Banii n-aduc fericirea angajatilor
Reading Time: 2 minuteEsti antreprenor sau top manager si crezi ca banii motiveaza cel mai mult angajatii? Daniel Pink, unul dintre cei mai mari 15 ganditori de business din lume, demonstreaza ca satisfactia nu poate fi cumparata, iar cel mai puternic factor motivator trebuie cautat in alta parte. In bestsellerul sau, Drive – Ce anume ne motiveaza cu adevarat, dezvaluie de ce motivarea traditionala nu mai functioneaza in cele mai multe organizatii.
Oamenii care fac ce le place dau rezultate mai bune azi decat cei motivati de recompense externe, asa cum demonstreaza studii stiintifice facute in ultimii 50 de ani.
Astfel, paradigma recompensa versus pedeapsa esueaza lamentabil cand vine vorba despre creativitate, angajament sau implicare dincolo de cerintele standard ale jobului, spune Pink.
Motivarea fara bani apare abia atunci cand angajatii castiga cel putin decent, cand platesti oamenii indeajuns ca acestia sa nu se mai gandeasca la bani, ci la munca. De altfel, echipele in care managerii au oferit colegilor ajutor pentru a progresa, feedback constructiv, incurajari si posibilitatea de a alege modul in care sa faca lucrurile, au avut rezultate mai bune si o mai mare satisfactie la job, arata un studiu realizat pe angajatii unei companii de investitii, descoperit de cei doi cercetatori.
Totodata, angajatorii trebuie sa dea oamenilor sarcini pe care le pot duce la bun sfarsit. Daca task-urile sunt prea dificile, oamenii vor deveni ingrijorati si se vor simti depasiti. Daca sunt prea usoare, se vor plictisi.
Oamenii au nevoie de un scop pe care sa-l urmareasca. Esti cu adevarat motivat atunci cand crezi intr-o cauza si te straduiesti sa-ti pui crezul in practica. Da-le angajatilor tai o cauza pe care s-o imbratiseze voluntar si vei avea super motivarea pe care o cauti.
Mai multe poti afla chiar de la Daniel Pink, care vine pentru prima data in Europa de Est la Bucuresti, la conferinta HR DRIVE, din 14 octombrie. Afla aici mai multe detalii.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz