Antreprenori

Bacolux Hotels România: Investiții la malul mării

22 sept. 2022 4 min

Bacolux Hotels România: Investiții la malul mării

Reading Time: 4 minute

După o investiție de 7 milioane de euro, Bacolux Koralio Eforie Nord a devenit cel mai nou hotel al grupului Bacolux Hotels România, completând portofoliul din care mai fac parte hotelurile Diana și Afrodita din Băile Herculane și Craiovița din Craiova. Pentru noul hotel, compania are în plan și deschiderea unui centru wellness și a unui spa cu o investiție de un milion de euro, spune Marius Băzăvan, Managing Partner și COO al Bacolux Hotels România.      

De ce ați ales Eforie Nord pentru deschiderea unui hotel?

Eforie Nord este prima destinație în care am văzut litoralul. Am venit aici în urmă cu peste 20 de ani, împreună cu familia. Acesta este primul lucru, dar nu neapărat factorul esențial. A contat mult și acest lucru. Al doilea este conceptul pe care l-am avut în minte pentru locația aceasta. Pentru diversificarea portofoliului nostru, ne doream o locație cu all inclusive în mare majoritate și după analizele pe care le-am făcut, am considerat că Eforie Nord este locul perfect, fiind căutată în special de familiile cu copii. Am crezut că este cel mai important factor pentru a ne stabili locația în ­Eforie Nord. În plus, din punctul de vedere al infrastructurii, locația a îndeplinit criteriile pe care le aveam: ne doream o locație cu camere nu foarte mici, cu spații generoase și cu balcon.

Care sunt principalele facilități pe care le are hotelul?

Conceptul general al noii locații este pentru familii cu copii, în sistem all ­inclusive. Ne dorim ca aproximativ 75% – 80% dintre turiști să vină pentru partea de all inclusive, iar restul segmentului, de 20% – 25%, să fie turiști care își doresc demipensiune sau cazare cu mic dejun, având în plan să dezvoltăm și o parte de restaurant a la carte pentru turiștii care nu vor neapărat all inclusive. Locația dispune de 212 camere, un restaurant de aproximativ 400 de locuri cu tot cu terasă, un lobby bar în care ne dorim să dezvoltăm partea de a la carte, o terasă pentru spectacole, care va avea ca plan de dezvoltare un concept de life cooking, tot în scopul de a întregi facilitățile. Dispunem de trei piscine, una dintre ele cu dimensiuni semiolim­pice pentru adulți, un jacuzzi și două piscine pentru copii – una pentru copii mici până la 60 de centimetri și o piscină pentru copii cu vârste de peste cinci ani, cu un complex de ­tobogane, cel mai lung dintre ele având 32 de metri lungime.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru Bacolux Hotels România?

Avem un proces continuu de îmbu­nătățire a produsului. Bacolux Koralio este cel mai recent și este standardul la care ne dorim să aducem întreg grupul. Pentru locațiile din Herculane avem în plan dezvoltarea facilității. Avem planuri de refacere a părții de cazare, pentru locațiile din Herculane. Pentru Bacolux Koralio, în funcție de cum se vor dezvolta lucrurile și cum va avansa partea de clientelă, ne dorim să dezvoltăm un centru wellness și spa pentru că ne aflăm în vecinătatea lacului Techirghiol, care are resurse naturale recunoscute. Vrem să aducem în interiorul locațiilor noastre și acest factor natural important: apa din lacul Techirghiol și nămolul.

V-ați gândit la un buget pentru aceste investiții?

Avem în minte o sumă pe care ne-am dori să o alocăm. Nu o avem în momentul acesta, dar cred că investițiile în tot conceptul spa-ului se pot ridica la aproximativ un milion de euro pe o suprafață de aproximativ 950 de metri pătrați.

Ce impact a avut perioada de pandemie asupra businessului vostru?

Procesul investițional s-a desfășurat pe întreaga perioadă a pandemiei. Întreaga industrie a fost afectată, implicit și noi. Ca grup, am avut o scădere a cifrei de afaceri de aproximativ 45%, ceea ce înseamnă extraordinar de mult. Dar asta nu ne-a făcut, nici măcar un moment, să renunțăm la dezvoltarea acestei locații. Este adevărat, ritmul nu a fost unul pe care noi l-am preconizat, a fost unul mai lent, doar că ne-am încadrat în timp, am avut o întârziere de 20 de zile, ceea ce nu este extraordinar de mult. Ne bucurăm că am putut să aducem locația în forma dorită, chiar dacă mai sunt lucruri de pus la punct. Tot timpul după ce terminăm ceva ne dorim și mai mult, asta este în sinea noastră. Ne dorim mereu să dezvoltăm ­lucrurile astfel încât să fie la un stan­dard cât mai bun. Trebuie să și găsim resursele necesare pentru acest lucru.

Cum a fost perioada postpandemie pentru locațiile din Băile Herculane?

Nu a fost o perioadă rea deloc. Lucrurile au arătat că se îndreaptă, oaspeții au început să revină în locațiile noastre și își doresc să călătorească. Pentru că a fost și perioada de lockdown cu o mulțime de restricții. S-a putut circula și în perioada de pandemie, desigur, doar că au fost o gramadă de restricții. Odată cu ridicarea lor, lucrurile au ajuns într-un ritm normal. Singura problemă, după terminarea pande­miei, este că a început această criză extraordinară a creșterii prețurilor la absolut orice, de la materiale de construcții la produse alimentare, și asta are în continuare un impact destul de puternic asupra businessului.

Ce vor turiștii acum spre deosebire de perioada dinaintea pandemiei?

Turiștii sunt mai precauți, nu mai cheltuiesc cu atât de mare lejeritate, își doresc să aibă cât mai multe servicii, dar la prețuri cât mai mici. S-a schimbat tipologia clientului, iar pandemia a influențat destul de mult comportamentul oaspetelui. Sunt mai atenți, dar în continuare există dorința de călătorie, pentru că este singurul mod prin care ieșim din cotidian și refulăm puțin, ne relaxăm. Avem nevoie de relaxare, provocările vieții sunt din ce în ce mai mari și oamenii își doresc să călătorească.

Care este viziunea dumneavoastră pentru următorii zece ani asupra businessului Bacolux Hotels?

În condițiile acestea, cred că este puțin cam devreme să avem o viziune pentru următorii zece ani. Cu siguranță, viziunea aceasta în zece ani este mai mult un vis. Avem o viziune de dezvoltare continuă. În momentul acesta ne dorim o stabilitate a locațiilor pe care le avem, ne dorim o stabilitate din punctul de vedere al echipelor pe care le avem. Ne dorim o dezvoltare continuă a echipei. Dacă aș putea spune un lucru pozitiv din pandemie, este faptul că ne-am închegat mai mult ca echipă. Oamenii au sesizat că este foarte important să ai stabilitate, să fii unit pentru că dacă fiecare o lua pe propriul drum, poate pentru o perioadă scurtă erau niște beneficii, dar pe perioadă lungă se simt repercursiunile. Și acesta este planul nostru pe următorii ani: stabilizarea businessurilor pe care le avem. Principalul obiectiv: stabilizarea echipei și a locațiilor pe care le avem.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: