Grundig și Beko, doi dintre principalii jucători europeni din industria de electronice și electrocasnice, au participat la cel mai mare târg european dedicat bucătăriilor, EuroCucina 2022, pentru a-și prezenta cele mai recente inovații în materie de produse, dar și viziunea în domeniul sustenabilității, care include angajamentul de a crește eficiența energetică a electrocasnicelor fabricate cu 50% până în 2030.
Standul celor doi producători a fost unul cu impact zero. Proiectat de arhitectul Martino Berghinz și numit „Sustainability on Stage”, acesta a avut în componență în proporție de 95% materiale reutilizabile.
În plus, pentru a aduce în prim-plan sustenabilitatea, Beko și Grundig au colaborat cu ZeroCO2, o companie specializată în proiecte de plantare și reîmpădurire cu impact social ridicat, pentru a realiza o analiză aprofundată de evaluare a ciclului de viață (LCA) a participării Beko și Grundig la eveniment și o operațiune ulterioară de compensare.
Aceasta vizează un proiect social de plantare de pomi fructiferi care nu numai că va compensa emisiile de CO2, ci va sprijini, totodată, fermierii implicați în proiect.
Standul a prezentat gamele Beko Beyond și Grundig Prologue, incluzând două camere ce au oferit o experiență imersivă a tehnologiilor reprezentative pentru angajamentul Arçelik în domeniul sustenabilității.
Produsele și tehnologiile Beko Beyond și Grundig Prologue demonstrează eforturile Arçelik de a crea un ecosistem de producție care promovează economia circulară.
Astfel, în prim plan au fost aduse mașinile de spălat rufe Grundig echipate cu tehnologia FiberCatcher ce colectează și reține 90% din microfibrele rezultate în urma ciclurilor de spălare, care altfel ar polua ecosistemul marin și ar ajunge în alimentele pe care le consumăm.
Cât privește Beko, în centrul atenției au fost frigiderele echipate cu tehnologia HarvestFresh prin intermeiul căreia vitaminele din fructe și legume sunt păstrate pentru o perioadă mai lungă.
În cadrul panelului Sustainability Talks, Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik, a trecut în revistă angajamentele grupului pentru un viitor mai sustenabil. Lui i s-a alăturat ambasadorul brandului Grundig, renumitul chef italian cu trei stele Michelin – Massimo Bottura. Cei doi au discutat despre impactul schimbărilor climatice asupra securității alimentare la nivel mondial și despre modul în care companiile pot pune sustenabilitatea în centrul strategiei lor de afaceri.
„Mai avem foarte puțin timp la dispoziție pentru a lua măsuri și pentru a menține încălzirea globală sub 1,5 grade Celsius. Starea actuală a planetei este, din păcate, gravă. Temperaturile în creștere au afectat deja capacitatea agricolă în multe țări, ceea ce obligă guvernele să limiteze sau chiar să interzică exporturile diferitelor culturi. Acest lucru creează o penurie de alimente și agravează foametea la nivel mondial.”
Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik
Pentru a combate această criză, Grundig colaborează cu Chef Bottura, care a fondat Food for Soul Initiative la începutul anului 2016 pentru a încuraja comunitățile să lupte împotriva risipei de alimente. Acest proiect a creat fundamentul relației dintre brand și unul dintre cei mai influenți chefi din lume. Grundig, în calitate de partener oficial al Food for Soul, a înființat peste 13 cantine în întreaga lume.
Acestea își propun să dezvolte spații și experiențe comunitare care promovează sustenabilitatea și ajută la combaterea risipei alimentare. Până în prezent, aceste eforturi au contribuit la salvarea a peste 955 de tone de alimente, distribuind peste 2 milioane de mese cu implicarea a peste 100.000 de bucătari și voluntari.
„Grundig este singura companie din afara Italiei de care sunt foarte apropiat atât pentru că împărtășim aceleași valori, cât și din recunoștință pentru că au fost printre primii care au crezut în proiectul Food for Soul. Și eu, ca și Grundig, vrem să schimbăm lumea și credem că, împreună, oamenii poate face cu adevărat diferența”
Massimo Bottura
Vorbind despre soluții, CEO-ul Arçelik a subliniat că implementarea unor modele de afaceri sustenabile este urgentă, realizabilă și aduce numeroase beneficii. El a reiterat angajamentul grupului de a atinge zero net în 2050.
Strategia de decarbonizare a Arçelik are în centru efortul companiei de a asigura eficiența energetică atât în producție, cât și la nivelul performanțelor electrocasnicelor pe care pune pe piață.
Întrucât acestea sunt o necesitate, responsabilitatea de a reduce cantitatea de energie pe care o consumă revine producătorilor. Având în vedere acest lucru, Arçelik își propune să crească eficiența energetică a produselor sale cu 50% până în 2030.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…