Sustenabilitate

Beko România: Sustenabilitatea în acțiune

23 iul. 2024 5 min

Beko România: Sustenabilitatea în acțiune

Reading Time: 5 minute

Beko România tratează sustenabilitatea ca prioritate zero, integrând-o complet în ADN-ul său. Compania își asumă un rol important în acest domeniu, concentrându-se pe inovații sustenabile și pe reducerea impactului asupra mediului înconjurător la nivelul întregului lanț valoric, prin puterea exemplului educând consumatorii și promovând practici durabile în fiecare aspect al activității sale.

Obiective de sustenabilitate

Beko, grupul din care face parte Beko România, și-a propus ca până în 2050 să atingă neutralitatea climatică pe întregul lanț valoric. Compania se angajează astfel să reducă în mod accelerat toate emisiile cu efect de seră, vizând atât Domeniul 1 și Domeniul 2, precum și emisiile cel mai dificil de controlat din Domeniul 3. Un prim pas în acest demers este reducerea emisiilor GHG cu 50,4% până în 2030 în raport cu nivelurile înregistrate în 2018.

R&D

Inovația și ecodesignul joacă roluri esențiale în reducerea impactului pe care îl poate avea un produs asupra mediului, pe parcursul întregului ciclu de viață. Peste 2.300 de cercetători din centrele Beko pentru cercetare și dezvoltare (R&D) sunt implicați permanent în găsirea de soluții inovatoare pentru a reduce impactul ecologic și consumul de resurse, atât în faza de producție, cât și în cea de utilizare a electrocasnicelor. Astfel, în cele 31 de centre Beko pentru cercetare, dezvoltare și design, se pune un accent puternic pe reducerea consumului de plastic, creșterea durabilității, a reparabilității și îmbunătățirea gradului de reciclabilitate. Încă din faza de proiectare, produsele Beko România sunt concepute în așa fel încât să poată fi ușor dezmembrate și reciclate când ies din uz. În funcție de tip, electrocasnicele Beko au un grad mare de circularitate, cu proporții variind între 84% și 99%.

Producție

Inaugurată în 2019, fabrica de mașini de spălat Beko din Ulmi este prima fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele din lume cu statutul de Sustainability Lighthouse. Mulțumită proceselor continue de eficientizare, fabrica își diminuează în fiecare an consumul de energie, de apă și emisiile de gaze cu efect de seră. De la începutul activității, fabrica a reciclat și reutilizat peste 64.000 de metri cubi de apă, echivalentul a 26 de bazine de înot olimpice.

La începutul anului 2024, fabrica Beko din Ulmi a marcat producția mașinii de spălat rufe cu numărul 4.000.000. La Găești, ca urmare a investițiilor constante din ultimele două decenii, fabrica Beko din localitate a devenit cea mai mare unitate de producție de acest tip din Europa continentală, producând până în acest moment peste 43 de milioane de frigidere. Ca și cea din Ulmi, fabrica se remarcă printr-un grad înalt de tehnologizare, fapt ce a permis livrarea de produse de o calitate superioară, incluzând 57 de produse principale și 596 produse derivate.

Un proiect important care a fost finalizat în cursul anului 2023 este cel privind panourile fotovoltaice, cu o capacitate instalată de 2 MW la fabrica din Găești, și 1,5 MW la fabrica din Ulmi. În anul 2023 panourile fotovoltaice de la fabrica din Ulmi au generat 612,81 MWh, iar cele de la fabrica din Găești au generat 329 MWh, producții utilizate exclusiv pentru consum propriu.

Tehnologii de produs

Arctic masina de spalat

Compania dezvoltă electrocasnice prietenoase cu mediul, care utilizează deșeuri reciclate, biocompozite și tehnologii avansate care reduc consumul de resurse în faza de utilizare, pentru un stil de viață mai sustenabil. Tehnologia inovatoare BlueTech, implementată în combinele frigorifice produse de companie, contribuie la reducerea risipei alimentare prin menținerea prospețimii fructelor și legumelor mai mult timp. ExtraSteam, prezent pe mașinile de spălat, protejează hainele și le prelungește durata de viață. Tehnologia HomeWhiz permite monitorizarea și controlul intuitiv al electrocasnicelor cu ajutorul dispozitivelor inteligente.

Service dedicat

Cu 36 de reprezentanțe în România, Beko este singura companie de pe piața locală care deține propria rețea de service cu acoperire națională care deservește și zonele rurale. Echipele de experți din fiecare locație reprezintă o parte esențială a angajamentului față de clienți, furnizând soluții rapide care prelungesc durata de viață a produselor și contribuie la reducerea impactului asupra mediului. Astfel, misiunea companiei este de a inspira un stil de viață sustenabil prin dezvoltarea de produse eficiente, îmbunătățind fiabilitatea acestora și asigurând operațiuni centrate pe client, menținându-și în același timp obiectivul de a reduce amprenta de carbon.

Educație pentru sustenabilitate

Beko România își menține angajamentul de a juca un rol important în educarea consumatorilor cu privire la importanța sustenabilității, atât prin campanii de marketing, cât și prin programe de responsabilitate socială corporativă. Prin eforturi integrate, Beko România urmărește să inspire și să motiveze consumatorii să adopte comportamente mai responsabile și să contribuie la construirea unui viitor sustenabil.

Feels Like Home: Totul pleacă de la oameni

Beko Romania employer Branding

În parcursul Beko România spre un viitor mai sustenabil, angajații au un rol strategic în atingerea obiectivelor stabilite. Crearea unui mediu de lucru care să inspire, să ofere siguranță și care promovează diversitatea și incluziunea sunt premisele esențiale pentru menținerea poziției în piață. Strategia de resurse umane a societății include: instruirea și dezvoltarea profesională, comunicarea internă, managementul performanței, planurile de succesiune, mobilitatea ocupațională internă și internațională, sănătatea angajaților și securitatea muncii. Astfel, Beko România își propune să continue să dezvolte și să consolideze echipa, investind în resurse și programe menite să susțină angajații în evoluția lor profesională și personală.

Ca angajator de top, compania oferă programe extinse de training și mentorat, atât la nivel local, cât și global, prin care angajații sunt sprijiniți să-și atingă potențialul maxim și să avanseze în carieră. Women Community by Beko Romania a luat naștere în 2020 și pune în valoare comunitatea femeilor din organizație. Scopul programului este de a sublinia importanța femeilor din companie, încurajând implicarea acestora în programe de dezvoltare și responsabilitate socială. Women Community realizează acest lucru reunind un mix divers de femei care, prin discuții, evenimente și proiecte, inspiră și motivează întreaga comunitate de femei din Beko România să urmărească obiective personale și profesionale cât mai ambițioase. Prin susținerea comunității, Beko România își propune creșterea gradului de conștientizare asupra egalităţii de gen, printr-un leadership echilibrat și accesul la programe personalizate. Totodată, Beko România își propune să crească numărul femeilor în toate nivelurile de management cu până la 10% până în 2026.

Un alt proiect emblematic dedicat angajaților este WellCare Journey by Beko România, o inițiativă demarată în 2022, care se concentrează pe sănătatea angajaților, promovând echilibrul dintre viața profesională și cea personală, un stil de viață activ și responsabil. Inițiativa, parte a strategiei companiei de a prioritiza grija pentru oameni și planetă, include întâlniri periodice și o platformă online cu resurse pentru dezvoltare personală, activități creative, nutriție și sport.

„În 2024, am trecut printr-un proces de  actualizare a Employer Value Proposition la nivel global, făcând tranziția către o zonă care este mai aproape de valorile noastre, ca organizație. Noul EVP, «Feels like home», evidențiază coeziunea internă și sentimentul de familie care ne definesc. Această schimbare subliniază angajamentul nostru față de starea de bine și satisfacția angajaților, aspecte fundamentale pentru menținerea standardelor companiei. De asemenea, ne dedicăm cu pasiune dezvoltării culturii organizaționale și promovării sustenabilității, reafirmând astfel angajamentul nostru față de un viitor durabil pentru toți.”

Maria Tătaru, HR Director CE Cluster la Beko

Transparența este elementul-cheie în relația dintre companie și angajați. În acest sens, Beko România organizează sesiuni periodice de HR Talks, în care sunt discutate teme ce țin de resurse umane, precum și contextul mai larg al companiei. De asemenea, întreaga echipă Beko România este invitată periodic să completeze sondaje interne pentru a evalua și îmbunătăți experiența tuturor angajaților.

Cu o abordare orientată spre oameni și o cultură bazată pe transparență și incluziune, Beko România se impune ca un angajator de referință în industria electrocasnicelor, oferind un mediu de lucru stimulativ și multiple oportunități de dezvoltare în cadrul companiei pentru toți angajații săi.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: