Featured

Beyond Business School: EMBA furios și iute

Reading Time: 3 minute

Antreprenorul în serie Grégoire Vigroux, creatoarea de comunități și antreprenoarea Andra Ghibuțiu, împreună cu profesorul adjunct și fost director general Nicolas Boitout au lansat în toamna anului trecut școala de afaceri Beyond Business School. Programul a fost creat pentru a oferi o alternativă rapidă și consistentă celor care își doresc un EMBA fără a se deplasa în afara țării.

Prima cohortă s-a desfășurat între 12 ianuarie și 31 martie 2024, 31 de studenți luând parte la cursuri și discuții susținute de lideri și profesioniști de renume din mediul de afaceri. Cohorta inaugurală EMBA rapidă ce tocmai s-a încheiat a cuprins 120 de ore, livrate în 10 weekenduri, cu o structură ce include cursuri în serile de vineri și diminețile de sâmbătă și duminică. Programul este „rapid și furios”, așa cum îi place antreprenorului în serie să îl numească, iar prețul începe de la 4.000 de euro per student.

„Majoritatea companiilor ar dori ca cei mai promițători angajați ai lor să facă un EMBA, dar trimiterea unui angajat la Viena, Londra sau Paris pentru un an sau doi este extrem de costisitoare. Și, în timp ce angajatul studiază în străinătate, nu lucrează pentru companie. În plus, plecarea din țară presupune un mare sacrificiu, mai ales în cazul celor care au familii”, a explicat Grégoire Vigroux, cofondatorul programului.

În cadrul programului, studenții EMBA au parte de oportunități ce includ un unghi european, cu speakeri străini, precum și o abordare practică și distractivă, prin muncă în echipă și jocuri de afaceri. „Educația de business din România este învechită. În majoritatea universităților locale, cursurile de afaceri, management și leadership sunt prea teoretice și total deconectate de provocările din lumea reală de astăzi. Soluția pe care am adus-o pe piață este un program pragmatic EMBA, conceput și livrat de profesioniști pentru profesioniști, care ține cont de provocările cauzate de încălzirea globală și de transformarea digitală”, a explicat Grégoire Vigroux.

Programul Beyond Business este conceput 100% prin reverse-pitching. Mai exact, este rezultatul interacțiunii cu 21 de profesioniști cu funcția de CEO care au fost întrebați cum consideră că ar trebui să arate programul EMBA ideal. Astfel, Beyond Business School a fost în mare parte gândit și proiectat pe baza feedbackului corporativ.

„În afaceri, am fost întotdeauna un adept al reverse pitchingului. După cum sugerează și numele, un pitch invers este similar celui normal, dar rolurile sunt inversate. Nu prezint ideile mele de afaceri companiilor mari, dar, în schimb, le rog să-mi prezinte nevoile și provocările lor. Și am construit o soluție personalizată pentru ei în jurul acestor nevoi. De asta aveau nevoie companiile mari, când vine vorba de educația superioară în afaceri. Și exact asta am construit și le-am livrat”, a continuat Grégoire Vigroux.

Selecție riguroasă a speakerilor

CEO Talks, întâlnirile din cadrul programului în care antreprenorii și liderii corporativi își împărtășesc experiența cu studenții, au loc vineri seara, în timp ce masterclass-urile și prelegerile au loc sâmbăta și duminica dimineața. Pentru prima cohortă, au fost selectați cu atenție 50 de vorbitori și profesori invitați. Peste 90% dintre ei sunt antreprenori de top și lideri corporativi, care au fost recrutați pe baza a trei criterii: reputație, palmares și valori pozitive.

Printre invitați s-au numărat directori generali precum Bogdan Ion (EY), Bogdan Putinică (Microsoft), Boualem Saidi (Bayer), David Jean (Michelin), Ela Moraru (Google), Elena Pap (Up), Georges Durdilly (Airbus), Julien Ducarroz (Orange), Maria Rousseva (BRD), Mihai Bordeanu (Renault – Dacia), Nicolas Richard (Engie), Sergiu Russu (Oracle) și Thibaut Boidin (Heineken).

Pentru a păstra o listă de speakeri relevanți, în fiecare duminică, după terminarea cursurilor de weekend, studenții la EMBA primesc prin e-mail un chestionar prin care sunt rugați să evalueze fiecare vorbitor invitat și profesor cu care au interacționat. Toți profesorii care primesc o notă sub 4,5 de la studenți nu vor fi reinvitați în următoarele cohorte. În acest moment, rata de satisfacție generală a studenților atinge 4,77 din 5. 

„Pentru a construi următoarea generație de lideri de top în businessul românesc, nu avem altă opțiune decât să fim extrem de selectivi cu vorbitorii și profesorii noștri invitați și să-i păstrăm doar pe cei care excelează”, a afirmat Grégoire Vigroux.

Dincolo de educație: o comunitate puternică

Beyond Business School a fost gândit pentru a deveni o comunitate puternică și influentă de absolvenți: The Beyonders. Din cei 31 de studenți din prima cohortă, cinci sunt antreprenori, iar restul sunt manageri promițători, cu o medie de vârstă de 35 de ani, care lucrează în special în multinaționale, precum Auchan, Renault – Dacia, Philip Morris, Total Energies, TELUS, PepsiCo, Colliers, Up, EY, PwC și Google.Având la bază motto-ul programului EMBA „Work hard. Network harder”, studenții sunt invitați la petreceri ale absolvenților în fiecare trimestru și se pot baza pe puterea comunității ori de câte ori au nevoie de sprijin, conexiuni, coaching sau mentorat. „Valoarea adăugată a programului nostru merge cu mult dincolo de cele 120 de ore în 10 weekenduri. Elevii noștri sunt Beyonders pentru viață.


Cu timpul, Beyonders vor deveni nu doar o elită de afaceri, ci și o comunitate puternică și influentă de oameni din România”, a concluzionat Grégoire Vigroux.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Anca Muraru

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

2 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

10 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

16 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

16 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

16 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

16 ore ago