Business

Avi Compact: Eficiența energetică crește piața echipamentelor de climatizare cu 10% în 2023

Reading Time: 2 minute

Piața echipamentelor de climatizare va crește și în acest an, eficiența energetică fiind principalul motor. Specialiștii Avi Compact estimează că, pentru sectorul rezidențial cea mai mare creștere vine de la cei care vor dori înlocuirea echipamentelor vechi, din cauza uzurii și a consumului mare de energie, această categorie de clienți fiind de aproximativ 70% din total.

Peste 50% dintre solicitările de aparate de aer condiționat vin din zonele metropolitane București și Constanța, urmate de Cluj și Iași.

Anul trecut piața echipamentelor de climatizare a fost de aproximativ 220.000 de unități vândute și o valoare de 90,645 milioane de euro. Avi Compact are o cotă de piață de peste 20% din totalul aparatelor de climatizare vândute de Daikin anul trecut.

„Vedem deja o schimbare a comportamentului clientului rezidențial. Aceștia sunt interesați de echipamente cu eficiență energetică ridicată, care vin și cu o serie de funcții inteligente precum tehnologiile de optimizare a fluxurilor de aer, purificarea aerului sau sistemele inteligente de control. Costul pentru un astfel de aparat performant începe de la 2.900 lei. De asemenea, dacă până anul trecut peste 50% dintre clienți alegeau un aparat cu putere mai mare care să ofere climatizare pentru mai multe încăperi, acum clienții aleg aparate dimensionate pentru fiecare încăpere în parte, ceea ce crește gradul de confort.”

Marian Pandele, director executiv Avi Compact

Specialiștii Avi Compact recomandă clienților să facă în mod constant mentenanța aparatelor de aer condiționat. Astfel pot asigura funcționarea în parametri optimi și pot crește durata de utilizare a aparatului până la 15 ani. Din păcate sub 30% dintre clienți apelează la astfel de servicii.

Creștere pentru pompele de căldură

Programele de finanțare ale autorităților pentru panourile fotovoltaice și creșterea prețului la gazul natural accelerează și în acest an cererea pentru pompele de căldură, în detrimentul centralelor termice. Acest segment va crește cu minimum 100% în 2023.

Avi Compact estimează că în 10-15% dintre locuințele nou construite vor fi montate pompe de căldură. În prezent cele mai mari vânzări sunt în București și Cluj. Segmentul corporate se află în creștere, estimată la 20-25% față de anul precedent.

„Creșterea vine mai ales din înlocuirea echipamentelor mai vechi cu cele noi, pentru o eficiență energetică și economică ridicată. De asemenea, în 2023 majoritatea beneficiarilor din acest segment, adică peste 50%, au solicitat instalarea unor echipamente de control de la distanță al temperaturilor, astfel încât acestea să functioneze într-o plajă bine stabilită. Segmentul de mentenanță rămâne constant, peste 80% dintre clienții corporate alegând acest serviciu.”

Florin Rădulescu, Fondator Avi Compact

Avi Compact, care aniversează 20 de ani de activitate, a avut o cifră de afaceri de peste 12,5 milioane de euro. Pentru al 15-lea an consecutiv, Avi Compact este cel mai mare distribuitor Daikin din România. Printre cei mai importanți clienți ai companiei se numără ART SAFARI, Farmexim, Informatica Feroviară, A&D Pharma (Dr Max) și Hotel Kronwell Brașov.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

4 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

4 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

10 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

10 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

10 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

11 ore ago