BCR a înregistrat un profit net de 1.314 milioane de lei (264 mil. euro) în primul semestru din 2024, în creștere cu 18,3% față de 1.111 milioane de lei (225 mil. euro) în S1 2023, datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de un volum mai mare de afaceri cu clienții.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 21,7% până la 1.862 milioane de lei (374 milioane de euro) în S1 2024, de la 1.530 milioane de lei (310 milioane de euro) în S1 2023, pe fondul unei creșteri puternice a veniturilor operaționale și o bună gestionare a cheltuielilor operaționale.
Venitul net din dobânzi a crescut cu 18,6% până la 2.099 milioane de lei (422 milioane de euro) în S1 2024, de la 1.770 milioane de lei (359 milioane de euro) în S1 2023, determinat de un volum mai mare de business.
Venitul net din comisioane s-a îmbunătățit cu 16,8% până la 525 milioane de lei (106 milioane de euro) în S1 2024, de la 450 milioane de lei (91 milioane de euro) în S1 2023, determinat de o creștere echilibrată pe toate categoriile de comisioane.
Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,0% până la 253 milioane de lei (51 milioane de euro) în S1 2024, de la 287 milioane de lei (58 milioane de euro) în S1 2023, determinat de o activitate de tranzacționare mai redusă.
Venitul operațional a crescut cu 14,4% până la 2.902 milioane de lei (583 milioane de euro) în S1 2024, de la 2.537 milioane de lei (514 milioane de euro) în S1 2023, determinat de venituri nete din dobânzi și venituri nete din comisioane mai mari.
Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 1.041 milioane de lei (209 milioane de euro) în S1 2024, în creștere cu 3,3% în comparație cu 1.007 milioane de lei (204 milioane de euro) în S1 2023, determinat de alte cheltuieli administrative mai mari, în principal IT, consultanță și cheltuieli de marketing, în timp ce cheltuielile cu personalul au scăzut. În baza acestor evoluții, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 35,9% în S1 2024, față de 39,7% în S1 2023.
„Produsele și serviciile pe care le dezvoltăm pornesc de la valoarea adăugată pe care o aduc clienților, dar și de la impact în comunitate și efect de multiplicare. Primele șase luni ale anului au adus o creștere de peste 90% a celor care au beneficiat de un training Școala de Bani sau de o sesiune de Coaching Financiar. E un lucru care ne bucură, pentru că am ajuns la peste 1,35 milioane de români prin programele BCR de educație financiară. Și mai important, însă, este că transferăm această experiență către utilizatorii George, prin noi funcționalități ce susțin alegerile financiare inteligente și analiza personalizată a bugetului. În interacțiunea cu mediul de afaceri, abordăm planificarea financiară prin prisma tranziției către economia verde și digitală, dar și a programelor de finanțare disponibile. Am lansat George SmartEU, un instrument prin care oferim antreprenorilor acces în timp real la date relevante, astfel încât să poată crea business și impact la scară. Împreună cu investițiile în oameni și educație, aceasta sunt oportunitățile reale pe care le avem pentru a genera prosperitate pe termen lung în România.”
Sergiu Manea, CEO BCR
În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 8,2 miliarde de lei în S1 2024, cu o creștere a stocului de credite acordate microîntreprinderilor de 39,6% an pe an. Stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală a crescut cu 8,1% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 40,4% an pe an.
Campania „Alege bine pentru tine” a susținut aceste rezultate, aducând peste 150.000 de clienți noi, 170.000 de clienți care și-au transferat salariul la BCR și mai mult de 260.000 de clienți care au achiziționat un al doilea produs din portofoliul băncii.
În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 5,7 miliarde de lei în S1 2024, dintre care aproximativ 27% sunt destinate investițiilor.
Portofoliul de finanțări acordate clienților BCR Leasing a ajuns în S1 2024 la o valoare de 4,39 miliarde de lei (893 milioane de euro), cu o creștere de 16% comparativ cu S1 2023. Subsidiara de leasing a BCR a continuat susținerea mediului antreprenorial românesc și a înregistrat cele mai solide creșteri în sectorul de construcții, transporturi, servicii medicale și comerț.
În primele șase luni din 2024, BCR Leasing a accelerat transformarea digitală și a lansat eBCR Leasing, prima soluție de leasing financiar auto 100% online din România, destinată întreprinderilor cu asociat unic. Platforma permite antreprenorilor să acceseze finanțare simplu, rapid și sigur, eliminând necesitatea deplasării la bancă. Tot pentru susținerea antreprenorilor a fost lansată și Lease EduFin, o inițiativă destinată educației financiare despre leasing, prin care aceștia pot accesa informații utile și actualizate despre soluțiile de finanțare, costuri și beneficii, dar și despre ce presupune accesarea și gestionarea leasing-ului financiar.
LEA, chatbot-ul AI disponibil 24/7 pe site-ul BCR Leasing, a facilitat accesul rapid la informații și servicii, ajutând clienții să-și gestioneze mai simplu relația de leasing. Până în prezent, 70% dintre clienții BCR Leasing, indiferent de structura de acționariat, au parcurs procesul de actualizare a datelor personale 100% online, direct din LEA.
În primul semestru din 2024, BCR Social Finance a finanțat mai mult de 1.035 de microîntreprinderi și ONG-uri, susținând peste 1.800 locuri de muncă. În plus, în primele șase luni ale anului, BCR Social Finance IFN S.A. a acordat 110 credite StudyUP pentru formare continuă prin cursuri universitare, de masterat, doctorat sau specializare, susținând educația pe tot parcursul de viață.
AmpliFY ONG, inițiativa BCR Social Finance și Launch Romania, cu sprijinul BCR, Bursa Binelui și ERSTE Foundation, care a fost lansată în decembrie 2023 cu scopul de a susține dezvoltarea mediului ONG din România, a ajuns deja la peste 1.000 de persoane din sectorul non-profit, care s-au înscris în comunitate și au participat la evenimente fizice sau online. În prima jumătate a anului, în cadrul AmpliFY ONG au avut loc opt workshop-uri online și șapte evenimente de comunitate, în patru orașe din România: București, Oradea, Craiova și Suceava. În trimestrul doi din 2024, a fost lansat și Marc, programul pentru afaceri centrate pe impact, o inițiativă comună a Fundației ERSTE, ERSTE Social Finance, IFUA Nonprofit si SIMPACT, împreună cu partenerii locali, printre care și BCR. Programul are ca scop să răspundă la provocările de mediu și sociale existente, prin stimularea echității și prosperității în regiune.
Digitalizare
Ecosistemul digital George (internet banking și mobile banking) are 2,4 milioane de utilizatori, dintre care aproape 2 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile, cu o creștere de 15% an pe an.
Un procent de 87% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) au fost acordate pe flux 100% digital în S1 2024. Luna iunie 2024 a marcat un record al vânzărilor digitale, cu 91% din totalul produselor vândute la nivel de bancă achiziționate pe flux 100% digital.
La un an de la lansare, peste 2.500 de clienți au accesat Casa Mea pe flux 100% digital, pentru achiziție credit sau rezervare ofertă. BCR este singura bancă din România care oferă credit ipotecar pe flux 100% digital, direct din George.
Din trimestrul doi al acestui an, George este accesibil și pentru non-clienți, care pot explora principalele beneficii și caracteristici ale platformei după ce descarcă aplicația, înainte de a începe procesul de onboarding.
Clienții BCR au primit 27 milioane de lei prin George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi celor care folosesc plata cu cardul. George Moneyback a ajuns la peste 1,25 milioane de utilizatori, în creștere cu 27% față de S1 2023. În plus, BCR a devenit banca cu cel mai mare număr de utilizatori Moneyback la nivelul Grupului Erste.
Pe zona de open banking, peste 1.300 de conturi George au fost deschise pe flux 100% digital, din aplicațiile Kaufland, Lidl Plus, MyVodafone, Rompetrol și Profi. Utilizatorii care aleg să-și deschidă cont George accesând una dintre platformele partenerilor beneficiază de o ofertă specială la cumpărăturile efectuate cu cardul George în magazinele partenerilor.
Peste 168 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii cinci ani, dintre care peste 29 milioane în S1 2024, în creștere cu 16% față de S1 2023. BCR a implementat soluția de plată contactless în 18 orașe din România, inclusiv București.
Mai mult de 2 milioane de tranzacții, în valoare totală de 56 milioane lei, au avut loc de la implementarea sistemului de plată inteligentă pentru parcările de la terminalele Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…
Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…
20 dintre cei mai cunoscuți investitori și experți în tehnologie & dezvoltare de business din România vor decide care sunt…
La primul eMAG Black Friday la care au participat, în 2018, Daniel Blaga și echipa Zoopie credeau că sunt gata…
Anul acesta, accentul se pune tot mai mult pe valorificarea inteligenței artificiale (AI) pentru creșterea productivității, iar peisajul calculatoarelor personale…
Silvia Ion, Managing Partner, Horeca Insight și co-organizator Food Service & Hospitality Expo ne-a vorbit despre noutățile pe care le…