Autonom Services SA, cel mai important jucător independent de pe piețele de leasing operațional și rent-a-car din România, își actualizează Strategia de Sustenabilitate și își propune reducerea emisiilor medii ale flotei operaționale de autoturisme cu 30% până în 2028 și, pe termen lung, cu 55% până în 2030, revizuind totodată baza de referință pentru monitorizarea progresului de reducere a emisiilor, din 2020, în 2021, în conformitate cu noile reglementări ale Uniunii Europene în domeniul transportului. Nivelul de ambiție aferent anului 2025, asumat prin strategia publicată în 2021, rămâne nemodificat.
În plus, introduce un nou indicator aferent pilonului “Oameni și comunitate”: ponderea reprezentării feminine în funcții de management, cu un obiectiv de creștere până la 46% în 2030.
Până în prezent, compania a reușit reducerea emisiilor medii cu 7,49% față de anul de referință 2020, în contextul creșterii cu peste 70% a flotei totale, conform celui mai recent raport de sustenabilitate al companiei publicat voluntar, realizat conform standardelor GRI 2021 (Global Reporting Initiative). În vederea tranziției facile către raportarea conform Standardelor ESRS, analiza de dublă materialitate a urmărit criteriile din ghidul EFRAG. Raportul poate fi consultat integral aici, atât în limba română, cât și în engleză.
Sustenabilitatea nu înseamnă renunțarea la profit, ci găsirea echilibrului, conștientizarea zonelor de impact, multă inovație și flexibilitate în construirea de valoare pentru creșterea impactului pozitiv și reducerea impactului negativ. Fie că ești companie, asociație sau ONG, ai nevoie să generezi venituri, din care să te susții și să poți contribui. Tranziția de la un „nice to have” la un „must to have’” aduce implicit și multe presiuni de a ne schimba „business as usual”, ceea ce duce, în mod firesc, la opoziție și reticență în procesul de schimbare. Până recent, în modelul economic clasic, compania era ca o “cutie neagră” în care aveai cu greu acces din exterior, dar devine din ce în ce mai vulnerabilă, mai expusă privirilor diverșilor stakeholderi, de la angajați, clienți, furnizori, investitori, autorități, la social media, organizații non-profit și activiști, cu o direcție din ce în ce mai clară către o „cutie de sticlă”.
Magdalena Caramilea, Director Sustenabilitate Autonom
Raportul non-financiar anual include acțiunile concrete de sustenabilitate ale companiei și analizează progresele înregistrate din perspectiva impactului economic, social și de mediu, pe care compania îl generează, precum și o serie de indicatori-cheie de performanță non-financiară relevanți, structurați în 3 piloni: „Mediul înconjurător”, „Oamenii și comunitatea” și „Afacere sustenabilă și guvernanța”, aliniat cu Strategia de dezvoltare durabilă a organizației “Către o mobilitate sustenabilă”.
Mediu
Oameni și comunitate
Economic
Strategia de sustenabilitate actualizată stă la baza Documentului Cadru privind Finanțarea Corelată cu Obiective de Sustenabilitate (Sustainability-Linked Finance Framework). Acesta a fost validat de către Sustainalytics, un consultant extern internațional cu expertiză recunoscută în zona ESG, și a apreciat obiectivele ca fiind ambițioase.
Opinia integrală a consultantului, împreună cu Strategia de Sustenabilitate și Documentul Cadru privind Finanțarea corelată cu Obiective de Sustenabilitate pot fi consultate pe site-ul companiei la secțiunea: https://www.autonom.ro/sustenabilitate.
Autonom este o companie cu capital 100% românesc, pornită în 2006, în Piatra Neamț și este un jucător în top 3, după cifra de afaceri, în sectoarele principale de activitate: leasing operațional și închirieri auto.
Compania oferă soluții moderne de mobilitate și finanțare precum: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistență rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente. Acestea sunt furnizate printr-o rețea națională unică, prezentă în 38 de orașe din România, iar compania operează o flotă de aproximativ 15.000 de mașini.
Compania are în derulare două emisiuni de obligaţiuni la BVB: prima listată în 2019 şi scadentă în 12 noiembrie 2024 cu o valoare de 20 mil. euro şi dobândă de 4,45% pe an şi a doua listată în 2021 şi scadentă în 23 noiembrie 2026 cu o valoare de 10 mil. euro şi dobândă de 4,11%.
TikTok aduce în prim-plan cele mai deosebite campanii publicitare din acest an în cadrul TikTok Awards, o competiție care celebrează…
Golden Drum 2024 a fost o ediție de succes pentru agențiile din România, MRM România reușind performanța de a deveni…
S-a întors în România pentru a conduce businessul Philip Morris într-un moment de transformare profundă a industriei și este mândru…
TRANSFOND, Asociația Română a Băncilor și comunitatea bancară din România anunță că devine operațional noul sistem RoPay, care permite utilizatorilor…
Win Advisors, hub regional de consultanță și management hotelier, anunță un nou pas strategic important în viitorul companiei: numirea specialistei…
Renault a prezentat noul model Renault 4 E-Tech electric, care se bazează pe ADN-ul modelului original pentru a se reinventa…