Banca Comercială Română și CFR Călători implementează de luni, 23 august 2021, ora 00:00, soluția de plată cu cardul bancar direct în tren. Soluția va fi disponibilă pentru patru dintre trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Trenurile operate de CFR Călători vor dispune în interior de câte două validatoare de plată prin care oricine își poate achita călătoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitentă a cardului.
Soluția dezvoltată de BCR permite ca pe dispozitivele din tren să poată fi efectuate plăți atât cu cardul bancar, dar și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar. În acest moment, dispozitivele permit achiziționarea a doua tipuri de bilete: bilet pentru adulți (10 ani +), cu un cost de 4 lei și bilet pentru copii (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria fiind gratuită pentru cei sub 5 ani), cu un cost de 2 lei. Călătorii nu plătesc niciun comision pentru achitarea contactless a călătoriei în tren.
„Suntem consecvenți în dezvoltarea proiectelor și programelor cu impact în societate, care vin în ajutorul instituțiilor și cetățenilor, aducând o îmbunătățire a calității vieții. Implementarea soluției de plată contactless BCR pentru trenurile CFR Călători, care fac legătura între aeroport și gară, este un alt exemplu de bună practică în digitalizarea transportului în comun și trecerea spre un oraș inteligent, sustenabil, unde modernizarea și siguranța sunt prioritare.“
Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR
Călătorul apasă tasta din stânga pentru activarea terminalului și apoi apropie orice card bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmând să primească biletul tipărit.
În cazul unui călător care dorește să achiziționeze mai multe bilete sau să aleagă un bilet de copil, trebuie să apese pe tasta din dreapta și ulterior se confirmă prin apăsarea tastei din stânga, după care este apropiat cardul pentru plată.
Pentru fiecare plată dispozitivul eliberează un bilet, pe care sunt imprimate informațiile de călătorie, iar în următoarele săptămâni tichetul va fi disponibil bilingv, în română și engleză.
În prima jumătate a anului, s-au efectuat 11,5 milioane de plăți prin card, telefon sau alte dispozitive efectuate în mijloacele de transport în comun, România fiind pe locul 2 în Europa cu soluția de plată NFC (contactless) implementată de BCR în 16 orașe.
CFR Călători este unul dintre partenerii tradiționali BCR, pentru care banca furnizează sistemele POS pentru plata cu cardul la casieriile CFR, dar și sistemele de plată pentru automatele de vânzare bilete, amplasate în incinta gărilor, cât și pentru tichetele achiziționate online de pe site-ul instituției.
Românii au adoptat rapid plățile contactless în transportul public, la trei ani de când BCR și partenerii săi au început să le introducă pe scară largă în cele mai importante orașe ale țării. Peste 25 milioane de astfel de tranzacții s-au înregistrat, în ultimii trei ani, iar acum au loc, în medie, peste 2,4 milioane de tranzacții pe lună, într-un trend accelerat de creștere a utilizării, în contextul pandemiei.
Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.
BCR a mai introdus acest sistem de plată și în București, Sibiu, Oradea, Cluj, Iași, Buzău, Timișoara, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, Craiova, Arad și Botoșani, unde s-a lucrat îndeaproape cu Regiile de Transport Public, iar soluția a fost adaptată de la un oraș la altul, în funcție de specificul local al companiei de transport.
De asemenea, din martie 2020, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces. Din mai 2020, soluția de plată a fost implementată și în mijloacele de transport de la STB, astfel că la acest moment în toate mijloacele de transport tip Otokar și Mercedes Hybrid călătorii pot achita cu orice card/telefon/ceas contactless.
Organizația nonguvernamentală Help Autism a lansat prima franciză socială din România, un model de business social inovator, care asigură atât…
Orange România redeschide Palatul Telefoanelor, monument istoric al Bucureștiului, situat pe Calea Victoriei. Scopul Orange este de a reuni echipele…
GARBE Industrial Real Estate GmbH, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și administratori de proprietăți logistice și industriale, atât în…
Cu puțin timp în urmă am avut un eveniment la Oradea, împreună cu prietena mea Andreea Roșca și cu ceilalți…
În primele două luni de toamnă, numărul turiștilor internaționali care au mers în vacanță în Egipt a crescut cu aproape…
Fundația Culturală Gaudium Animae invită publicul în data de 26 noiembrie, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare…