Opinii

Bannere vs. Native Ads – principalele diferențe

Reading Time: 4 minute

În timp ce bannerele sunt mai degrabă panouri publicitare online, native ads tind să fie bogate în conținut text și să provoace interes. Care ar fi cele mai potrivite abordări creative pentru fiecare dintre aceste formate?

de Olimpia Norsesovici, Senior Sales Manager –  MGID România

Atât native ads, cât și bannerele, sunt modalități populare, ușoare și de încredere, pentru a atrage publicul online. Pe de alta parte însă, native ads se potrivesc cu mediul în care sunt integrate și sunt percepute ca parte a website-ului, în ​​timp ce bannerele sunt menite să iasă în evidență. O greșeală comună pe care o fac marketerii este să ignore aceste nuanțe și să pună aceleași imagini, texte și alte materiale creative atât pentru campaniile de native ads, cât și pentru cele grafice.

Haideți să le luăm pe rând:

Reclamele banner: strălucitoare, atrăgătoare și directe

Bannerele sunt imagini cu dimensiuni fixe; publicitarii pot atașa un pitch interesant de vânzare și un buton de call to action pe aceste imagini, dar nu există alte componente distincte în aceste tipuri de reclama, cu excepția unui vizual. Acest format folosește întotdeauna o abordare de vânzare directă, adică reclamele oferă ceva de cumpărat sau la care să vă înscrieți imediat.

De exemplu, puteți prezenta și oferi produsul dvs. potențialilor clienți care nu îl caută încă, sau retargeta cu reduceri speciale vizitatorii site-ului dvs.

Când lucrează cu acest canal, publicitarii trebuie să mizeze foarte mult pe imagini, deoarece numai atunci când o imagine este plăcută din punct de vedere vizual și atrăgătoare, poate aduce click-uri. Pentru a atrage atenția, bannerele trebuie să fie clare, colorate și bine concepute. Titlul care evidențiază o ofertă ar trebui, de asemenea, să fie scurt, supradimensionat și atrăgător.

Pentru o performanță maximă, se recomandă să includeți butoane de call-to-action care conțin texte pline de dinamism și care îndeamnă la acțiune, cum ar fi „rezervați”, „încercați”, „vizitează” etc.

Reclamele native: non-intruzive și narative

Reclamele native/ native ads se potrivesc design-ului și layout-ului website-ul, ceea ce le garantează primirea unei atenții mai mari din partea utilizatorilor. Conform Native Advertising Institute, consumatorii se uită la reclamele native de 53% mai mult decât la bannere.

Mai mult de atât, așa cum arată IAB Europe Guide to Native Advertising , de cele mai multe ori reclamele native performează  mai bine decât formatele tradiționale. Comparate cu reclamele tip banner,  native ads  aduc o rată de peste 8 ori mai mare de click (click-through rates -CTRs) și o creștere a inițiativei de cumpărare cu până la 18%.

Fiecare reclamă nativă constă într-un titlu și o imagine în miniatură, iar uneori este adăugat un buton de call-to-action. În cele mai multe cazuri, reclamele sunt plasate în conținutul editorial, care este relevant din punct de vedere contextual.

Prin urmare, creațiile folosite ar trebui să fie convingătoare, atrăgând utilizatorii să facă click pe ele, dar asigurați-vă că nu induc în eroare consumatorii sau nu le perturbă experiențele online.

În acest context, unele dintre platformele de  native ads  au stabilit deja soluția care va ajuta la menținerea eficienței campaniilor publicitare la un nivel ridicat chiar și atunci când Google va dezactiva cookie-urile: targetarea contextuala.

Folosind această abordare pentru reclamele native, reprezentanții brandurilor pot alege ce conținut doresc să prezinte sau lângă ce conținut doresc să apară, precum și publicațiile și mediile cu care doresc ca acestea să fie asociate.

Într-o analiză realizată de Content Factory, pe un eșantion de 1000 de consumatori din S.U.A., aproape o treime dintre consumatori sunt în favoarea/ apreciază mult mai mult reclamelor care apar în forma de conținut gratuit.

Singurul lucru pe care și-l doresc este ca reclamele să fie relevante pentru conținutul pe care îl citesc. Atunci când mărcile își adaptează reclamele și le aliniază cu conținutul editorial pe care utilizatorii online îl parcurg, reclamele devin cu până la 93% mai memorabile.

Cu ajutorul native ads, specialiștii în marketing își pot pune amprenta pe poveștile brandurilor și pot comunica aceste povești în modul în care brandurile doresc să fie auzite. De obicei, publicitarii creează conținut de presale cu grad mare de entertainment, tocmai pentru a-i ajuta pe clienți să descopere beneficiile sau să-i motiveze să încerce produsul promovat.

În mod obișnuit, acest conținut de presale apare sub forma unui articol publicitar, test interactiv sau un material publicitar cu o abordare interactiva.

În campaniile de native ads care vizează mai întâi conținutul, ar trebui optat întotdeauna pentru crearea unei narațiuni și, uneori, pentru o narațiune interactivă. Explicând valoarea brandului, se poate apela la storytelling, de exemplu, în mai multe modalități:

  • Spunând povești de succes
  • Rezolvând o problemă
  • Arătând toate schimbările în bine care pot rezulta

Când obiectivul este obținerea a cât mai multor click-uri și conversii, concentrarea ar trebui sa fie pe crearea unor experiențe deosebite pentru utilizatori și crearea de povești memorabile, care apelează la factorul emoțional. De asemenea, adresarea către cititor cu apelativul „tu” și folosirea unor declanșatoare emoționale potrivite pentru mesajul publicitar transmis vor aduce un CTR mai mare.

În concluzie

Atunci când folosesc diferite formate de publicitate, publicitarii ar trebui să se gândească întotdeauna la obiectivele lor finale, de exemplu dacă doresc să-i determine pe utilizatori să-și amintească mai târziu brandul, să revină asupra produselor pe care le-au abandonat în coș, să inspire noi audiențe să încerce produsul sau să îi convingă pe clienții fideli să interacționeze cu conținutul brandului. 

Mai mult, native advertising ar putea fi o sursă suplimentară de trafic pentru website și să ofere brandurilor acces la audiențe unice și o acoperire mai mare a campaniilor lor. Native advertising funcționează perfect împreună cu campaniile de  banner și nu este nevoie de a alege între ele. Cele două se pot completa reciproc, ca parte a strategiei de marketing.

De asemenea, trebuie luat în considerare că diferențele menționate mai sus dintre formatele de publicitate produc efecte  și asupra canalelor de vânzări și strategiilor creative utilizate. O campanie native cu performanțe bune crește timpul pe care utilizatorul îl petrece citind și ar trebui să aibă conținut distractiv. Bannerele, pe de altă parte, nu încearcă să facă parte din site-ul web, ci mai degrabă au scopul de a atrage atenția cu ceva izbitor, frapant, rezultatul fiind, însă, îndepărtarea vizitatorilor. 

Team

Recent Posts

Paul Radu Grigoriu: Cine îi face înțeleși pe europarlamentari

Pentru a se înțelege unii cu alții, europarlamentarii au nevoie de interpreți chiar și în ”casa lor”, fie că este…

2 ore ago

Mitsuharu Tsumura: Măiestrie japoneză, savoare peruviană 

Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…

10 ore ago

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

17 ore ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

19 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

19 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

19 ore ago