Stiri

Autonom își actualizează strategia de sustenabilitate cu o ambiție clară pe termen mediu și lung

Reading Time: 4 minute

Autonom Services SA, cel mai important jucător independent de pe piețele de leasing operațional și rent-a-car din România, își actualizează Strategia de Sustenabilitate și își propune reducerea emisiilor medii ale flotei operaționale de autoturisme cu 30% până în 2028 și, pe termen lung, cu 55% până în 2030, revizuind totodată baza de referință pentru monitorizarea progresului de reducere a emisiilor, din 2020, în 2021, în conformitate cu noile reglementări ale Uniunii Europene în domeniul transportului. Nivelul de ambiție aferent anului 2025, asumat prin strategia publicată în 2021, rămâne nemodificat. 

În plus, introduce un nou indicator aferent pilonului “Oameni și comunitate”: ponderea reprezentării feminine în funcții de management, cu un obiectiv de creștere până la 46% în 2030. 

Până în prezent, compania a reușit reducerea emisiilor medii cu 7,49% față de anul de referință 2020, în contextul creșterii cu peste 70% a flotei totale, conform celui mai recent raport de sustenabilitate al companiei publicat voluntar, realizat conform standardelor GRI 2021 (Global Reporting Initiative). În vederea tranziției facile către raportarea conform Standardelor ESRS, analiza de dublă materialitate a urmărit criteriile din ghidul EFRAG. Raportul poate fi consultat integral aiciatât în limba română, cât și în engleză. 

Sustenabilitatea nu înseamnă renunțarea la profit, ci găsirea echilibrului, conștientizarea zonelor de impact, multă inovație și flexibilitate în construirea de valoare pentru creșterea impactului pozitiv și reducerea impactului negativ. Fie că ești companie, asociație sau ONG, ai nevoie să generezi venituri, din care să te susții și să poți contribui. Tranziția de la un „nice to have” la un „must to have’” aduce implicit și multe presiuni de a ne schimba „business as usual”, ceea ce duce, în mod firesc, la opoziție și reticență în procesul de schimbare. Până recent, în modelul economic clasic, compania era ca o “cutie neagră” în care aveai cu greu acces din exterior, dar devine din ce în ce mai vulnerabilă, mai expusă privirilor diverșilor stakeholderi, de la angajați, clienți, furnizori, investitori, autorități, la social media, organizații non-profit și activiști, cu o direcție din ce în ce mai clară către o „cutie de sticlă”.
Magdalena Caramilea, Director Sustenabilitate Autonom

Raportul non-financiar anual include acțiunile concrete de sustenabilitate ale companiei și analizează progresele înregistrate din perspectiva impactului economic, social și de mediu, pe care compania îl generează, precum și o serie de indicatori-cheie de performanță non-financiară relevanți, structurați în 3 piloni: „Mediul înconjurător”, „Oamenii și comunitatea” și „Afacere sustenabilă și guvernanța”, aliniat cu Strategia de dezvoltare durabilă a organizației “Către o mobilitate sustenabilă”.

Principalele rezultate ale celui de-al treilea raport voluntar sunt:

Mediu

  • Emisiile medii au fost reduse cu 7,49% față de anul de referință 2020, ajungând la o medie WLTP de 142,06 gC02/km. Progresul către obiectivele de reducere emisii asumate a fost confirmat de Sustainalytics și Raportul de Verificare Anuală este disponibil public.
  • Flota a crescut în 2023 cu 7%, dar ponderea auto diesel a continuat să scadă, de la 46% în anul 2022 la 39,76% la sfârșitul anului 2023. Ponderea de autovehicule hibride a crescut de la 11% la 14,21% și ponderea celor electrice a crescut de la 2% la 3,46% din flotă.
  • Prima comandă de 200 auto electrice Tesla Model 3 și Model Y, lansată la începutul anului 2023 a fost integrată cu succes în flotă și a contribuit inclusiv la lansarea serviciului de ridesharing Blue.

Oameni și comunitate

  • Rata de retenție a personalului a crescut în ultimii 3 ani de la 59,19% în 2021, la 71,56% în 2023.
  • În 2023, angajații Autonom au citit 5.908 de cărți, au participant la 33.717 ore de training și au încărcat în platforma internă 1.394 de propuneri de inovație.
  • Peste 400 de colegi au ales să facă voluntariat și să dedice 3.192 ore către proiecte educaționale în comunitățile din care fac parte.
  • Am susținut 30 de organizații și proiecte (cultură, mediu, sport, educație) în valoare totală de 1.581.303 lei.

Economic

  • Anul 2023 a fost al 17-lea an consecutiv de creștere cu 2 cifre, cu creșteri de venituri pe toate liniile principale de activitate, însă marcat de inflație galopantă și de majorări semnificative ale costurilor financiare aferente dobânzilor.
  • Compania a înregistrat o creștere de 13% față de anul anterior în cifra de afaceri, ajungând la 728,9 milioane lei și la un profit net de 30,04 milioane lei, în scădere cu 48%.
  • A fost analizată pentru prima oară eligibilitatea la Taxonomia UE a activității liniilor principale de business și cuantificarea impactului prin folosirea indicatorilor cheie de performanţă relevanţi (KPIs): Cifra de Afaceri (%), CapEx (%) și OpEx (%).

Strategia de sustenabilitate actualizată stă la baza Documentului Cadru privind Finanțarea Corelată cu Obiective de Sustenabilitate (Sustainability-Linked Finance Framework). Acesta a fost validat de către Sustainalytics, un consultant extern internațional cu expertiză recunoscută în zona ESG, și a apreciat obiectivele ca fiind ambițioase.

Opinia integrală a consultantului, împreună cu Strategia de Sustenabilitate și Documentul Cadru privind Finanțarea corelată cu Obiective de Sustenabilitate pot fi consultate pe site-ul companiei la secțiunea: https://www.autonom.ro/sustenabilitate

Despre Autonom

Autonom este o companie cu capital 100% românesc, pornită în 2006, în Piatra Neamț și este un jucător în top 3, după cifra de afaceri, în sectoarele principale de activitate: leasing operațional și închirieri auto.
Compania oferă soluții moderne de mobilitate și finanțare precum: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistență rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente. Acestea sunt furnizate printr-o rețea națională unică, prezentă în 38 de orașe din România, iar compania operează o flotă de aproximativ 15.000 de mașini.

Compania are în derulare două emisiuni de obligaţiuni la BVB: prima listată în 2019 şi scadentă în 12 noiembrie 2024 cu o valoare de 20 mil. euro şi dobândă de 4,45% pe an şi a doua listată în 2021 şi scadentă în 23 noiembrie 2026 cu o valoare de 10 mil. euro şi dobândă de 4,11%.

Anca Muraru

Recent Posts

TikTok anunță campaniile de publicitate din România finaliste în competiția TikTok Ad Awards 2024

TikTok aduce în prim-plan cele mai deosebite campanii publicitare din acest an în cadrul TikTok Awards, o competiție care celebrează…

52 de minute ago

Agențiile românești, multipremiate la Golden Drum 2024

Golden Drum 2024 a fost o ediție de succes pentru agențiile din România, MRM România reușind performanța de a deveni…

o oră ago

Mircea Scăunașu, Philip Morris România: Expunerea la provocări, dorința de a munci, pasiunea sunt părți importante ale antrenamentului unui om de business.

S-a întors în România pentru a conduce businessul Philip Morris într-un moment de transformare profundă a industriei și este mândru…

2 ore ago

S-a lansat RoPay, serviciul de plăți instant cu mobilul între conturi. Ce bănci l-au implementat deja

TRANSFOND, Asociația Română a Băncilor și comunitatea bancară din România anunță că devine operațional noul sistem RoPay, care permite utilizatorilor…

3 ore ago

Win Advisors anunță cooptarea în echipă a specialistei în real estate Sevda Cadir, extinzându-și astfel expertiza în evaluarea hotelieră

Win Advisors, hub regional de consultanță și management hotelier, anunță un nou pas strategic important în viitorul companiei: numirea specialistei…

3 ore ago

Renault 4 E-Tech electric readuce un nume clasic în era modernă

Renault a prezentat noul model Renault 4 E-Tech electric, care se bazează pe ADN-ul modelului original pentru a se reinventa…

3 ore ago