Biennale Arte 2024 include 88 de participări naționale la pavilioanele istorice de la Giardini, la Arsenale și în centrul orașului Veneția.
Până pe 24 noiembrie, cel mai important festival de artă din lume reunește artiștii ale căror lucrări sunt adunate sub tema La Biennale Arte: „Foreigners Everywhere”.
Anul acesta, patru țări iau parte pentru prima dată la Bienala Arte: Republica Benin, Etiopia, Republica Unită Tanzania, Republica Democrată Timor Leste. Nicaragua, Republica Panama și Senegal participă pentru prima dată cu propriul pavilion.
„Ce este munca” (What work is) este tema expoziției din Pavilionul României din Giardini della Biennale, care este completată în acest an și în Noua Galerie a Institutului Român pentru Cultură și Cercetare Umanistică Veneția (Palazzo Correr). Proiectul curatoriat de Ciprian Mureșan îi aparține clujeanului Șerban Savu. Manager de proiect este Cristian Alexandru Damian iar comisar național este și pentru această ediție Ioana Ciocan. Aproximativ 40 de picturi compun un univers care arată îmbinarea între muncă și relxare, cu elemente care rezumă perfect spiritul regiunii.
Pavilionul Italiei de la Tese delle Vergini din Arsenale, sponsorizat și promovat de Direcția Generală pentru Creativitate Contemporană a Ministerului Culturii, este curatoriat de Luca Cerizza.
Pavilionul Sfântului Scaun, promovat de Prefectul Dicasterului pentru Cultură și Educație al Sfântului Scaun, Cardinalul José Tolentino de Mendonça, are loc anul acesta în închisoarea pentru femei din Veneția de pe insula Giudecca. Expoziția, intitulată „Cu ochii mei”, este curatoriată de Chiara Parisi și Bruno Racine.
Veneția participă cu propriul pavilion, la Giardini of Sant’Elena.
Biz este prima publicație din România și din Europa care își mută redacția în Veneția, devenită centrul cultural al Europei pentru cea de-a 60-a ediție La Biennale Arte.
La finalul lunii mai, echipa Biz va explora Bienala și conexiunile brandurilor cu lumea creativă. Alinierea cu artele poate ridica imaginea unui brand, prezentându-l ca fiind sofisticat, cultivat și susținător pentru creativitate. Nu este un secret că prin asocierea cu artiști sau evenimente de artă, un brand poate câștiga expunere la noi audiențe care sunt interesate de artă, extinzându-și acoperirea și baza potențială de clienți.
Veți putea citi incursiunile echipei Biz în Veneția în secțiunea dedicată – BIZ LA BIENALĂ – dar și în următorul număr al revistei Biz.
Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…
Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…
Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…
Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…
Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…
Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…