Interviuri Companii

Biz Italia: Manni Group – Îmblânzitorii de oțel

1 mart. 2022 4 min

Biz Italia: Manni Group – Îmblânzitorii de oțel

Reading Time: 4 minute

De 77 de ani, Manni Group activează în construcții și prelucrarea oțelului în Italia și în toată lumea. Integrarea Isopan, care produce de 45 de ani panouri termoizolante, permite oferirea de soluții complete pentru viitorul sustenabil al acestui domeniu.

Care este rolul fabricii Isopan din România pentru acest viitor am aflat de la Francesco Manni, președintele Manni Group.

Manni Group are o poveste bogată pe piața italiană, europeană și globală. Cum ați reușit să vă mențineți la cel mai înalt nivel în cei  77 de ani de activitate?

Pentru divizia de oțel preprocesat, este esențial să înțelegem nevoile clienților, pentru decizia de a achiziționa un produs finit sau a-l fabrica singuri, și să-i sprijinim cât mai bine prin oferirea unor servicii care să crească la maximum valoarea adăugată a competențelor lor fundamentale.

Pentru divizia de panouri termoizolante, a fost și este crucial să venim cu competențe care să ajute clientul încă din faza de proiect. Aceste abordări ne permit să ne diferențiem în piață și să creăm o relație de lungă durată cu clienții noștri.

Cum este organizat astăzi Manni Group și ce sectoare economice acoperiți?

Având trei divizii distincte de business, grupul nostru s-a angajat să ofere construcții sustenabile, sigure și eficiente. Facem asta prin ­angajamentul continuu de a dezvolta prin cercetare și inovare produse, servicii și soluții noi pentru construcțiile din oțel, pentru reabilitarea clădirilor, prin redu­cerea consumului și a emisiilor și prin folosirea de surse regenerabile de energie.

Am dezvoltat businessul în așa fel încât să putem oferi o distribuție eficientă atât în Italia, cât și pe plan internațional. Suntem prezenți pe plan global prin 14 companii nu doar în Europa, ci și în restul lumii, deservind 72 de țări, unde distribuim în total 390.000 de tone de oțel.

Cum a devenit Isopan parte din businessul dumneavoastră și care este rolul său în familia grupului Manni?

A fost o evoluție naturală. Am trecut de la a oferi doar structurile din oțel pentru clădiri, la învelitorile din oțel ale acestora, ca să ne asigurăm că avem o ofertă completă pentru sistemul de construcții off-site, dar și în ceea ce privește eficiența energetică și economia circulară, piloni care au devenit cruciali într-o lume în care sustenabilitatea și protecția mediului sunt tot mai importante.

Care sunt proiectele memorabile care v-au marcat în mod pozitiv?

Avem studii de caz pornind de la podul de la Bundestagul din Berlin până la campusuri universitare în Surinam, de la proiecte de infrastructură în Orientul Mijlociu, la centre de date în Orientul Îndepărtat, dar incluzând și capsula modulară instalată la Muzeul Enzo Ferrari din Modena.

Toate au fost realizate respectând normele inițiativei Science Based Targets (SBTi), care confirmă respectarea Acordului de la Paris, care prevede menținerea încălzirii globale sub 2 grade Celsius.

De ce ați decis să deschideți o fabrică în România acum 15 ani?

România este o țară cu o creștere economică puternică, iar fabrica a fost gândită pentru a deservi în principal piața internă, unde rata de construcții noi este printre cele mai ridicate din lume și unde marile companii investesc în clădiri la cele mai înalte standarde globale. Era, deci, nevoie de o companie ca Isopan, care să ofere produse sigure și de calitate.

Care este rolul Isopan Est în cadrul businessului Isopan?

Isopan Est reprezintă o referință pe piața din România, nu doar din punctul de vedere al cotei de piață, ci și prin calitatea produselor și serviciilor oferite și prin capacitatea de a oferi asistență în toate fazele unui proiect, grație abilităților echipei locale, sprijinite de efortul de cercetare-dezvoltare global care vine permanent cu inovații.

Investiția făcută lângă București ne permite să oferim produse fără compromisuri în ceea ce privește calitatea și timpul de livrare.

Cât de importantă este inovația pentru ­Manni Group?

Inovația reprezintă unul dintre cei trei piloni de dezvoltare prin care este pusă în practică viziunea grupului. De aceea am investit recent în noi laboratoare de cercetare-dezvoltare cu tehnică de ultimă oră, participăm la proiecte europene ca StepUP, care își propune să reabiliteze clădirile existente prin dezvoltarea unui sistem de tip plug & play.

Pe lângă diviziile de business pe care le-am amintit deja, avem și Manni Energy, care, prin tehnologiile de building management, realizează soluții teh­nice inteligente pentru managementul ­energiei și automatizare în clădiri.

Steaua din Verona Manni Group
Steaua din Verona, produsă și oferită cadou de Manni Group în 1984 municipalității, a devenit în timp simbol al orașului italian

Cum a fost 2021 pentru Manni Group?

A fost un an de revenire extraordinară. ­Numai grupuri cum este al nostru pot ieși din perioadele de criză mai puternice și mai competitive.

Am reacționat la fiecare provocare cu măsuri excepționale legate de siguranță și am adoptat inițiative adecvate la nivel organizațional și al serviciilor oferite către diverse piețe și diverși clienți.

Măsurile luate la toate nivelurile de management au adus rezultate pozitive, am putut continua dezvoltarea grupului și ne-am menținut numărul de angajați.

Ce vă diferențiază de ceilalți jucători din piață?

Ne distingem prin talentul oamenilor noștri, prin coeziunea grupului și prin disciplina financiară care ne permite să nu fim expuși la volatilitatea din piață.

Cum vedeți evoluția grupului în 2022?

Toate estimările vorbesc despre o creștere solidă a întregului sector al construcțiilor. Vor exista, desigur, influențe importante date de fluctuațiile de preț și disponibilitatea materiilor prime, dar acum suntem în noul normal cu care ne-am obișnuit deja și știm cum să-l abordăm.

Ce tendințe vedeți în sectoarele în care activați?

Clădirile vor fi tot mai inteligente, mai eficiente și construite din start cu ideea de a le oferi confort cât mai mare oamenilor din ele, indiferent că vorbim despre clădirile industriale, despre birouri sau despre clădirile rezidențiale.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Biz Italia este un proiect #UniCreditExperience. Partenerii Biz Italia sunt UniCredit Bank, Nespresso, SivieroMaria, Enel, Peroni Nastro Azzurro, Natuzzi, IsopanEstRomania

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: