Avon România: O comunitate cu super-rezultate
Reading Time: 5 minuteFemeile din comunitatea Avon din România s-au mobilizat exemplar de la declanșarea crizei umanitare din Ucraina și au realizat lucruri extraordinare în aceste luni. Am aflat mai multe chiar de la femeile care au coordonat aceste eforturi.
Avon le oferă femeilor șansa de a deveni antreprenoare. Ce înseamnă asta pentru femeile din România?
Camelia Ardelean, National Sales Manager Romania & Moldova: Avon creează oportunități de creștere, dezvoltare și câștig pentru femeile din România, contribuind atât la bunăstarea lor, cât și la bunăstarea întregii comunități din care fac parte.
Nicoleta Turlică, Area Sales Manager: Avon oferă femeilor posibilitatea de a avea propria afacere fără investiție financiară și, în plus, cu suport din partea echipei. Dincolo de câștigurile financiare deloc de neglijat și care sunt direct proporționale cu timpul investit, Avon oferă strălucire și te pune în valoare.
Andra Telepean, director de vânzări: Femeile din România își pot începe propria afacere fără investiție inițială și cu suport la fiecare pas. Datorită Avon și eu am devenit antreprenoare, am avut șansa să mă dezvolt, să am încredere în mine și să îmi câștig independența. La mine totul a pornit de la un produs, iar acum am în grijă o minunată comunitate de femei.
Mariana Vermeșan, director de vânzări: Avon permite mamelor să fie alături de familiile lor și fizic, dar și cu o contribuție financiară. Nu contează cine ai fost înainte de a intra în Avon, pregătirea sau poziția social, ci efectiv ambiția ta și perseverența.
Știu că v-ați implicat în a ajuta refugiații din Ucraina. Cum s-au mobilizat reprezentantele Avon pentru a face acest lucru?
Camelia Ardelean: M-a impresionat că oamenii scriau și ofereau ajutor la 1, 2, 3 dimineața, oricând era nevoie. Un reprezentant a avut acasă trei mămici din Ucraina cu patru copii, un angajat a avut trei mămici cu șase copii. Mai departe fiecare a ajutat cum a putut, cu organizarea transportului, cu cazare, cu masă.
Nicoleta Turlică: Reprezentanții Avon au mers la punctul de frontieră Isaccea, unde au devenit voluntari împreun` cu soții sau copiii lor. Unii au adus donații, alții au ținut legătura cu centrele și persoanele fizice care cazează refugiați ca să îi putem ajuta cu produsele Avon necesare. S-au adunat sume de bani cu care s-a cumpărat ce nu aveam din donații, în special mâncare.
Andra Telepean: Mobilizarea a fost extraordinară și întreaga echipă și-a dorit să se implice. O întâmplare memorabilă a avut loc la vama din Sighetu Marmației. Am fost anunțați că este mare nevoie de scutece și de produse pentru bebeluși. În momentul în care am ajuns noi în vamă a ajuns și o femeie cu un copilaș care avea mare nevoie de aceste produse de igienă. Trecuseră foarte multe ore de când nu mai reușise să îl schimbe, iar voluntarii i-au oferit cele necesare, doamna fiind apoi extrem de recunoscătoare.
Mariana Vermeșan: Mobilizarea comunității Avon a depășit așteptările noastre, ale tuturor. 7 tone de produse au fost donate oficial de Avon însă s-au strâns și de la ambasadorii Avon produse cosmetice, alimentare și haine. Aici deja nu am mai ținut socoteală, ne bucură însă pozele cu zâmbete largi primite de la destinatarii darurilor.
Ce demonstrează această reacție extraordinară?
Camelia Ardelean: Demonstrează că nu este nevoie să ne cunoaștem ca să ajutăm. Aceasta a fost cea mai mare satisfacție pentru mine – o mână întinsă indiferent de țară, limbă sau kilometri.
Nicoleta Turlică: Am fost profund impresionată de mobilizarea exemplară, de spiritul civic de care au dat dovadă toți oamenii din jurul meu. Am văzut foarte mulți tineri în acțiunile de voluntariat.
Andra Telepean: O parte din doamnele care s-au implicat în ajutorarea refugiaților sunt într-o situație delicată. Însă chiar și așa, fiecare a ajutat cum a putut: cu o pătură, o cutie de lapte, o vorbă bună, cu distribuirea donațiilor. Asta demonstrează încă o dată puterea comunității și solidaritatea femeilor din România.
Mariana Vermeșan: Am ales să facem ceva efectiv și așa am descoperit și câte daruri avem de fapt: problemele de la job înseamnă că încă ai un job, drumurile aglomerate înseamnă că ai un drum pe care poți avansa, ceasul care sună înseamnă normalitate și o potențială cafea cu familia. Odată cu darurile oferite am primit și noi la schimb darul recunoștinței, nu de la oamenii din fața noastră, ci cumva ca proces intern de soul searching.
De ce e important să fim solidari nu doar în momente extrem de dificile?
Camelia Ardelean: În Avon suntem solidari în orice moment. Așa a crescut comunitatea noastră, la început ajutându-i și oferindu-le oportunități celor apropiați, iar apoi ajungând să ne facem noi cunoștințe, care ulterior ne-au devenit prieteni. Ne susținem, ne ajutăm și oferim suport celor care au nevoie de ajutorul nostru. Iar asta este puterea comunității noastre.
Nicoleta Turlică: Solidaritatea este cheia unei societăți sănătoase, iar Avon oferă asta prin programele pe care le desfășoară. Am văzut femei salvate de o mamografie făcută prin programul Cancel Cancer și femei ajutate de programul de luptă împotriva violenței domestice. În prezent avem din ce în ce mai mulți clienți care adaugă în coș produsele din aceste campanii și care aleg să doneze pe www.doneazacuavon.ro.
Andra Telepean: Într-o echipă atât de mare și frumoasă ca a noastră întâlnim diferite persoane și situații și cred că poveștile de viață comunitatea noastră ne-au făcut în timp să fim mai solidare și mai atente la nevoile celor din jurul nostru.
Mariana Vermeșan: Soțul meu spune despre creativitate că e ca un mușchi. Ei bine, eu asta aș spune despre solidaritate: pe măsură ce o antrenezi și exersezi, ea crește și dă rezultate mai bune.
Ce programe derulează Avon pentru femeile din România?
Camelia Ardelean: Compania se concentrează pe a da putere și încredere femeilor din întreaga lume, iar acest lucru se reflectă în cele două campanii dedicate acestei misiuni: lupta împotriva cancerului la sân și împotriva violenței domestice.
Andra Telepean: Vorbeam de solidaritate și cred c` acest cuvânt este cel care definește programele derulate de Avon: lupta împotriva violenței domestice și campania pentru sănătatea sânilor.
Mariana Vermeșan: Avem campania împotriva violenței domestice și împotriva cancerului de sân, dar și responsabilitatea de a face ceva: de a fi atente la zgomotul din casa vecinei și a-i oferi ajutor sau refugiu, de a oferi cadou cuiva drag broșa roz, de a susține caravanele controalelor gratuite.
Cum vezi rolul femeii în societatea de astăzi?
Camelia Ardelean: În ziua de azi se recunoaște tot mai mult rolul major al femeii. Ele s-au impus în societate, ajungând să reprezinte un pilon puternic al comunității. Au demonstrat că sunt capabile să facă performanță în toate domeniile de activitate, inclusiv armată, tehnologie, informatică, cercetare și chiar antreprenoriat.
Nicoleta Turlică: Femeia de azi este complexă și poate face orice! Mă bucură atât de mult schimbarea pe care o v`d în atitudinea femeilor din jur și mai ales în rândul noii generații.
Andra Telepean: Femeia de azi cred că știe să își împartă resursele și să se organizeze astfel încât să facă față tuturor provocărilor, a învățat și reușește să mențină un echilibru între carieră, familie și timp liber.
Mariana Vermeșan: Atunci când știi cine ești, ce poți oferi, care îți sunt plusurile și minusurile, nu vei accepta ceva sub ceea ce meriți și abia atunci o să îți folosești întregul potențial. Când te simți mică simți că schimbarea nu ține de tine, ceea ce nu e adevărat!
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 364 (16 iunie – 17 iulie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz