Indicatorii tehnico – economici pentru Autostrada A8, denumită Autostrada Unirii, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, au fost avizați de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, și aprobați în ședința de guvern.
„Vă anunț că astăzi am avizat indicatorii tehnico – economici pentru obiectivul de investiții Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Este o porțiune de 93 km din cei 311 km pe care îi va avea Autostrada Unirii (A8), ce va lega Moldova de Transilvania. Vorbim despre o investiție totală de peste 26 miliarde lei, asigurată din bani europeni prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat”, a scris ministrul Finanţelor pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, este un pas important pentru Autostrada Unirii, care va poziționa România ca un nod de legătură strategic în Europa de Est.
„Pe termen lung, acest proiect va sprijini o dezvoltare economică echilibrată, oferind Moldovei instrumentele necesare pentru a deveni un actor economic puternic la nivel naţional şi regional. Mă bucur că aceste investiţii strategice prind viaţă rând pe rând: Pentru cei care nu ştiu, ca ministru al fondurilor europene am reuşit aprobarea pentru 2021-2027 a unui program special dedicat sectorului transporturilor, din care peste 305 km drumuri noi sau reabilitate, 2370 km drumuri dotate cu elemente de siguranţă rutieră, 150 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate şi 64 km de căi ferate reconstruite sau modernizate. Aceasta este strategia pe care ne-am asumat-o: să asigurăm absorbţia integrală a fondurilor europene alocate prin Politica de Coeziune de 46 miliarde de euro, precum şi prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă de peste 29,7 miliarde Euro, ceea ce înseamnă să acoperim partea de cofinanţări de la bugetul de stat. Pentru următorii ani, planificarea bugetară pe termen mediu corespunde cu implementarea unui volum de investiţii ce ne plasează pe locuri fruntaşe în UE: de peste 7,9% din PIB în anul 2025, 7,7% din PIB în anul 2026, 6,5% din PIB în anul 2027”, a scris Marcel Boloş.
Valoarea totală a investiției în construirea acestui obiectiv de investiții se ridică la 26,39 miliarde lei, iar durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Traseul acestui tronson al A8 se desfășoară pe teritoriul județului Iași, începând din zona localităţii Moțca, tranzitează teritoriile localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași și se finalizează în zona localității Ungheni, unde face joncțiunea cu Podul peste Prut, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, transmite Agerpres.
Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv 101 poduri/pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spații de servicii, 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC) și 6 parcări de scurtă durată.
Lansată în 2022, cu o investiție de 2,8 milioane de euro, Medikali, o clinică medicală privată, și-a consolidat rapid poziția…
Select Residences, cel mai recent complex rezidențial dezvoltat de Anchor Grup, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari din România,…
Integratorul de finisaje premium Quadra Casa marchează o nouă premieră cu impact internațional prin atragerea în exclusivitate a colecțiilor de…
Reîntoarcerea la birou continuă să crească în acest an, pe măsură ce angajații resimt tot mai mult nevoia de interacțiune…
Golin România a obținut 11 premii din 16 nominalizări la ediția din acest an a Romanian PR Award: 3 Golden…
Asociația pastel, dedicată misiunii #NicioLunăFărăOFaptăBună, anunță lansarea proiectului PractiLand, o inițiativă susţinută de Kaufland România, menită să transforme educația practică…