Finanțe Stiri

BCR a cerut suplimentarea fondurilor pentru “Prima Casa”

6 apr. 2016 3 min

BCR a cerut suplimentarea fondurilor pentru “Prima Casa”

Reading Time: 3 minute

BCR a epuizat fondurile alocate pentru acordarea de credite prin programul „Prima Casa” si a solicitat alocarea de fonduri suplimentare, a declarat Sergiu Manea, CEO al bancii.

“Da, am epuizat fondurile pentru Prima Casa si am facut o noua cerere pentru fonduri suplimentare. In acest moment, pe produsul Prima Casa – un exemplu de lege sociala corecta si coerenta – asteptam raspunsul Ministerului de Finante (…) Nu mai avem niciun leu, in momentul in care vom primi alocare, vom continua. Si dupa ce vom termina urmatoarele fonduri, vom face o noua cerere”, a spus Manea, intr-o conferinta de presa.

2000 de clienti in asteptare

Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail&Private Banking al BCR, a aratat ca 2000 de clienti sunt pe lista de asteptare si asteapta suplimentarea fondurilor pentru program. Aceasta a arata ca cererile pentru credite Prima Casa s-au intensificat mai ales dupa discuțiile despre legea privind darea în plata, BCR primind in aceasta perioada 900 – 1000 de solicitari saptamanal.

“Avem 2000 de clienti in asteptare si am solicitat necesarul de fonduri pentru acesti clienti”, a spus Dana Demetrian, aratand ca celor care solicita acum credite Prima Casa li se spune ca s-a epuizat plafonul.

Pentru 2016, Guvernul a stabilit un plafon de 1,3 mld. Lei la Prima Casa, la care se adauga 200 mil. lei din rambursari de rate de capital efectuate pâna la 31 decembrie, 172,5 mil. lei din diferenţe ramase neutilizate de anul trecut, respectiv 17,7 mil. lei plafon reutilizat în condiţiile legii.

Verificare de constitutionalitate pentru darea in plata

In ceea ce priveste darea in plata, Sergiu Manea nu a comentat modificarile legii. “Orice lege care intervine si modifica fundamental conditiile de desfasurare a relatiilor dintre doi subiecti de drept privat este o lege pe care noi o vom respinge din principiu”, a declarat CEO-ul BCR. El a precizat insa ca BCR este o banca ce actioneaza in Romania si va actiona in orice moment cu respectarea legii.

Sergiu Manea a spus ca nu vrea sa faca alte comentarii pe tema legii darii in plata pentru ca, spre exemplu, stabilirea unui plafon de 150.000 de euro sau 250.000 de euro este irelevant, pentru ca interventia legala in derularea contractuala este gresita de la fundament si a spue ca este nevoie de verificarea constitutionalitatii acestei legi.

“Pana ce legea va intra in vigoare si va produce efecte ar fi foarte importrant ca jucatorii care pot cere verificarea constitutionalitatii legii inainte ca aceasta sa produca efecte”, a spus Manea. El a aratat ca in cazul in care decizia acestor actori va fi sa nu verfice constitutionalitatea, o va face BCR, dar a precizat ca acest lucru se poate face abia dupa ce legea produce efecte si presupune un litigiu.

Totodata Manea a aratat ca BCR are în vedere modificarea „parametrilor de risc” dupa apariţia legii privind darea în plata, în funcţie de varianta finala a actului normativ. ”În funcţie de forma în care vom avea legea este foarte probabil ca vom modifica parametrii de risc”, a spus CEO-ul BCR.

30.000 de clienti si-au redus rata

Sergiu Manea a amintit ca 30.000 de clienti ai BCR au beneficiat de reducerea ratelor prin programul “Scade rata” si a aratat ca au fost finalizate negocierile cu circa 200 de clienti dintre cei aproape 400 de clienti cu care banca s-a judecat în două procese colective

“Sunt 30.000 de clienti, unii dintre acestia cu mai multe credite, care au beneficiat de aceasta usurare a poverii (…) Ca sa punem cifrele in perspectiva, pentru ambele procese de la ICCJ – unul pierdut, unul castigat – vorbim de 350-370 de clienti, iar la <Scade Rata> vorbim de 30.000 de clienti”, a subliniat Manea.

Dana Demetrian a aratat ca Scade Rata a fost o campanie pro activa. Clientii au fost sunati, li s-a prezentat oferta bancii si procesul a fost extraordinar de simplu – clientul s-a prezentat o singura data la banca, iar BCR a avut notari dedicati in agentiile bancare si a achitat toate taxele notariale, a explicat Demetrian.

“Rata de refuz a propunerii bancii a fost extraordinar de mica. Am gasit solutii inclusiv pentru peste 2000 de clienti care lucrau in strainatate – s-a discutat cu ambasadele si s-au trimis documentele prin ambasada, iar costurile au fost achitate de banca”, a spus vicepresedintele bancii.

“Banca este deschisa sa vorbeasca individual cu fiecare client, fiecare caz si sa gaseasca solutii”, a adaugat Demetrian, care a amintit ca banca are de anul trecut si un program pentru clientii care sunt deja in incapacitate de plata – Sansa ta.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: