Avans de 2% pentru Carrefour în 2021. Omnicanalitatea, amprenta locală și digitalizarea, principalele direcții strategice
Reading Time: 3 minuteCarrefour România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliardede euro, în creștere cu aproximativ 2% comparativ cu anul anterior, conform standardelor de raportare IFRS.
Rezultatele au fost atinse prin operațiunile desfășurate de companie prin patru entități juridice, care coordonează formatele existente: Carrefour hypermarket, Carrefour Express, Carrefour Market și discounterul Supeco.
„Am reușit să obținem o creștere a cifrei de afaceri pentru că bazele strategiei noastre erau deja setate, astfel încât am răspuns rapid provocărilor ridicate de pandemie. Omnicanalitatea este o strategie care ne permite să ne diversificăm activitatea și să răspundem nevoilor clienților aflate în continuă schimbare. Cu alte cuvinte, încercăm să fim aproape de consumatorii noștri și să le oferim ce vor, cum vor și unde vor. Avem alături o echipă de peste 17.000 de colegi, care urmăresc această misiune în fiecare zi, prin fiecare interacțiune cu clienții și asta contribuie la succes”.
Julien Munch, CEO Carrefour România
Ce înseamnă omnichannel
Cu peste 360 de magazine în total, retailerul Carrefour a mizat în 2021 pe formate diverse de shopping și pe o strategie de extindere accelerată. 27 de magazine noi au fost deschise, dintre care 3 în formatul hypermarket, 1 supermarket și 23 de magazine express.
De asemenea, prin parteneriatul cu Bringo, Carrefour a introdus anul trecut un nou serviciu de livrare express, în sub 30 de minute, în șase orașe, care completează universul serviciilor celor doi parteneri. Mai exact, livrarea rapidă se alătură celei standard, de 90 de minute, care se bazează pe hypermarketuri, și este construită astfel încât să răspundă nevoilor de proximitate, integrând în platformă magazinele de tip Express.
Cu această lansare dar și alte investiții strategice în canalele sale online, Carrefour.ro și Bringo, Carrefour România a înregistrat un avans de peste 30% a vânzărilor e-commerce în 2021.
Contribuția amprentei locale la modelul de business Carrefour
Parteneriatele puternice cu producătorii locali din România contribuie la succesul înregistrat și rămân o miză și pentru anul acesta, cu obiectivul de a-și păstra poziția de lider în piață.
Carrefour are parteneriate cu peste 1.300 de furnizori locali, dintre care peste jumătate livrează direct din portbagajul mașinii lor la câteva magazine Carrefour din vecinătaAtea lor.
În plus, anul trecut, retailerul a deschis o nouă cooperativă, Cooperativa Grădinile Noastre din Zarand, iar anul acesta investește în continuare în această ambiție. Astfel, retailerul poate acoperi 100% cererea de produse de sezon în timpul verii.
Act for Good: loializare prin digitalizare
În final, digitalizarea este o miză importantă atât pentru grupul Carrefour, care va investi până în 2026 3 miliarde de euro în această direcție, cât și pentru jucătorul local. Anul trecut Carrefour a lansat în premieră pentru piața din România, dar și în grup, aplicația Act for Good: un hub digital unic, disponibil în aplicația Carrefour, unde userii pot să acceseze discounturi speciale, pot să deblocheze experiențe de la sesiuni de gătit la călătorii cu balonul, cât și să doneze direct din aplicație către cauze sociale susținute de Carrefour în parteneriat cu ONG-uri.
Aplicația s-a bucurat de un succes rapid în rândul consumatorilor, iar la un an de la lansare numără deja peste 1 milion de utilizatori activi și peste 6 milioane de vizite lunare.
Carrefour operează în România prin patru entități juridice – Carrefour România SA, responsabilă pentru rețeaua de hypermarket cât și pentru zona de e-commerce, companiile Artima SA și Columbus Operational SA, responsabile pentru formatele Carrefour Market și Carrefour Express, dar și Supeco Investment SRL, formatul de discounter Carrefour.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz