Bannerele standard, in continuare la putere
Reading Time: 2 minuteBannerele standard raman in continuare cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate in Europa Centrala si de Est, potrivit gemiusAdMonitor, un raport periodic realizat de companie de cercetare si consultanta online Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si AdOcean.
Cea mai mare rata de click este inregistrata de bannerele de tip rich media, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame.
In majoritatea tarilor analizate, peste 80% din tread-urile online sunt bannere standard. Pe de alta parte, bannerele de tip rich media devin din ce in ce mai populare si, in functie de tara, intalnim continut multimedia in diverse proportii. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia si Slovenia au bannere rich media in timp ce 42% dintre campaniile derulate in Croatia si Cehia folosesc continut multimedia.
*Cuantificarea campaniilor care au avut in componenta cel putin unul din cele 2 tipuri de bannere
In Romania, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Tendinta din regiune se reflecta si pe piata romanesca, astfel incat bannerele de tip rich media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 25% dintre campanii, alaturi de formatele standard. Cele mai populare tipuri de rich media sunt: Interstitial (16% dintre campanii), Video (4.79%din campanii), Preroll si Expand (1.68% din campanii), iar in topul formatelor gasim bannerele de: 300 x 250 (56% dintrecampanii), 728 x 90 (49% din campanii) si 160 x 600 (25% din campanii).
*Campaign share= procentul campaniilor in care se foloseste un anumit format de banner din totalul campaniilor
Impression share= procentul de afisari al unui format de banner din totalul afisarilor
CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate
Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.
Media cea mai ridicata a ratei de click din regiune se inregistreaza in Polonia (0.68%), iar cea mai scazuta in Serbia (0.16%). In Romania Average CTR-ul este de 0.40%.
CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate
Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.
La nivel de regiune, bannerele de tip rich media genereaza o rata de click mai mare decat cele standard. Aceeasi situatie o regasim si in Romania unde bannerele standard au un CTR de 0.19 %, in timp ce continutul multimedia atinge 1.04%.
foto: © Mikkolem | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz