Interviuri Digital MarComm

Andrei Bereandă, Pro TV: La Voyo punem accent pe conținut local premium

2 nov. 2023 6 min

Andrei Bereandă, Pro TV: La Voyo punem accent pe conținut local premium

Reading Time: 6 minute

Din 2017 Andrei Bereandă este directorului departamentului Digital al PRO TV. În acest rol, Andrei conduce dezvoltarea strategiilor pentru toate platformele digitale ale grupului pentru a oferi rezultate deosebite în ceea ce privește traficul și vânzările digitale.

Cu peste 15 ani de experiență în vânzări și digital, Andrei Bereandă a acumulat o vastă experiență și abilități, in cadrul Grupului OLX, unde a fost implicat în coordonarea întregii divizii de advertising si auto, dezvoltarea de strategii de business și digitale pentru consumatorii mici și mari. De asemenea Andrei a lucrat și în companii de media precum Ringier, Adevărul Holding și Medien Holding.

Biz a vorbit cu Andrei Bereandă, Head of Digital Pro TV, despre cum a crescut platforma VOYO și ce surprize ne rezervă în viitor, direcțiile de dezvoltare și strategie, emisiunile vedetă, benchmark-uri și concurență.

Andrei Bereandă, Head of Digital Pro TV

Cât de mult ați dezvoltat în ultimii ani contentul exclusiv pentru zona de online și cum a evoluat pe partea aceasta?

Este un key focus pentru noi și urmăm trei direcții importante: zona de Știri și Sport, zona de divertisment prin site-ul Protv.ro și avem zona de Voyo, care practic este complementar cu TV-ul. Am început anul trecut și am făcut un test cu La oraș, o miniserie care a fost difuzată exclusiv pe Voyo, iar anul acesta avem un proiect mult mai mare.  

Love Island România, este un show dedicat Voyo, iar abonații Voyo, prin aplicația Love Island pot schimba soarta concurenților și pot decide ce urmează în episodul următor. În zona de Știri și Sport avem 13 emisiuni digitale exclusive  care acoperă diferite subiecte de interes din mai multe domenii precum eCommerce, business, sănătate. Doctor de bine și iBani, sunt emisiuni gândite și difuzate inițial în digital, dar acum pot fi văzute și pe TV. Nu în ultimul rând, recent am lansat emisiunea PRO Verde, prin intermediul căreia vom aborda provocările actuale de mediu.

Cum alegeți la Pro TV emisiunile pe care le faceți? Pe baza căror criterii?

Noi testăm diferite formate, așa că nu pot spune că există o rețetă prestabilită.  Studiem piața, analizăm, testăm. Practic încercăm să vedem care sunt subiectele de interes. Nu vorbesc aici de subiectele care sunt în trending. Noi căutăm subiecte relevante, care pot ajuta publicul nostru, sau care pot avea un impact pozitiv asupra societății. De exemplu nu exista o emisiuni in zona de digital pe domeniul e-commerce până să avem noi emisiunea ePlan.

Am încercat mai multe emisiuni, de exemplu în zona de tarot, dar ne-am dat seama că poate nu era momentul potrivit pentru acest gen de emisiune. Avem acum o emisiune de mindfulness care merge foarte bine. Testăm, tragem concluzii și învățăm. Evident ca avem și benchmark-uri, de care ținem cont când evaluăm și luăm decizii.

Cumva vedeți și ce merge la nivel internațional și încercați să aplicați?

Este un mix. Urmărim și jucatorii mari, globali, dar ne concentrăm mai ales pe publicul nostru. Folosim datele foarte, foarte atent, avem oameni care analizează audiențe, ce se întâmplă, ce anume citesc privitorii noștri, care sunt cele mai importante cuvinte la care s-au uitat. Relevanța locală joacă un rol extrem de important.

Ziceai că este o perioadă de test. Cam cât durează aceasta? Aveți anumite benchmark-uri și aici pentru o emisiune?

Avem cu certitudine benchmark-uri si KPI pentru fiecare produs digital. Pentru a testa un produs, pentru a avea date relevante ai nevoie de 5-7 săptămâni. Tinem cont și de perspectiva largă a PRO TV. În online urmăm si structura din TV. Avem două grile, cea de toamnă și cea de primăvară, dar grila din online este lansată după lansarea grilei TV. Ca în orice alt business, toată această structură poate fi afectată de factori externi, ca de exemplu, pandemia, războiul,  probleme economice…

Cât de mult investiți anual în realizarea emisiunilor exclusive sau ce faceți în mod special pe digital? Cum este și la nivel de promovare?

Investițiile în conținutul online au crescut constant în ultimii 5 ani, dar nu aș discuta despre cât investim. Un aspect important al oricărei investiții este legat de cum se materializează aceasta. Ținem cu siguranță cont de partea comercială, și anume emisiunile care generează venituri, dar avem și emisiuni pe care le facem exclusiv în ideea de a crea content de calitate și obiective de trafic. Avem emisiuni care nu se adresează unui public larg, ci unei anumite nișe de public.

Partea de promovare este acoperită de departamentul de marketing.  Pentru că am vorbit mai devreme de testare, vreau doar să punctez faptul că testăm mult și în această zonă de promovare. Încercăm să găsim noi platforme pe care putem promova emisiunile noastre digitale.

Ce ne mai poți spune inedit despre strategia voastră digitală pentru 2023-2024?

Cred că un lucru important este ce facem în zona de Data și Tech pentru partenerii noștri, pentru că am dezvoltat Dinamic Ad Insertion, o soluție care practic permite să înlocuim, pe Voyo, calupurile publicitare de pe TV cu publicitate dedicata zonei de digital și care este dezvoltată 100% in-house. Practic, acesta este un angajament că putem realiza proiecte de genul acesta și în România. Suntem singurul broadcaster din Sud-Estul Europei, care are această posibilitate din ce știu eu.

Am regândit și relansat site-ul protv.ro pentru că ne-am dorit să îl transformăm în cel mai mare site de video de divertisment. Nu în ultimul rând am dezvoltat foarte multe proiecte pentru partenerii comerciali.

Ce v-a determinat să faceți merge-ul acesta?

Dacă te uiți puțin la consum și la ce au schimbat platforme globale ca TikTok sau Instagramul, avem oameni care petrec mai putin timp citind online, dar avem din ce în ce mai mulți oameni care consumă videouri. Focusul nostru, încă de acum 5 ani, a fost să dezvoltăm zona de premium video astfel încât să fie vizibilă pe toate platformele noastre. Este un pariu pe termen lung.

Care suntem emisiunile vedetă din online de până acum și de ce credeți că ele sunt cele care au succesul cel mai mare?

Avem două emisiuni care au plecat din zona digitala și sunt difuzate acum și pe TV. Una este „Doctor de bine” în cadrul căreia specialiștii acoperă diferite subiecte legate de sănatate. A doua emisiune, „iBani”, acoperă educația financiară si diverse subiecte de larg interes in zona economica. Practic, avem deja două povești de succes.

Dar povestea nu se termină aici. „Pro Verde” este la rândul ei, o emisiune din zona ESG (Environment, Sustainability and Governance), care poate fi urmărită de orice persoană, care dorește să învețe să facă o schimbare în bine.

Nu în ultimul rând, avem zona de e-commerce care, chiar dacă trece printr-un proces accelerat de dezvoltare, nu este încă la îndemâna oricui, ca atare, specialiștii ne pot învăța cum anume este bine să navighezi în această zonă pe internet și cum este recomandat să îți faci cumpărăturile online în ziua de azi.

Cum a evoluat Voyo în 2022? Cum a început în 2023? Cât de mulțumiți sunteți?

Voyo este un brand lansat în 2011 și relansat acum trei ani. Pentru noi, 2023 arată fabulos pentru că în momentul de față am reușit să triplăm numărul de abonați plătitori. Avem sute de mii de oameni care intră lunar pe platforma noastră și observăm că avem cel mai mare număr de ore de conținut locals.

Noi credem cu tărie că  publicul nostru are nevoie de o platformă video atât pentru a urmări show-urile PRO TV, dar și pentru a urmări conținut local de calitate.

Avem acest brand promise unic: cei care sunt abonați la Voyo pot urmări show-urile de pe TV cu 7 zile în avans. Practic, îi pune într-o poziție favorizată pentru că pot vedea înaintea tuturor. În primele 6 luni ale anului am avut peste 11 milioane de ore de conținut video consumat.

Pe lângă cele deja spuse, care sunt țelurile pentru 2023- 2024 și cum vreți să le atingeți?

Pentru 2023 avem acest pariu numit „Love Island România”, în care credem foarte mult. Avem două seriale captivante: Clanul și Groapa. Iar pentru anul viitor avem un eveniment fabulos, Euro 2024, un eveniment care aduce oamenii împreună, iar aceștia vor putea urmări meciurile în timp real, de oriunde sunt și pe ce dispozitiv vor ei. Ne bucură mult că TV-ul și platforma Voyo sunt două produse complementare, în niciun caz concurente.

Ce surprize ați avut deocamdată în ceea ce privește platforma din partea consumatorilor?

Cea mai mare surpriză a fost în momentul în care am lansat un serial cu un partener comercial și oamenii ne-au întrebat când urmează sezonul doi și am văzut o creștere a consumului din zona de tineri (persoane între 18-25 de ani) care își doresc să consume un serial local.

Crezi că aveți concurență undeva în România? Sau măcar în CEE? Și dacă da, care este acea concurență și ce faceți voi diferit?

Cu siguranță că există concurență. Concurența este benefică pentru oricine. Voyo este un brand prezent nu doar în România, ci și în alte țări (în Cehia, Slovacia, Croația, Slovenia, Bulgaria). Ne batem cu jucători globali, dar noi punem accent pe conținutul local premium versus platformele internaționale mari care pun accent în special pe ficțiune. 

Care crezi că sunt trendurile în digital în 2023-2024 și cum le aplicați voi?

În momentul în care cineva îți dă din timpul lui să intre, să interacționeze cu platforma ta (fie că este un site, o postare pe social media), trebuie să conteze, să fie plăcută și să-i creeze acea senzație că a meritat efortul. Analizăm, ne inspirăm, cerem feedback-ul utilizatorilor. Ne dorim să rămânem mereu up-to-date din punct de vedere tehnologic. Exact cum am spus mai devreme, este o zonă de test & learn pentru noi. Legat de trenduri, video-ul va fi cel care va schimba tot ce înseamnă zona asta de obiceiuri de consum.

Array

Articole pe aceeași temă: