Categories: MarketingStiri

Bannerele standard, in continuare la putere

Reading Time: 2 minute

Bannerele standard raman in continuare cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate in Europa Centrala si de Est, potrivit gemiusAdMonitor, un raport periodic realizat de companie de cercetare si consultanta online Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si AdOcean.

Cea mai mare rata de click este inregistrata de bannerele de tip rich media, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame.

In majoritatea tarilor analizate, peste 80% din tread-urile online sunt bannere standard. Pe de alta parte, bannerele de tip rich media devin din ce in ce mai populare si, in functie de tara, intalnim continut multimedia in diverse proportii. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia si Slovenia au bannere rich media in timp ce 42% dintre campaniile derulate in Croatia si Cehia folosesc continut multimedia.

*Cuantificarea campaniilor care au avut in componenta cel putin unul din cele 2 tipuri de bannere

In Romania, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Tendinta din regiune se reflecta si pe piata romanesca, astfel incat bannerele de tip rich media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 25% dintre campanii, alaturi de formatele standard. Cele mai populare tipuri de rich media sunt: Interstitial (16% dintre campanii), Video (4.79%din campanii), Preroll si Expand (1.68% din campanii), iar in topul formatelor gasim bannerele de: 300 x 250 (56% dintrecampanii), 728 x 90 (49% din campanii) si 160 x 600 (25% din campanii).

*Campaign share= procentul campaniilor in care se foloseste un anumit  format de banner din totalul campaniilor

Impression share= procentul de afisari al unui format de banner din totalul afisarilor

CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate

Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

Media cea mai ridicata a ratei de click din regiune se inregistreaza in Polonia (0.68%), iar cea mai scazuta in Serbia (0.16%). In Romania Average CTR-ul este de 0.40%.

CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate

Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

La nivel de regiune, bannerele de tip rich media genereaza o rata de click mai mare decat cele standard. Aceeasi situatie o regasim si in Romania unde bannerele standard au un CTR de 0.19 %, in timp ce continutul multimedia  atinge 1.04%.

foto: © Mikkolem | Dreamstime.com

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

7 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

12 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

13 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

13 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

13 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

13 ore ago