Biz 21: În culisele proiectelor Biz
Reading Time: 5 minuteCum ar fi să facem o ședință foto cu oameni de business în piscină? Dar să facem o echipă de fotbal formată doar din top manageri? Sau să mutăm toată redacția într-o altă țară și să facem toată revista de acolo?
De 21 de ani, astfel de idei sunt transformate în realitate de echipa Biz. Dar ce se întâmplă dincolo de ceea ce vedeți în revistă? Iată povești din culisele unor proiecte legendare marca Biz.
Biz 48h
Transcriam interviul pe care tocmai îl luasem lui Florin Talpeș în mall-ul din Băneasa și am văzut cum cineva mă privea insistent. „Ce faceți aici?”, m-a întrebat. „Facem o revistă”, i-am răspuns și m-am întors la treabă. În mall-ul din Băneasa, unde lucram la numărul 200 al revistei Biz. Pe care l-am realizat în redacția ad-hoc din centrul comercial în doar 48 de ore, cu interviuri, ședințe foto, paginare și print.
Am lucrat și când mall-ul s-a închis, am văzut oamenii încuind magazinele și plecând, în timp ce noi ne vedeam în continuare de treabă. Dimineața ne‑au găsit tot acolo. Ideea s-a născut în timpul unei ședințe de redacție, iar în nici două luni se producea scena descrisă mai sus. Când au sosit revistele printate, parcă nu ne venea nici nouă să credem că reușiserăm o premieră mondială – o revistă realizată de la cap la coadă în 48 de ore și într-un spațiu public.
În 2001, imaginea omului de afaceri în România era una extrem de sobră, iar scoaterea lui din birou pentru o ședință foto inedită la piscină părea o misiune imposibilă. Nu și pentru echipa de șoc Biz, care a convins nu unul, ci opt manageri să plonjeze îmbrăcați în piscină.
Deși au venit la piscină, a durat ceva timp până ce i-am convins să intre și în apă. Unii au crezut inițial că glumim – doar îi invitasem la o ședință foto LA piscină, nu ÎN piscină. Relaxarea care a venit însă treptat se vede în imaginile de atunci. Și cine spune că e greu să reușești de două ori ceea ce a fost aproape imposibil prima dată?
După 15 ani, am relansat provocarea piscinei, iar trei dintre participanții primei ediții s-au întors în apă, alături de alți trei curajoși, aflați la prima “baie” marca Biz.
Online fără secrete
Când Călin Clej a venit, în 2010, cu propunerea de a declina creativ o campanie globală Pepsi care prezenta jucători de top pictați pe corp și pe față în culori ce aminteau de războinicii africani, echipa Biz a răspuns ducând provocarea către cei mai importanți oameni din online-ul românesc la acea vreme. I-am dezbrăcat de secrete și i-am pictat individual – la fiecare dintre ei, machiajul special a durat o oră. Marius Ghenea, Călin Biriș, George Lemnaru, Cristian Manafu, Bobby Voicu și Radu Ionescu au intrat în jocul nostru și și-au descoperit pe loc strigătul de războinic cerut de conceptul vizual. Când a apărut revista cu ei pe copertă, mulți au crezut că am folosit efecte în Photoshop, nu că i-am pictat efectiv pe oamenii care dominau internetul românesc.
Echipa de CEO
Conduceau businessuri de zeci și sute de milioane de euro, dar se bucurau ca niște copii când se jucau cu mingea de fotbal, așteptând ședința foto care a reunit cea mai tare echipă de top manageri din istorie. Și mai interesant este că, dacă pe teren vedeam jucând 11 CEOs și manageri de top de la companii importante din România, pe margine era o galerie de vreo 30 de oameni, formată din echipele lor de oameni de PR, marketing și comunicare. La fel ca la un meci adevărat de fotbal, era spectacol atât pe teren, cât și în tribune. Cadrul neobișnuit în care a avut loc ședința foto și atmosfera de echipă creată a adus un plus și la nivel de conținut, managerii fiind mult mai deschiși în timpul interviurilor.
Eram în avionul care ne aducea la București de la un eveniment de social media realizat în Cluj-Napoca și discutam despre ce am putea să mai facem pentru a face Biz mai relevant. Cum ar fi să facem un număr întreg de Biz la Cluj? Dar de ce să ne limităm la România?
Mai în glumă, mai în serios, după un Biz Venezuela aruncat în conversație de dragul aliterației, când ne-am întors la birou am analizat serios ideea. Cum România era în plină criză economică și oamenii din companiile de aici refuzau să facă declarații despre ce urma să se întâmple, am decis să ne mutăm cu redacția într-un loc unde să putem afla lucruri relevante pentru mediul de business din România.
Așa am făcut Biz Bruxelles, urmat de Londra, New York & Silicon Valley, Berlin, Singapore, Viena, Paris, Tokyo, Israel, Coreea și Olanda.
CEO Exchange
De la filme ca „Vinerea trăsnită” la emisiuni ca „Schimb de mame”, ideea de a petrece un timp în locul altcuiva și de a învăța lecții valoroase prin acestă experiență nu este nouă. Dar, ca de obicei, noi am mers mai departe și am convins 10 CEO de top de la mari companii din România să facă schimb de locuri pentru o zi. Să fii CEO al unei companii este o provocare uriașă. Să accepți să ocupi aceeași poziție, chiar și timp de o zi, într-o altă companie înseamnă să fii cu adevărat deschis la schimbare, dar și încrezător în experiența și abilitățile proprii. Rezultatul a fost o schimbare de perspectivă, dar și o oportunitate extraordinară de networking între cei mai importanți oameni din mediul de afaceri românesc.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz