Băncile lansează campania #DreptulLaBanking
Reading Time: 2 minuteBăncile din România lansează în premieră campania de informare și conștientizare #DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg, despre rolul de facilitator al dezvoltării și prosperității pe care îl au băncile și despre cum pot beneficia românii și societatea de toate instrumentele pe care le includem simbolic în #DreptulLaBanking.
Campania #DreptulLaBanking vorbește despre încrederea reciprocă între oameni şi sistemul bancar, esenţială pentru creşterea bunăstării individuale, cât şi despre dezvoltarea economiei României. Deschidem astfel o conversație necesară bănci – societate, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară, se arată în comunicatul de presă al campaniei.
#DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate. Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezintă o invitație adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria.
Prin intermediul campaniei se va accentua faptul că instituțiile de credit acționează consecvent pentru ca bankingul să fie adus la un alt nivel – să pornească și mai mult de la oameni și împreună să învățăm să creăm bunăstare, fiind relevate exemple în acest sens.
Astfel, peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci și au achiziționat locuințe sau au realizat alte investiții imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 și numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiții imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naționale a României, la finele anului 2019.
Valoarea creditelor ipotecare și pentru alte investiții imobiliare se ridică la 20 miliarde euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut al României.
Aproximativ 100.650 companii se dezvoltă cu finanțare de la băncile din România, potrivit datelor la finele anului 2019. Valoarea finanțărilor acordate de bănci companiilor se cifrează la 25 miliarde euro, la finele lunii noiembrie 2019. Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finanțări de la băncile din România în valoare de 17 miliarde euro, potrivit datelor din luna noiembrie 2019.
Românii fac aproximativ 885 milioane de tranzacții electronice în siguranță anual prin intermediul băncilor din România. În agricultură, românii au contractat credite de peste două miliarde de euro, potrivit datelor aferente lunii septembrie 2019.
Prin această campanie, băncile din România s-au unit în efortul de a-i susține mai bine pe românii care își încredințează resursele băncilor, în prezent fiind peste 15 milioane de deponenți. Astfel, acestea se angajează să aducă sistemul financiar-bancar mai aproape de oameni, reducând diferenţa dintre oamenii care au dreptul la banking şi cei care îl utilizează efectiv.
Campania își propune să contribuie la creșterea nivelului de educație financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educație financiară realizate de sistemul bancar din România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz