Tech

Bitpanda: Fintech global cu talente românești

Reading Time: 4 minute

Fondat în anul 2014 în Austria, startup-ul Bitpanda se extinde puternic în România cu o investiție de 10 milioane de euro. Compania are deja 15 de specialiști la București și are în plan creșterea echipei locale cu încă 70 de membri în paralel cu creșterea numărului de utilizatori ai platformei. Cum va face asta am aflat de la Rareș Huțanu, Director of Engineering Bitpanda.

de Ovidiu Nicolae

De ce ați ales Bucureștiul pentru deschiderea unui Talent Hub?

În urmă cu doi ani Bitpanda a început colaborarea cu echipe de software engineering din România, eu fiind responsabil cu managementul acestora. Înainte de a pleca la studii în Viena, am lucrat ca software engineer în România. Știam astfel potențialul pieței locale și mi-am dorit să îl valorific.

Rezultatele ne-au demonstrat că am luat decizia potrivită fiind în faza de hiper creștere, confirmându-ne nu doar potențialul programatorilor din România, dar și compatibilitatea acestora din punct de vedere cultură și adaptabilitate cu Bitpanda. După ce am colaborat timp de doi ani de la distanță cu echipele din România și, odată cu intrarea în faza de creștere accelerată, deschiderea unui Talent Hub în București și consolidarea unei echipe locale a reprezentat pasul firesc pentru noi.

Scopul investiției de 10 milioane de euro este crearea unei organizații sănătoase în România, care să ne permită să ne atingem obiectivele în ceea ce privește numărul de angajați și dezvoltarea de produs. Totodată, oferim sprijin echipei locale pentru a se dezvolta atât din punct de vedere profesional, cât și personal.

Câți membri are echipa inițială din București și care sunt planurile de dezvoltare în această direcție?

Din echipa proaspăt formată în București fac deja parte 15 specialiști IT. Până la finalul anului ne propunem să ne dezvoltăm substanțial și să creștem echipa cu peste 70 de specialiști.

Anul acesta, prioritatea noastră este consolidarea echipei și dezvoltarea companiei în acord cu faza de creștere accelerată. Echipa locală se va concentra pe dezvoltarea soluției inovatoare Bitpanda B2B2C White Label și pe operațiunile de scalare, pentru a oferi utilizatorilor o experiență integrată. Proiectul White Label permite partenerilor noștri B2B să utilizeze platforma Bitpanda de tranzacționare și custodie și să ofere clienților lor 24/7 posibilitatea de a investi în acțiuni fracționate, ETF-uri, criptomonede și metale prețioase.

Căutăm specialiști IT pentru diverse poziții, care vor avea șansa să lucreze cu tehnologii de ultimă generație pentru un produs intern cu o arhitectură de sistem reactivă. Alăturându-se companiei Bitpanda, specialiștii IT au posibilitatea de a se dezvolta într-un mediu accelerat în care curba de învățare este puternică și, în același timp, să facă parte dintr-o industrie care, din punctul meu de vedere, are cel mai mare impact.

Când ați început să lucrați pentru Bitpanda și care a fost traseul către preluarea conducerii noului centru din București?

În 2017, când mi-am schimbat locul de muncă, am avut privilegiul de a alege între trei oferte. Nu am ales în funcție de oferta financiară și nici pe baza beneficiilor pe termen scurt. În schimb, am decis să merg mai departe cu cea pe care am considerat-o a fi cea mai provocatoare, o companie plină de potențial, un startup fintech, Bitpanda. La acel moment eram singurul dezvoltator backend care lucra la dezvoltarea unei noi soluții de broker a Bitpanda, beneficiind de sprijinul celorlalți colegi.

Șase luni mai târziu am început consolidarea unei echipe de backend în calitate de manager, ajungând să coordonez 14 specialiști. Ulterior, am ocupat funcția de Technical Program Manager, lucrând îndeaproape cu Christian Trummer, Chief Technology Officer Bitpanda, și coordonând toate echipele cu care Bitpanda colaborează de la distanță.

Înainte de a fi numit în funcția de Director of Engineering, am ocupat poziția de Head of Development pentru o perioadă de doi ani, fiind responsabil pentru trei arii ale produsului: serviciile bancare, Bitpanda card și soluția inovatoare Bitpanda White Label.

În ceea ce mă privește, consider că o evoluție profesională impresionantă si rapidă precum a mea poate fi susținută doar de o companie care se mișcă rapid și care are un istoric ce confirmă, prin rezultate, faptul ca modelul de gândire și funcționare este cel corect.

Cum funcționează fluxul decizional într-un startup fintech și ce relație aveți cu fondatorii Bitpanda?

Fiind unul dintre primii an­gajați ai companiei, acest lucru mi-a permis să petrec mai mult timp cu fondatorii Bitpanda. Încă din prima clipă am văzut în ei lideri inspiraționali care pot avea impact în această industrie, iar timpul și rezultatele mi-au confirmat așteptările.

În prezent, sunt în contact direct cu Christian Trummer, CTO Bitpanda și unul dintre co-fondatori, lucrăm împreună în departamentul de engineering. Atât Christian, cât și directorii generali Paul Klanschek și Eric Demuth, sunt foarte deschiși și accesibili, ei fiind responsabili pentru uimitoarea cultură organizațională a Bitpanda. În ceea ce privește deciziile, în acest moment Bitpanda este unul dintre fintech-urile cu cea mai rapidă creștere din Europa, avem în prezent peste 700 de angajați de peste 50 de naționalități.

Bitpanda are o structură organi­zațională foarte bine definită, cu procese foarte bine puse la punct. În ceea ce privește abordarea, folosim conceptul de Flight Levels pentru a ne organiza activitatea în funcție de priorități, oportunități și produsul final livrat. Flight Levels este o modalitate de a identifica oportunități de îmbunătățire organizațională la diferite niveluri sau altitudini de zbor – Nivelul 1: Operațional, Nivelul 2: Coordonare și Nivelul 3: Managementul strategic al portofoliului.

Astfel, un zbor la mare altitudine ne oferă o viziune largă și strategică asupra organizației. Pe măsură ce coborâm la o altitudine mai joasă, obținem o imagine mai detaliată și mai operațională asupra companiei. Funcționând pe această structură, Nivelul 3 – Mana­gementul strategic este responsabil cu aprobarea listei de priorități în ceea ce privește programele și inițiativele companiei.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 361 (18 martie – 18 aprilie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Ce măsuri a luat TikTok pentru a proteja integritatea alegerilor în România

În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…

19 ore ago

PPC Renewables construiește trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de 100 MW

PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…

20 de ore ago

Xiaomi lansează în România brățările inteligente Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active

Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…

21 de ore ago

AROBS Engineering testează AlertBox, care va conecta Starlink și Iridium la sistemele naționale de management al situațiilor de urgență

AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…

22 de ore ago

Avon deschide propriul concept store în București

Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…

22 de ore ago

Fondatorii Revolut anunță pentru 2025 asistent AI, credit ipotecar și rețeaua proprie de ATM-uri

Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…

22 de ore ago