Cu o investiție inițială de 30.000 de euro, Igor Leșan, un antreprenor din Republica Moldova, a pus bazele stației RomBeer, un magazin care vinde bere artizanală românească la PET, pe care plănuiește să îl extindă în franciză în țară, dar și în marile capitale europene.
Pentru un pasionat de bere, Igor Leșan are cel mai frumos loc de muncă din lume. Din toamna anului 2017, Igor, un antreprenor din Republica Moldova, a deschis, la parterul unui bloc din șoseaua Pantelimon, “Stația RomBeer”, un magazin care comercializează bere artizanală românească. Aici, din aproape 30 de robineți curge bere artizanală locală, pe care pasionații de bere o pot lua acasă la sticle PET. Similar unei sifonării de pe vremuri sau unei stații Peco, în Stația RomBeer pasionații de bere își pot face un plin cu bere artizanală pentru un sfârșit de săptămână, la prețuri cuprinse între 10 și 25 de lei/litrul. Cei care nu sunt deciși la ce “pompă” să alimenteze pot degusta înainte oricare dintre cele 27 de sortimente de bere disponibile. Micul magazin din cartierul Pantelimon a câștigat cu rapiditate popularitate, devenind un punct de interes pe harta iubitorilor de bere bună, primind vizite de la clienți din toate colțurile Bucureștiului și chiar din alte orașe.
„Pentru Stația RomBeer, ultimul an a fost unul de creștere”, spune Igor Leșan, fondatorul Stației RomBeer. „Am deschis în septembrie și am reușit să ieșim pe plus din a doua lună. Luna ianuarie ne-a surprins plăcut, iar în momentul de față vindem în regim de vară. Luna ianuarie a fost echivalentul a ceea ce s-a întâmplat anul trecut în iunie. Vânzările cresc, cresc și iar cresc. Ideea nu este să vinzi puțin și scump. Ideea este să vinzi mult, dar la un preț corect”, spune antreprenorul.
Leșan a descoperit ingredientele din rețeta succesului antreprenorial și din luna ianuarie a scos la vânzare franciza brandului RomBeer, pe care l-a creat în tot acest timp. Antreprenorii care își doresc să intre pe o piață a berii estimată la peste 870 de milioane de euro și să lucreze cu spuma industriei, adică berea artizanală, trebuie să fie pregătiți pentru o investiție de 40.000 de euro, care acoperă absolut totul, de la spațiu, la berea din camera frigorifică și chiar analizele de laborator, pe care antreprenorul moldovean le face lunar ca să se asigure de calitatea berii din robinete. Mai mult, în cazul în care cumpărătorul francizei constată că nu este făcut pentru un business cu bere ori chiar pentru antreprenoriat, Igor Leșan preia afacerea la loc, cu aceeași sumă de bani.
Date fiind riscurile foarte mici, un număr tot mai mare de antreprenori cochetează cu ideea achiziționării, în sistem de franciză, a unei stații RomBeer, motiv pentru care Leșan estimează că, în următorii trei ani, bucureștenii își vor putea face plinul cu bere artizanală din peste 50 de magazine, în timp ce la nivel național vor fi deschise 250 de stații. Planurile lui nu se limitează doar la granițele țării. Pe agenda antreprenorului se află și deschiderea unor stații RomBeer în capitalele europene unde, peste aproxmativ trei ani, să se bea bere artizanală produsă în România. “Evoluția berii artizanale este una explozivă. Acum patru ani de zile, în România erau șase producători, astăzi sunt peste 45. Eu mai știu încă vreo zece care sunt pe drum și nu îi știu pe toți. Piața din țară a prins necesitatea acestui produs. Magazinele RomBeer, din punctul meu de vedere, sunt singura șansă ca berea artizanală să fie un produs de masă. În acest moment berea artizanală în România ocupă doar 0,02% din piață”, spune Igor Leșan.
Ca să ne facem o idee despre potențialul acestei nișe a pieței berii în România, trebuie să aruncăm o privire la vecini. În Germania, de exemplu, berea craft înseamnă aproape 40% din totalul pieței, în SUA aproape 30 de procente, iar în Chișinău, un oraș cu o populație de sub 400.000 de locuitori, există deja mai bine de 115 stații similare RomBeer. “Noi promovăm consumul de bere sănătoasă și atunci ținta noastră este să ajungem, împreună cu producătorii, la o cotă de 10% bere artizanală din piață, pentru că românul merită o bere bună. Și mai vrem ca 5% din aceasta să treacă prin stațiile RomBeer”, conchide Igor Leșan, antreprenor și fondator al Stației RomBeer.
Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…
Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…
A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…
Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…
Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…
PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…
View Comments
Cel mai bun magazin de bere artizanala romaneasca, iar berile Pardon.., ceva deosebit!