Finanțe Stiri

Banca Transilvania a dat credite noi de 4,7 mld. lei și a câștigat 133.000 de clienți de la începului anului

12 nov. 2021 3 min

Banca Transilvania a dat credite noi de 4,7 mld. lei și a câștigat 133.000 de clienți de la începului anului

Reading Time: 3 minute

Soldul creditelor acordate de Grupul BT a crescut cu 2,4 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 46,8 miliarde lei. În primele nouă luni, soldul creditelor acordare de Grupul BT a crescut cu aproximativ 4,7 miliarde lei.

Banca Transilvania a acordat peste 166.000 credite către populație, dintre care aproape 11.000 sunt credite imobiliare, și a creditat peste 13.700 companii.

În trimestrul trei, ritmul de creditare a fost susținut, cu aproape 1.000 de credite retail noi pe zi, banca ajungând la peste 1,1 milioane de clienți creditați (persoane fizice și companii). Comparând cu începutul anului, creditele nete pentru persoanele fizice au crescut cu 10% (ajungând la 25,3 miliarde lei), iar cele pentru persoanele juridice, cu peste 13% (până la 19,7 miliarde lei).

Omer Tetik Banca Transilvania

“Continuăm creșterea finanțărilor și a operațiunilor semnificativ peste media pieței și contribuim la relansarea economiei și a societății, câștigând în același timp cotă de piață. Le mulțumesc colegilor din BT – împreună procesăm un volum covârșitor de operațiuni și numerar și servim zilnic sute de mii de clienți, online și în unități. BT este o bancă românească, banca românilor, un campion local și un exemplu că atunci când ai ambiție, curaj și profesionalism, reușești. Continuăm investițiile – în oameni, unități și tehnologie pentru a oferi clienților noștri cea mai bună experiență și continuăm creșterea business-ului și a finanțărilor.”

Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania

Divizia Agribusiness și Divizia pentru Medici au înregistrat, în continuare, creșteri mult peste medie. Finanțările de factoring beneficiază de un interes sporit din partea băncii, volumele rulate înregistrând un avans de 17% în primele nouă luni. Peste 1.200 de companii folosesc soluțiile de factoring ale Băncii Transilvania.

Cifrele creșterii

Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.669 milioane lei, din care 1.474 milioane lei este al băncii, iar aproximativ 195 milioane de lei este al subsidiarelor și participațiilor de capital. Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 118 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, în creștere cu 9,7% față de începutul anului.

Depozitele clienților la nivel de grup au ajuns la 99,4 miliarde lei (în creștere cu 9,3% față de începutul anului), din care 67,8 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 31,6 miliarde lei, ale persoanelor juridice.

Numărul de clienți ai băncii a crescut cu aproape 4% față de la începutul anului, +4% persoane fizice și +3% persoane juridice. Banca are aproximativ 3,2 milioane de clienți retail, 360.000 de clienți IMM&Micro și peste 11.000 de clienți corporate activi.

Eficiența operațională a băncii se păstrează la nivel confortabil și este de 47%. Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 3,43% la 30 septembrie 2021. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 147%. În 9 luni din 2021, soldul provizioanelor a crescut cu 8,7% până la 3.466 milioane lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2020 (3.190 milioane lei).

Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2021 este de 21,35%, iar cu profitul inclus aceasta este de 22,42%.

Focus pe produse și soluții sustenabile

În trimestrul trei din acest an, Banca Transilvania a dat startul transformării sustenabile pe piața cardurilor prin Visa Classic, card realizat din plastic reciclat și elemente biodegradabile. De asemenea, a lansat cardul de cumpărături STAR Forte 100% online, în super-aplicația BT Pay: în aproximativ 10 minute clienții pot obține cardul virtual și îl pot utiliza direct la plata cumpărăturilor.

Tot în această perioadă, Banca Transilvania și-a continuat focusul pentru lansarea de produse de finanțare green cu un produs de credit nevoi personale verde. În aceeași direcție, BT Leasing (BTL) a continuat încurajarea trecerii la opțiuni prietenoase cu mediul, iar clienții care au optat pentru mașini electrice sau PHEV benefiază de dobânzi mai bune. Aceste tipuri de mașini au ajuns la peste 25% din finanțările acordate de BTL în primele nouă luni.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: