BCR: sfaturi practice pentru antreprenori
Reading Time: 2 minuteBCR lansează în cadrul programului Școala de Business un nou modul de educație de business: Soluții inteligente pentru antreprenori pe timp de criză.
Noul modul le oferă antreprenorilor sfaturi din partea specialiștilor despre cum își pot optimiza fluxul de numerar pe timp de criză, dar și cum îi poate ajuta statul român în astfel de situații, prin stimulente directe sau prin pachete de beneficii fiscale, arată BCR, într-un comunicat de presă.
„Un business inteligent este acela care se adaptează tuturor schimbărilor ce au loc pe piață, fie că este vorba despre contexte favorabile, fie că vorbim despre o criză cum este cea prin care trecem acum. Alături de o echipă mixtă de specialiști în IMM-uri, fiscalitate și juridic, venim cu expertiza de educație financiară pentru a le oferi acestora o mână de ajutor prin intermediul noului modul de pe platforma Școala de Business. Acest modul educațional de business completează inițiativele noastre de a susține antreprenorii în această perioadă cu soluții de amânare a ratelor, prelungirea facilităților de credit și fluxuri simplificate pentru schemele de suport de la stat”, spune Ionuț Stanimir, Director de Marketing BCR & Fondator Acceleratorul de Business BCR-InnovX.
Noul modul completează informațiile deja existente pe platformă:
- Lecția Management financiar, realizată de economistul Iancu Guda, care le oferă informații antreprenorilor sfaturi utile, mai ales în această perioadă, precum Pregătirea unui plan de restructurare, Planificarea fluxului de numerar, Planificarea investițiilor, precum și Limitele raționalității și emoțiile antreprenorilor.
- Cursul Cum să fii un antreprenor mai bun, creat de partenerul educațional al proiectului Școala de Business – start-up-ul iziBac, specializat în soluții și platforme educaționale digitale, care a participat în Acceleratorul BCR-InnovX, dedicat firmelor din tehnologie.
Ce sfaturi vor găsi antreprenorii în noul modul?
- Comunică în permanență cu partenerii tăi de afaceri. Situația lor financiară reprezintă baza veniturilor tale. Prin contact permanent veți fi impreună mai pregătiți pentru ce urmează.
- Protejează-ți echipa și rămâi în contact cu ea. Caută cele mai bune variante pentru angajații tăi și explică-le clar de ce iei anumite decizii. Fii deschis și arată-le înțelegere. Chiar dacă va trebui să iei decizii grele în ceea ce-i privește, șansele sunt mai mari să rămână alături de tine dacă le explici clar situația.
- Monitorizează-ți cheltuielile. Fii atent la profitul pe care ți-l aduce fiecare produs sau serviciu. Monitorizează atent cheltuielile și alocă-le pe fiecare în parte câte unui produs sau serviciu care generează venit.
- Ai grijă de stocuri! Ele pot fi perisabile în perioada aceasta. Poți chiar să te oferi să livrezi anumite alimente la ușă, ca activitate extra a business-ului tău. Astfel, îi ajuți pe alții, dar te ajuți si pe tine.
- Fă-ți un plan legat de cum ar putea arăta afacerea ta, ce ai avea nevoie și ce soluții vezi în cele două cazuri: scenariul cel mai probabil și scenariul cel mai pesimist la care te poți gândi că se poate ajunge.
Modulul este gratuit și accesibil pe www.bcrscoaladebusiness.ro, iar varianta simplificată în format .pdf poate fi descărcată de pe site.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz