George Teodorescu și Daniel Grigorescu, care a condus lanțul de pizzerii Pizza Dominium, au fondat Baba Yaga cu scopul de a transforma fiecare masă într-o experiență autentică și memorabilă, prin abonamente zilnice de mâncare sănătoasă, care include meniuri personalizate.
Am vorbit cu cei doi fondatori Baba Yaga despre cum au primit românii ideea de a comanda mâncare sănătoasă, care sunt cele mai populare meniuri, dar și despre cum va arăta masa de Sărbători pentru cei care nu au timp să gătească.
Trăind într-un oraș mare și aglomerat, timpul devine o resursă prețioasă și rară. Aceasta a devenit realitatea cu care ne confruntăm de mai mulți ani, iar perspectivele nu par a indica un viitor mai puțin aglomerat. În efortul de a câștiga timp pentru noi înșine, am încercat de mai multe ori să eliminăm grija pregătirii zilnice a mesei, comandând mâncare pentru întreaga zi sau chiar pentru o săptămână. Cu toate acestea, am constatat că mâncarea comandată nu se potrivește întotdeauna cu preferințele noastre alimentare și, în special, că gustul lasă de dorit, deoarece multe dintre opțiuni sunt orientate către alimentația dietetică.
Această experiență ne-a determinat să dezvoltăm conceptul Baba Yaga, care reprezintă un adevărat Food Manifest. Ne-am propus să oferim o soluție care să îmbine plăcerea de a savura mâncare delicioasă cu un mod sănătos de a mânca, cu control asupra conținutului caloric consumat pe parcursul zilei și, implicit, a greutății corporale.
Investiția inițială a fost de 200.000 euro plus aproximativ 6 bitcoin, ajungând la vremea aceea, acum aproape trei ani, la peste 360.000 euro. În anii care au urmat am investit în mod constant în diverse aspecte ale afacerii ajungând astăzi la o investiție totală de peste 600.000 euro. Aici nu vorbim doar de reinvestirea profitului, ci și de sume ce au fost investite punctual în anumite etape de-a lungul acestor 3 ani.
Cred că în prezent, mulți antreprenori se confruntă cu trei provocări semnificative în mediul de afaceri: lipsa personalului calificat, creșterea costurilor materiilor prime și a energiei. Acestea reprezintă principalele obstacole cu care ne confruntăm de la începutul acestei investiții. Iar în fața acestor provocări, am fost nevoiți să dezvoltăm strategii noi pentru a menține viabilitatea afacerii noastre.
Așadar, am fost obligați să revizuim planurile noastre de dezvoltare viitoare, renunțând la strategia inițială, și ne-am adaptat la un ritm de creștere mai lent. Această schimbare strategică ne-a permis să ne concentrăm pe menținerea stabilității și a calității serviciilor noastre, în timp ce căutăm soluții inovatoare pentru a depăși aceste provocări și a crește în mod sustenabil în viitor.
Din prima clipă în care am început să construim Baba Yaga am știut că preparatele noastre vor avea gust și că vom avea o diversitate mare a preparatelor servite zilnic.
Atât eu cât și partenerul meu de afaceri avem o vastă experiență în domeniul ospitalității, iar această experiență îndelungată ne-a inspirat să ne angajăm să oferim fiecărui client tratamentul pe care-l merită și să fim extrem de receptivi la nevoile și sugestiile lor. Cu alte cuvinte, suntem alături, aproape de clienții noștri tot timpul, la un telefon sau un mesaj distanță, bucuroși să le oferim informațiile sau ajutorul de care au nevoie.
Conform statisticilor actuale, observăm că în marile orașe există categorii de populație care optează pentru servicii de livrare a mâncării de mai multe ori pe săptămână, fie la domiciliu, fie la locul de muncă. Regretabil, o mare parte din aceste comenzi se îndreaptă către opțiuni fast-food. În contrast, grupurile cu venituri mai modeste sunt adesea nevoite să continue să gătească acasă, dată fiind restricția financiară care le limitează alte opțiuni.
Pe de altă parte, categoriile cu venituri medii și peste medie sunt, în general, compuse din persoane ocupate, în căutarea unor soluții alternative pentru a reduce efortul de gătit acasă. Aceste alternative pot implica luarea meselor în oraș, achiziționarea de mâncare gata preparată sau comandarea de livrări la birou sau acasă.
Tot datele statistice ne spun că românii prezintă un nivel de activitate sportivă regulată semnificativ mai scăzut în comparație cu alte țări europene. Aceeași tendință descendentă se reflectă și în interesul manifestat de români în ceea ce privește conștientizarea conținutului caloric al meselor lor. Prin intermediul schimbărilor legislative, toți comercianții și producătorii sunt obligați să furnizeze clienților informații detaliate despre valorile nutriționale ale produselor.
Cu toate acestea, nu am observat o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorilor, în sensul orientării către alimente mai sănătoase sau cu un conținut caloric mai scăzut.
Informațiile furnizate au fost asimilate în principal cu caracter informativ, în timp ce consumatorii continuă să se bazeze pe obișnuințele lor personale și să consume produsele preferate. Există totuși, o mică nișă de consumatori care manifestă un interes sporit pentru sănătatea lor personală și adoptă un plan alimentar mai adecvat în acest sens. Sunt cei care merg regulat la sală, citesc etichetele produselor pe care le cumpără și sunt interesați de un stil de viață sănătos.
Tradiția mesei de sărbători este o parte importantă a culturii românești, iar în fiecare an, masa este plină de bunătăți tradiționale. Românii sunt cunoscuți pentru pofta lor de a se bucura de preparate tradiționale.
Cu toate acestea, perioada dinaintea sărbătorilor poate aduce un stres considerabil în bucătărie, iar acesta este unul dintre motivele pentru care am creat un meniu special de sărbători la Baba Yaga.
Meniul nostru de sărbători este conceput pentru a oferi clienților o experiență culinară autentică și delicioasă, fără a le solicita timp prețios în bucătărie. Meniul conține toate preparatele tradiționale iubite de români, de la cozonacul pufos și prăjiturile delicioase până la piftie, porc și curcan sau salata boeuf. În plus, ne-am gândit și la cei care preferă opțiuni vegane, așa că am inclus variante vegane ale acestor preparate tradiționale în meniul nostru de sărbători.
Scopul nostru este de a oferi o alternativă convenabilă și savuroasă pentru clienții noștri, astfel încât să se bucure de tradiționala masă de sărbători fără a investi timp și efort în bucătărie. În ciuda eforturilor noastre de a promova variantele vegane, este important de menționat că acestea au reprezentat doar 3% din totalul comenzilor.
Unul dintre cele mai căutate tipuri de meniuri în oferta noastră este cel cu influențe mediteraneene, însă această preferință se schimbă în funcție de sezon. Există luni în care meniul sport sau cel nord-american devin preferatele clienților noștri. Meniurile noastre sunt concepute pentru a asigura o alimentație completă pe parcursul întregii zile, incluzând micul dejun, prânzul, cina și două gustări, iar prețul mediu al unui astfel de meniu este de 95 lei, inclusiv livrarea, fie la birou, fie la domiciliu.
În următorii ani, piața va experimenta o creștere moderată, însă aceasta va fi în mare parte influențată de nivelul veniturilor, puterea de cumpărare și gradul de conștientizare în rândul populației că suntem ceea ce mâncăm și că dacă vrem să avem o viață sănătoasă trebuie să avem grijă la alimentația noastră și să facem mișcare în fiecare zi.
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…