Interviuri Companii

Biz Italia: G7, gelateria care învinge pandemia

4 mart. 2022 4 min

Biz Italia: G7, gelateria care învinge pandemia

Reading Time: 4 minute

Cum au arătat ultimii doi ani pentru un producător de gelato autentic din Italia care exportă o treime din producție pe mai multe continente am aflat de la Claudia Cordenos, Export Director la G7, care ne-a spus cum poți optimiza producția și adapta continuu strategia de business pentru a te menține în topul preferințelor consumatorilor de pe tot globul.

Cum a evoluat businessul G7 în 2021?

Am avut o creștere ușoară a vânzărilor față de 2020, care a fost un an excepțional de bun. Au fost doi ani cu vânzări foarte bune, atât în Italia, cât și în străinătate, în ciuda pandemiei. Am avut de suferit mult în țările din afara Europei, fiindcă a fost foarte greu să găsim containere pentru transport.

Am crescut mult în țări ca Austria, Danemarca, Norvegia, Irlanda. Piața europeană a crescut, fiindcă am putut livra mai ușor. Este bine că avem multe țări diferite în portofoliul nostru de export. Așa, când pe o piață sunt probleme, în alte țări lucrurile merg bine și putem compensa eventualele pierderi. De exemplu, Grecia a crescut mult în 2021, dar am avut ceva probleme în Mexic.

Europa de Est a mers chiar bine, nu am pierdut cotă de piață. Nu e ușor pe piețele est-europene, fiindcă sunt mulți producători locali cu prețuri foarte mici. Dar ne creștem cota de piață alături de importatori și retaileri.

Cum au evoluat lucrurile pe piața din România?

Suntem foarte mulțumiți de evoluția pieței din acolo. Când am fost prima dată în România, în vizită la Maresi, am fost impresionată de faptul că Siviero Maria era în toate marile lanțuri de retail. Este foarte important, pe fiecare piață, să vii cu produsele potrivite, dar și să ai partenerul potrivit, care înțelege produsul și să știe să-l promoveze cumpărătorului potențial.

De ce să cumperi Siviero Maria în locul unui producător local? E un produs mai scump, avem și costuri de transport mai mari. Dar, când găsesc pe cineva care crede la fel de mine în produs, este mult mai ușor. Cei de la Maresi sunt proactivi, mă întreabă mereu de noutăți.

Consumatorul care cunoaște un brand caută mereu gusturi și arome noi. Știe că Siviero Maria face gelato de foarte bună calitate, dar nu poți să mănânci zece ani doar vanilie, tiramisu și straciatella, cauți lucruri noi.

Cum s-a schimbat piața de gelato în pandemie?

Au fost schimbări importante. Am avut, evident, pierderi în sectorul HoReCa, mai ales în 2020, din cauza lockdown-urilor. Am suferit mult pe partea de companii aeriene, unde scăderea a fost uriașă. În același timp, a crescut foarte mult zona de retail. Oamenii au stat acasă și au făcut shopping.

A crescut și piața online în câteva țări precum Cehia sau China. Oamenii mănâncă mai mult gelato. Înainte se consuma mai ales pe perioada verii, acum până și mama a ajuns să mănânce gelato tot anul. Evident, consumul e mai mare vara, dar oamenii au și iarna o cutie de gelato în congelator.

Un alt avantaj e că noi avem piețe externe în emisfera sudică și, când la noi e iarnă, la ei e vară și invers. Așa, putem menține un nivel constant al producției pe toată durata anului. Exportăm cam o treime din producție.

Ce noutăți ați adus pe piață în ultimii doi ani?

Siviero Maria produse

În 2020 am lansat gelato cu creme spreadable, iar anul trecut am adăugat a patra aromă la această gamă – Fior di latte cu alune de pădure. Am început să mergem și în străinătate cu torturile de gelato.

Fiind pandemie, a fost mai greu să facem produse noi, fiindcă acestea sunt prezentate la expozițiile specializate, unde putem avea feedback de la consumatori, dar aceste evenimente nu s-au mai făcut.

Anul acesta vom lansa trei noi arome pentru gama Siviero Maria – affogato cu ciocolată albă, ștrumf și ciocolată belgiană extra-dark.

Ce planuri de extindere aveți pentru perioada următoare?

Explorăm noi piețe. Primim acum mai multe cereri de informații de pe site-ul nostru. Lumea caută pe internet producători de gelato italian și ne contactează.

De asemenea, dezvoltăm produse cușer. Vindem deja foarte bine în Israel, dar acum discutăm cu un importator de produse cușer în Franța și dintr-o altă țară.

Vreau mereu creștere, dar este dificil să ne facem planuri, fiindcă nimeni nu știe cum va merge piața. Ce putem face noi este să continuăm să producem gelato bun și să oferim servicii de calitate clienților, fiindcă e important.

Care a fost impactul pandemiei asupra businessului G7?

Siviero Maria fabrica 1

Pandemia a schimbat complet felul în care facem business. Aveam două-trei expoziții internaționale pe an unde ne întâlneam cu clienții, le explicam noile produse, le puteau gusta. Era mai ușor să găsim clienți noi. Călătoream mult, fiindcă întâlnirea față în față ajută la găsirea mai rapidă a soluțiilor la orice probleme. Acum, nu mai sunt expoziții, întâlnirile s-au redus drastic. Am folosit platformele online, dar nu e același lucru.

E foarte greu și să trimitem mostre, fiindcă uneori produsul nu ajunge în condiții bune, clienții nu înțeleg mereu ce gustă, dacă au mai multe produse. Se pierde mult timp și feedbackul pentru o mostră trimisă în decembrie vine, dacă ai noroc, în februarie.

Totul merge cu întârziere. Și furnizorii, dacă înainte livrau în două săptămâni, acum o fac în patru. Totul e mai dificil. Noi ne facem bugetul, dar cumpărătorul nu știe cât să comande, din cauza instabilității generale din piață. Noi riscăm și cumpărăm ambalajele, ingredientele, dar, dacă un client decide să facă o promoție și nu putem să furnizăm o cantitate mai mare, pierdem din vânzări.

Exportăm și pe piețe îndepărtate precum Mauritius, Maldive, Insulele Reunion. Mulți producători italieni preferă clienții din Europa, fiindcă e mai ușor, mai ales în această perioadă. Noi exportăm și în Peru, de exemplu, unde a durat vreo opt luni să obținem aprobările necesare. Nu toate companiile pot aștepta atâta și nu au resurse pentru așa ceva, dar eu prefer să diversific vânzările.

Transportul e un cost important pentru noi și trebuie să găsim soluții care să-i ajute pe clienți să fie competitivi. De exemplu, un container pentru SUA costa anul trecut până în martie 5.500 de dolari, iar acum oferta este de 11.700 de dolari. Uneori, clientul preferă să aștepte, fiindcă produsul n-ar fi competitiv din cauza prețului uriaș de transport.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Biz Italia este un proiect #UniCreditExperience. Partenerii Biz Italia sunt UniCredit Bank, Nespresso, SivieroMaria, Enel, Peroni Nastro Azzurro, Natuzzi, IsopanEstRomania

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: