te la ce companii crezi că ar fi utilă experiența ta și care sunt funcțiile oamenilor care te-ar putea angaja acolo. După ce te-ai conectat cu acele persoane, trimite-le câte-un mesaj prin care să le spui că îți cauți de lucru și să le povestești câte ceva despre cum poți ajuta tu compania pe care o reprezintă;
  2. Activează contul Linkedin Premium – LinkedIn îți oferă acest cont gratuit pentru o lună de zile și-l poți folosi pentru a trimite mesaje private recrutorilor cu care nu ești conectat, dar și pentru a vedea cine ți-a accesat profilul. Văzând cine a fost pe profilul tău, poți să trimiți câte-un mesaj acelor persoane pentru a le oferi detalii suplimentare despre experiența ta și a-i convinge să discutați despre o potențială colaborare.
  3. Creează conținut – folosește profilul tău de LinkedIn și pentru a-ți arăta expertiza prin postări și articole despre industrie. Dacă partea de completare a profilului e ca un CV, conținutul pe care-l scrii pe LinkedIn arată mai multă deschidere din partea ta și confirmă că într-adevăr te pricepi la acel domeniu, nu e doar trecut în CV și atât. Uită-te la conținutul pe care îl fac alți oameni din același domeniu cu tine ca să prinzi curaj și să te inspiri și sunt sigur că ideile de lucruri pe care le poți publica la tine pe profil nu vor întârzia să apară.
  4. Interacționează cu postările altora – atunci când lași comentarii sau dai like-uri postărilor celorlalți, numele tău apare mai des în feed-ul oamenilor, atât în fața celor pe care îi ai în lista de conexiuni, cât și în fața celor care văd postarea la care ai lăsat comentariul resspectiv. Astfel, profiți de acea expunere pentru a arăta din nou Headline-ul completat la pasul 2 și, în cazul în care vei apărea cu el în fața unor recrutori, sunt mai mari șansele să-ți acceseze profilul și să te contacteze.

Aici se încheie lista de recomandări pentru LinkedIn de astăzi, dar dacă ai întrebări sau curiozități poți oricând să-mi scrii pe mail, la contact@cristianflorea.ro.

Publicat la data de: 01-04-2020