AVON: Transformarea frumuseții
Reading Time: 5 minuteAVON se află într-o etapă de transformare și adaptare la ritmul rapid în care se diversifică preferințele consumatoarelor. Roxana Popescu, General Manager al AVON România, conduce de la începutul anului businessul care se îndreaptă rapid către un model de business omnichannel, ce combină retailul fizic cu shoppingul online.
Ați preluat conducerea AVON România la începutul acestui an. Cum a fost această perioadă și care sunt planurile pe care le aveți în calitate de General Manager al AVON România?
Am început anul în forță, cu lansări wow, noi obiective de business și planuri de creștere pentru Avon România. Chiar în luna martie, cu ocazia Zilei Femeii, am lansat colecția Make-up + Care împreună cu ambasadoarea noastră, Irina Rimes, colecție care propune nu doar beneficii funcționale legate de culoare și îngrijire, ci și un mesaj manifest, sub umbrela #SpeakOut! Le încurajăm pe consumatoarele noastre să ia atitudine împotriva oricărei forme a violenței de gen.
Avem nevoie ca fiecare dintre noi să se transforme într-o „voce” a acestei cauze, mai ales că avem atât de mult de lucru pentru a atinge egalitatea de gen! Un studiu Avon pe care îl lansăm chiar de Ziua Femeii și care a colectat răspunsuri de la 7000 de femei din toată lumea, inclusiv din țara noastră, ne arată că femeile încă simt în proporție covârșitoare diverse forme de inegalitate care le împiedică să își atingă potențialul maxim. Din punctul de vedere al planurilor de business, obiectivul meu principal este să accelerăm creșterea AVON România și să aducem produsele noastre în trusele cât mai multor noi consumatoare. Strategia de dezvoltare de noi canale prin care creștem accesul la brand este unul dintre atuurile pe care ne bazăm. Vom continua să lucrăm pe trei direcții strategice critice pentru businessul nostru:
• Consolidarea modelului de vânzare directă, experiență bazată pe conexiunea dintre oameni ce dă naștere unei personalizări ce nu poate fi găsită în niciun alt model de business.
• Accelerarea dezvoltării de noi canale prin care vom crește accesul consumatoarelor noastre la brand, fie că vorbim despre shopping online, opțiune deja disponibilă pe
avon.ro, sau despre modelul retail.
• Vom continua de asemenea să investim în vizibilitatea brandului, de la prezența constantă în media tradițională până la păstrarea poziției noastre de top atunci când vine vorba despre strategia de influencers marketing.
AVON trece printr-o serie de transformări organizaționale prin care se îndreaptă accelerat spre un model de business omnichannel. Cum va impacta businessul companiei din România?
Într-adevăr, compania este în acest moment în plină etapă de transformare și adaptare la ritmul rapid în care preferințele consumatoarelor noastre devin din ce în ce mai diverse. Ne îndreptăm rapid către un model de business omnichannel ce vizează deschiderea accesului consumatorilor către oportunități de shopping online sau retail. La finalul anului trecut am lansat un model de franciză, prin care persoanele cu spirit antreprenorial care își doresc un business în industria de beauty își vor putea deschide propriul magazin AVON. Noii antreprenori în frumusețe beneficiază de suportul unui brand cunoscut la nivel mondial și de un pachet de business coerent, optimizat pentru a fi operațional în cel mai scurt timp.
De asemenea, până la finalul acestui an, ne propunem ca în București să deschidem și primul flagship store AVON. În același timp, pe consumatoarele care preferă mediul online le așteptăm pe avon.ro, de unde își pot achiziționa rapid produsele preferate, exact ca de la orice alt magazin online, cu livrare la adresa dorită prin curier. Desigur, modelul de business bazat pe vânzarea directă, pe o experiență de shopping personalizată, rămâne în continuare în „inima” companiei noastre. În cei 26 de ani de când suntem prezenți pe piața din România, am crescut o comunitate de peste 120.000 de Reprezentanți, de la pasionate de beauty care sunt alături de noi pentru a se menține la curent cu tendințe și cu cele mai noi lansări până la veritabile antreprenoare care cresc și își împlinesc visuri și obiective de business alături de noi.
Sunteți alături de AVON de mai bine de 20 de ani. Ce v-a făcut să lucrați pentru aceeași companie tot acest timp?
Primul meu job în AVON a fost ca agent de call-center, acum mai bine de 20 de ani, mai apoi am avut diverse roluri în vânzări, până la cel din prezent. Nu m-am gandit niciodată că aș vrea să fiu General Manager al AVON, nu am țintit un anumit rol, ci m-am bucurat de fiecare etapă, de prezent, de provocările fiecărui rol. Sunt o fire optimistă și îmi place să mă bucur de ceea ce fac și cred că acesta este secretul meu: orice aș face, încerc să fac cu plăcere, cu bucurie, cu gândul la oamenii din jurul meu.
Pe parcursul celor mai bine de 20 de ani au fost mai multe motive ce au alimentat motorul meu intern. Însă aproape de fiecare dată oamenii cu care am avut ocazia să lucrez au fost cei care mi-au dat cele mai puternice motive să rămân. AVON are această cultură extraordinară care pune pe primul loc omul, iar când faci parte dintr-un mediu care investește în tine, îți oferă oportunități de dezvoltare și de creștere, nu doar profesional, ci și personal, performanța vine de la sine. De asemenea, cultura noastră încurajează în mod natural diversitatea și opinia, iar această abordare asigură cea mai mare stabilitate și retenție. Nu în ultimul rând, profilul businessului nostru, extrem de divers și dinamic, cu lansări lunare, face din AVON un mediu provocator, care te ține mereu conectat, mereu în mișcare.
Aveți o bogată experiență și roluri cheie care v-au dus din țările nordice până în Republica Moldova. Cum vă ajută această experiență internațională în noul rol?
Atunci când lucrezi în diverse țări și interacționezi cu diferite culturi, echipe sau stiluri de lucru, tinzi să nu te mai lași atât de ușor influențat de preconcepțiile și tiparele insuflate de locul în care ai trăit și ai lucrat, capeți o nouă viziune asupra provocărilor pe care le întâlnești. Pot spune așadar că îmbogățirea perspectivei de viață și de business este un prim lucru pe care simt că l-am câștigat.
În egală măsură, experiența de până acum mă ajută ca astăzi, când operăm într-un mediu în continuă transformare, să iau decizii rapid, să fac ordine în priorități și să țin pasul cu nevoile businessului și ale echipei. Dintre toate piețele cu care am lucrat, recunosc că în România am învățat lecția sinergiei. Avem un mod unic de a lucra, avem o agilitate extraordinară dar și un spirit de colaborare care depășește granițele departamentele și ne transformă, indiferent de funcțiunea din care venim, într-o echipă unită, apreciată pentru acest spirit de colegii din toate țările AVON.
Care sunt cele mai valoroase lecții de leadership pe care le-ați învățat din experiențele internaționale?
Atât în experiența națională cât și internațională am învățat că trebuie să privim oamenii în ansamblu, nu doar din perspectivă profesională. Oamenii vin la birou cu toate provocările pe care le au și în viața personală, iar asta se întâmplă indiferent de țara în care am lucrat. Este foarte important să înțelegem nevoile de comunicare, ce îi motivează, ce îi energizează, ca să putem să valorizăm la maximum potențialul lor.
Unul dintre lucrurile cele mai importante pe care le-am învățat ține însă de self-leadership. Fiecare echipă, de la țară la țară, are o dinamică proprie, un anumit stil de lucru. Am descoperit cu plăcere și curiozitate fiecare echipă cu care am lucrate și de fiecare dată am încercat să mă conectez la valorile lor într-un mod care să îi pună în valoare și să ne ducă spre performanță.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz