BASF întărește lanțul valoric al stirenului la locația sa din Ludwigshafen prin suplimentarea capacității de producție a Neopor® cu 50.000 de tone metrice pe an. Această expansiune are ca scop satisfacerea cererii în creștere a pieței pentru materialul de izolare de culoare gri. Punerea în funcțiune a noilor unități de producție este programată pentru începutul anului 2027.
Neopor® este un polistiren expandabil (EPS) care conține grafit, dezvoltat de BASF, utilizat în principal ca materie primă pentru producerea de materiale izolatoare eficiente din punct de vedere energetic pentru anveloparea clădirilor. Grafitul conținut conferă materialului culoarea gri și sporește performanța de izolare a plăcilor cu până la 30% față de polistirenul expandabil alb. Materialele de izolare realizate din Neopor® au stabilit noi standarde atât pentru construcțiile noi, cât și pentru cele renovate.
„În cadrul metodei de evaluare a durabilității BASF, TripleS (Sustainable Solution Steering), pe care o folosim pentru a ne evalua toate produsele, Neopor® este clasificat drept Pioneer în cea mai înaltă categorie și face parte din
Sustainable-Future Solutions de la BASF”, spune Dr. Stephan Kothrade, Membru al Consiliului Director Executiv și Chief Technology Officer, BASF SE. Ambiția noastră este să fim compania chimică preferată care permite transformarea ecologică a clienților noștri. Neopor® este un exemplu excelent al modului în care putem realiza acest lucru.”
BASF anticipează o creștere semnificativă a cererii de materiale pentru renovarea clădirilor eficient din punct de vedere energetic, în următorii ani. Uniunea Europeană își propune ca sectorul european al construcțiilor să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Pentru a atinge acest obiectiv ambițios, implementarea Directivei Europene privind Performanța Energetică a Clădirilor (EPBD) în toate statele membre UE impune cerințe stricte pentru îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor.
„O anvelopă bine izolată a clădirii este esențială pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și atingerea obiectivelor climatice. Este, de asemenea, o condiție prealabilă pentru utilizarea rațională a tehnologiei moderne de încălzire. Materialele noastre de izolație EPS joacă un rol semnificativ în acest sens”, spune dr. Klaus Ries, Head of Business Management Styrenics Europe la BASF. „De-a lungul duratei de viață de zeci de ani, acestea reduc semnificativ emisiile de CO2 și consumul de energie pentru încălzirea și răcirea clădirii. Acest lucru este benefic nu numai pentru climă, ci, de asemenea, economisește costurile cu energia. Polistirenul expandabil cu grafit Neopor® oferă proprietăți excelente de izolare, este ușor de procesat, rentabil și reciclabil. Neopor® este unul dintre cele mai eficiente și ecologice materiale de izolare.”
Materialele de izolare realizate din Neopor® au deja o contribuție semnificativă la construcția durabilă în forma lor clasică. Cu Neopor® BMB și Neopor® McycledTM, BASF oferă produse cu profiluri de durabilitate suplimentar optimizate.
Neopor® BMB are o amprentă de CO2 semnificativ redusă în comparație cu Neopor® clasic. În producția sa, la începutul lanțului valoric, materiile prime fosile sunt înlocuite cu o cantitate corespunzătoare de materii prime regenerabile. Alocarea ponderii materiilor prime regenerabile către produs este realizată în conformitate cu abordarea echilibrului biomasei certificată independent de REDcert2. În producția de Neopor® F 5 McycledTM, deșeurile EPS reciclate mecanic sunt parțial utilizate ca materie primă, închizând astfel bucla de reciclare pentru EPS. Atât materialul reciclat folosit, cât și materia primă izolatoare sunt certificate REDcert2.
Utilizarea Neopor® BMB și Neopor® McycledTM nu numai că reduce emisiile de CO2 generate în timpul utilizării clădirii, ci și amprenta de CO2 a clădirii în sine. În același timp, beneficiază de aceeași calitate înaltă a produsului și de proprietățile de izolare optimizate, întocmai ca Neopor® clasic.
Ariston România s-a alăturat proiectului Hope Build al organizației non-guvernamentale Habitat for Humanity Romania, dotând un cartier nou de case…
Un nou studiu realizat de BrokerChooser evidențiază creșterea surprinzătoare a înșelăciunilor privind investițiile online care vizează Europa. Pentru a afla…
Compania Braiconf, producător de cămăși bărbătești de aproape un secol, marchează un nou capitol în istoria sa prin relansarea magazinului…
Artesana, liderul lactatelor artizanale din România, finalizează anul 2024 cu o cifră de afaceri estimată la 10,6 milioane de euro,…
Într-o lume tot mai digitalizată, unde granițele sunt neclare, iar influența online poate destabiliza națiuni, DefCamp 2024, cea mai importantă…
În luna decembrie, E.ON România continuă tradiția campaniei „Dăruiește Lumină”, oferind 1.000.000 kWh (electricitate și gaze naturale) către patru instituții…