Biofarm țintește o cifră de afaceri în creștere cu 17% în 2023
Reading Time: 2 minuteBiofarm, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ 325 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 17%, comparativ cu anul trecut. De asemenea EBITDA estimată pentru acest an este de 105 milioane lei, cu 16% mai mult față de anul trecut. În plus, Biofarm estimează pentru acest an un profit cu 6% mai mare comparativ cu anul precedent.
„În anul 2022, piața farmaceutică a întâmpinat provocări semnificative din cauza creșterii prețurilor la energie și materii prime, precum și din lipsa unor produse pentru tratamentul simptomelor de răceală și gripă. Chiar și în aceste condiții am înregistrat rezultate foarte bune si am reușit să asigurăm stocurile necesare și să contribuim la acoperirea deficitului de produse de răceală și gripă prin gestionarea eficientă a producției și distribuției. Pentru anul 2023, ne-am propus să ne consolidăm poziția în piață și avem setate obiective de creștere constantă a cifrei de afaceri într-un ritm accelerat, ca urmare a dezvoltării portofoliului prin extensii de linie sau lansări de produse noi, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Având în vedere direcția pe termen lung, compania acordă o importanță deosebită centrului său de dezvoltare a produselor noi, care va juca un rol vital în implementarea planurilor pentru următorii ani. Dezvoltarea continuă a unor produse noi și revoluționare reprezintă unul dintre pilonii de creștere cheie ai Biofarm, care va consolida poziția de top a companiei în industria farmaceutică.
Compania Biofarm este unul dintre cei mai importanți jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC) aflându-se, în anul 2022, pe locul 3 din punct de vedere volumic.
Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine), și este lider de piață volumic în categoriile de referință a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim Soluție, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Cavit Junior.
Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro până în prezent într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafață impresionantă de peste 10.000 de metri pătrați și are patru fluxuri de producție, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie și lansarea de produse noi.
Biofarm este dedicată furnizării de produse de înaltă calitate, iar această unitate de producție îi permite să își consolideze poziția pe piață și să își extindă activitatea în noi teritorii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz