Indicatorii tehnico – economici pentru Autostrada A8, denumită Autostrada Unirii, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, au fost avizați de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.
„Vă anunţ că astăzi am avizat indicatorii tehnico – economici pentru obiectivul de investiţii „Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni”. Este o porţiune de 93 km din cei 311 km pe care îi va avea Autostrada Unirii (A8), ce va lega Moldova de Transilvania. Vorbim despre o investiţie totală de peste 26 miliarde lei, asigurată din bani europeni prin Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat”, a scris ministrul Finanţelor pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, este un pas important pentru Autostrada Unirii, care va poziţiona România ca un nod de legătură strategic în Europa de Est.
„Pe termen lung, acest proiect va sprijini o dezvoltare economică echilibrată, oferind Moldovei instrumentele necesare pentru a deveni un actor economic puternic la nivel naţional şi regional. Mă bucur că aceste investiţii strategice prind viaţă rând pe rând: Pentru cei care nu ştiu, ca ministru al fondurilor europene am reuşit aprobarea pentru 2021-2027 a unui program special dedicat sectorului transporturilor, din care peste 305 km drumuri noi sau reabilitate, 2370 km drumuri dotate cu elemente de siguranţă rutieră, 150 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate şi 64 km de căi ferate reconstruite sau modernizate. Aceasta este strategia pe care ne-am asumat-o: să asigurăm absorbţia integrală a fondurilor europene alocate prin Politica de Coeziune de 46 miliarde Euro, precum şi prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă de peste 29,7 miliarde Euro, ceea ce înseamnă să acoperim partea de cofinanţări de la bugetul de stat. Pentru următorii ani, planificarea bugetară pe termen mediu corespunde cu implementarea unui volum de investiţii ce ne plasează pe locuri fruntaşe în UE: de peste 7,9% din PIB în anul 2025, 7,7% din PIB în anul 2026, 6,5% din PIB în anul 2027”, a scris Marcel Boloş.
Traseul acestui tronson al A8 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi, începând din zona localităţii Moţca, tranzitează teritoriile localităţilor Paşcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iaşi şi se finalizează în zona localităţii Ungheni, unde face joncţiunea cu Podul peste Prut, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, transmite Agerpres.
Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv 101 poduri/pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spaţii de servicii, 2 Centre de Întreţinere şi Coordonare (CIC) şi 6 parcări de scurtă durată.
Grupul multinațional alimentar Sigma anunță numirea lui Giampaolo Manzonetto în poziția de Director General al Caroli Foods Group, subsidiara sa…
Neînțelegerile cu superiorii (42%), urmate de teama de concediere (31%) și de un volum mai mare de muncă (29%) sunt…
Centrul Stării de Bine, primul spațiu fizic din România cu servicii integrate de psihoterapie, wellbeing și dezvoltare personală, alături de…
Bolt se angajează într-o investiție de 100 de milioane de euro, desfășurată pe o perioadă de trei ani la nivel…
Grupul TeraPlast înregistrează o creștere cu 32% a cifrei de afaceri după primele nouă luni din 2024 față de primele…
James Longshore, actorul american stabilit în București, care spune că și-a trăit visul american aici, pentru că România i-a adus…